Reizen via Charleroi airport
Reizen via Charleroi airport
Is er al eens iemand op P3 gaan parkeren van charleroi ?
Parking schijnt tegenwoordig goedkoper te zijn maar ik vraag me af of je van die parking rechtstreeks naar het luchthavengebouw kan stappen.
Of dat je toch nog langs de weg moet gaan, langs die Q8 ? Dan is het wel een lang eind stappen
De bus van flibco raad ik zelf af.
Verdomd duur en eigenlijk te traag / te veel vertraging om nog leuk te zijn. Ik verkies met de auto tot aan de luchthaven te rijden.
Parking schijnt tegenwoordig goedkoper te zijn maar ik vraag me af of je van die parking rechtstreeks naar het luchthavengebouw kan stappen.
Of dat je toch nog langs de weg moet gaan, langs die Q8 ? Dan is het wel een lang eind stappen

Verdomd duur en eigenlijk te traag / te veel vertraging om nog leuk te zijn. Ik verkies met de auto tot aan de luchthaven te rijden.
Re: Reizen via Charleroi airport
P1,P2,P3: been there, done that.
P3 is idd een heel eind stappen. Het uitrijden loopt ook niet altijd vlekkeloos. Haperingen alom.
P2 is meestal slijk en zijn zeer kleine parkeerplaatsen. Als je reserveert werkt het in-en uitrijden perfect.
P1 is vrij duur maar als je met 4 personen bent, valt het wel mee. Mijn voorkeur dus.
Als ik alleen ben en het vertrek- en aankomstuur het toelaten, dan neem ik de trein en de bus. Wel een beetje een Russische roulette tegenwoordig. Daarom dat ik soms een dag vroeger vertrek en in het hotel aan de luchthaven overnacht.
Mijn favoriet is echter Schiphol met de trein.
P3 is idd een heel eind stappen. Het uitrijden loopt ook niet altijd vlekkeloos. Haperingen alom.
P2 is meestal slijk en zijn zeer kleine parkeerplaatsen. Als je reserveert werkt het in-en uitrijden perfect.
P1 is vrij duur maar als je met 4 personen bent, valt het wel mee. Mijn voorkeur dus.
Als ik alleen ben en het vertrek- en aankomstuur het toelaten, dan neem ik de trein en de bus. Wel een beetje een Russische roulette tegenwoordig. Daarom dat ik soms een dag vroeger vertrek en in het hotel aan de luchthaven overnacht.
Mijn favoriet is echter Schiphol met de trein.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En tegenwoordig 1 € om een plasje te maken
Is dat dan geen Russische roulette? De treinverbindingen naar Schiphol blinken niet echt uit in betrouwbaarheid.
(Ik vind Schiphol daarnaast ook een behoorlijk onaangename luchthaven binnen de categorie van grote Europese luchthavens)
De IC-treinen hebben een goed palmares. Maar de laatste maanden lopen treinen in elk West-Europees land in de soep.
Aankomen onder de luchthaven, nieuwe scanners waarbij je je niet meer half moet uitkleden, ook alles mag in de handbagage blijven voor de scanner, vrij vlotte controles, ...
Brussel, Manchester, Athene, Barcelona, ... die zijn toch een pak erger.
Aankomen onder de luchthaven, nieuwe scanners waarbij je je niet meer half moet uitkleden, ook alles mag in de handbagage blijven voor de scanner, vrij vlotte controles, ...
Ik heb tot nu toe altijd P4 genomen. Maar P3 schijnt uitgebreid te zijn en is goedkoper.
Met 5 minuten extra wandelen zit ik niet echt in. Al is P4 eigenlijk ook al een eind als het regent.
Ik ga die P3 binnenkort eens proberen.
Schiphol vind ik ook wel goed om te vertrekken maar heb ik enkel nog maar gedaan voor lange afstand.
Tegenwoordig vaker CRL voor Europese bestemmingen. Goedkope ryanair vluchten, meestal onder 100 euro en soms zelfs de helft.
2 vluchten van 20 euro + (2x zetelkeuze) komt ook al op 60 euro.
Vorig jaar nog in Athene geweest. Viel wel mee. Al heb ik gezien dat het hotel in prijs ×4 gaat in maart tov december. Ik hou het dus weer voor het einde van het jaar.
Met 5 minuten extra wandelen zit ik niet echt in. Al is P4 eigenlijk ook al een eind als het regent.
Ik ga die P3 binnenkort eens proberen.
Schiphol vind ik ook wel goed om te vertrekken maar heb ik enkel nog maar gedaan voor lange afstand.
Tegenwoordig vaker CRL voor Europese bestemmingen. Goedkope ryanair vluchten, meestal onder 100 euro en soms zelfs de helft.
2 vluchten van 20 euro + (2x zetelkeuze) komt ook al op 60 euro.
Vorig jaar nog in Athene geweest. Viel wel mee. Al heb ik gezien dat het hotel in prijs ×4 gaat in maart tov december. Ik hou het dus weer voor het einde van het jaar.
Goh, in Brussel stopt ook een trein onder de luchthaven, heb ik nooit langer dan 5 minuten moeten wachten voor controles, en is er zeeën van ruimte om rustig op het vliegtuig te wachten. Prima lounges ook.pukkie007 schreef: ↑2 februari 2024, 21:58 De IC-treinen hebben een goed palmares. Maar de laatste maanden lopen treinen in elk West-Europees land in de soep.
Mijn favoriete luchthaven in Europa is allicht die van Zürich. Waarom ik ooit speciaal naar daar ben gereisd om van daar te vertrekken, is een lang verhaal.

Een lounge kost rond de 30 euro..
Daar ben ik een stuk te gierig voor.
Mijn ervaring met luchthavens in het rond beperkt zich tot Schiphol, zaventem, charleroi, london heathrow en city airport ooit een keer.
Op cdg nog geen connecties gehad.
Aangezien ik mik op budgetvluchten ... kom ik tegenwoordig meestal bij ryanair terecht.
De trein in zaventem werkt goed voor mij. Alleen om thuis te geraken : verbinding met de bus is een pak minder.
Daar ben ik een stuk te gierig voor.

Mijn ervaring met luchthavens in het rond beperkt zich tot Schiphol, zaventem, charleroi, london heathrow en city airport ooit een keer.
Op cdg nog geen connecties gehad.
Aangezien ik mik op budgetvluchten ... kom ik tegenwoordig meestal bij ryanair terecht.
De trein in zaventem werkt goed voor mij. Alleen om thuis te geraken : verbinding met de bus is een pak minder.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2024, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertel PMU, we hebben tijd. 

Beauvais moet dan ook iets voor jouw zijn, Haelewyn. Naar Porto voor 40 euro. 

Het is allemaal wel iets voor mij. Als ik hier maar (ver) weg ben, ben ik content. 

Mijn laatste vlucht , een medische repatriering waarvzn ik me niets herinner , was op 2 augustus 1992 vanuit Marseille naar Brussel. Voor de rest reis ik vooral per fiets en met de vrachtwagen.
Het is inderdaad "Russische roulette" geworden, op de trein kan je al lang niet meer rekenen om op tijd te komen. Oplossing, uren op voorhand vertrekken en dus veel tijd verliezen.pukkie007 schreef: ↑2 februari 2024, 21:05 Als ik alleen ben en het vertrek- en aankomstuur het toelaten, dan neem ik de trein en de bus. Wel een beetje een Russische roulette tegenwoordig. Daarom dat ik soms een dag vroeger vertrek en in het hotel aan de luchthaven overnacht.
Mijn favoriet is echter Schiphol met de trein.![]()
Laatste keer op Schiphol was een slechte ervaring, de mensen van security waren stresskippen en op de koop toe onbeleefd en voor dat laatste is geen excuus.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Mijn ervaring bij Charleroi Airport is vooral parking reserveren via Parkos bij Parkwall. Het is in de industriezone, je parkeert en behoudt je eigen sleutels en dan word je gebracht met shuttle tot aan terminal. Alles verloopt supervlot. Ik ken de andere aanbieders niet, maar Parkwall heeft een super goed team. Ik heb probleem gehad tijdens het arriveren bij hen (platte band) en ze waren super hulpvaardig. En de prijs vond ik zeer interessant.haelewyn schreef: ↑2 februari 2024, 19:48 Is er al eens iemand op P3 gaan parkeren van charleroi ?
Ik heb parkos ook geprobeerd voor Zaventem, maar daar blijf het bij 1 keer en nooit meer liever P3 en een beetje meer betalen. Bij Charles de Gaulle werkt het weeral wel goed.
Enkel in de publieke terminal, daar voorbij is het opnieuw gratis
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash