Rekening medirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rekening medirect
Dag iedereen,
Ik zit met een klein probleem betreffende een rekening bij medirect, deels eigen fout.
Het is een zicht- en spaarrekening die ik meer dan een jaar geleden geopend heb om eens te testen. 50€ op gestort en dan door de, mijn mening, nogal stroeve interface eigenlijk gelaten zoals het was.
Nu wens ik eigenlijk gewoon die 50€ te recupereren. Maar natuurlijk weet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Daarvoor gebeld naar medirect en daar werd ik vriendelijk geholpen maar nu is het zo dat ik het e-mailadres waarmee ik geregistreerd sta opgezegd heb. En blijkbaar is het voor medirect heel moeilijk om dit te wijzigen.
Ik heb drie pogingen gedaan, telkens hun veiligheidsvragen doorlopen en iedere keer zeggen ze op het einde dat ik hen een mail moet sturen vanuit mijn nieuw e-mailadres en dat ze mij dan de nieuwe inloggegevens zullen doorsturen. Maar dat lukt blijkbaar niet.
Daarom had ik gedacht om de relatie gewoon volledig op te zeggen met een brief, al dan niet aangetekend en daarin een rekeningnummer opgeven van een andere bank waar ik klant ben waarop ze die 50€ kunnen storten.
Kan dit op die manier of kunnen ze moeilijk doen?
Ik zit met een klein probleem betreffende een rekening bij medirect, deels eigen fout.
Het is een zicht- en spaarrekening die ik meer dan een jaar geleden geopend heb om eens te testen. 50€ op gestort en dan door de, mijn mening, nogal stroeve interface eigenlijk gelaten zoals het was.
Nu wens ik eigenlijk gewoon die 50€ te recupereren. Maar natuurlijk weet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Daarvoor gebeld naar medirect en daar werd ik vriendelijk geholpen maar nu is het zo dat ik het e-mailadres waarmee ik geregistreerd sta opgezegd heb. En blijkbaar is het voor medirect heel moeilijk om dit te wijzigen.
Ik heb drie pogingen gedaan, telkens hun veiligheidsvragen doorlopen en iedere keer zeggen ze op het einde dat ik hen een mail moet sturen vanuit mijn nieuw e-mailadres en dat ze mij dan de nieuwe inloggegevens zullen doorsturen. Maar dat lukt blijkbaar niet.
Daarom had ik gedacht om de relatie gewoon volledig op te zeggen met een brief, al dan niet aangetekend en daarin een rekeningnummer opgeven van een andere bank waar ik klant ben waarop ze die 50€ kunnen storten.
Kan dit op die manier of kunnen ze moeilijk doen?
Re: Rekening medirect
Dat klinkt als een goed plan. MeDIrect moet daar wel een procedure voor hebben.
Als ik van u was zou ik naar MeDirect bellen om dit te vragen. Misschien hebben ze er een speciaal formulier voor.
Het lijkt aannemelijk dat een papieren ondertekende brief met uw uitdrukkelijk verzoek uw rekeningen af te sluiten en het saldo terug te betalen op een bepaalde rekening, indien beschikbaar de zelfde rekening vanwaar die 50 euro afkomstig was, goed zal zijn. Voeg een kopie van uw eID bij.
Dat via aangetekende brief doen lijken mij zotte kosten. Het is niet dat er tijdsdruk is en dat u op die 50 euro zit te wachten.
Zo zou ik het doen.
Als ik van u was zou ik naar MeDirect bellen om dit te vragen. Misschien hebben ze er een speciaal formulier voor.
Het lijkt aannemelijk dat een papieren ondertekende brief met uw uitdrukkelijk verzoek uw rekeningen af te sluiten en het saldo terug te betalen op een bepaalde rekening, indien beschikbaar de zelfde rekening vanwaar die 50 euro afkomstig was, goed zal zijn. Voeg een kopie van uw eID bij.
Dat via aangetekende brief doen lijken mij zotte kosten. Het is niet dat er tijdsdruk is en dat u op die 50 euro zit te wachten.
Zo zou ik het doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Rekening medirect
Ik hoop voor jou dat je niet in een administratieve functie werkt ... gebruikersnaam kwijt (je hebt daarvoor een brief gekregen met al die info op), wachtwoord kwijt en daarenboven nog eens een emailadres dat je niet langer gebruikt ... sterk !
En "deels eigen fout" ... bij wie ligt het andere deel van de fout dan ? Bij niemand anders dan jezelf ... eventjes een telefoontje doen naar MeDirect en vragen dat ze je emailadres aanpassen ... het zou pas een grove fout zijn van de bank om dat wel te doen op basis van een telefoongesprek.
En "deels eigen fout" ... bij wie ligt het andere deel van de fout dan ? Bij niemand anders dan jezelf ... eventjes een telefoontje doen naar MeDirect en vragen dat ze je emailadres aanpassen ... het zou pas een grove fout zijn van de bank om dat wel te doen op basis van een telefoongesprek.
Re: Rekening medirect
Als je die rekening wil behouden, MeDirect is eigenlijk niet slecht, moet daar ook wel een oplossing voor zijn.
Waarschijnlijk ook via ondertekende brief en kopie ID een nieuw e-mailadres doorgeven. Ook te vragen bij MeDirect wat de oplossing is.
MeDirect is niet slecht voor hun fondsen en hun vermogensbeheer. Ben wel niet zo gelukkig over hun inlogsysteem. Toch niet in combinatie van het kunnen overschrijven naar een externe rekening naar keuze. Zou dat graag wat veiliger zien.
Zopas een account aangemaakt bij BINCK. Identificatie online met Itsme of eID bij aanmaken account. Ook via SMS zoals bij MeDirect voor het gewoon inloggen. Maar de tegenrekening is vast. Dat heb ik veel liever, maakt mij geruster.
Waarschijnlijk ook via ondertekende brief en kopie ID een nieuw e-mailadres doorgeven. Ook te vragen bij MeDirect wat de oplossing is.
MeDirect is niet slecht voor hun fondsen en hun vermogensbeheer. Ben wel niet zo gelukkig over hun inlogsysteem. Toch niet in combinatie van het kunnen overschrijven naar een externe rekening naar keuze. Zou dat graag wat veiliger zien.
Zopas een account aangemaakt bij BINCK. Identificatie online met Itsme of eID bij aanmaken account. Ook via SMS zoals bij MeDirect voor het gewoon inloggen. Maar de tegenrekening is vast. Dat heb ik veel liever, maakt mij geruster.
Re: Rekening medirect
Normaal wordt deze login opgeslagen in uwe browser.Woz schreef: ↑2 april 2020, 13:10 Dag iedereen,
Ik zit met een klein probleem betreffende een rekening bij medirect, deels eigen fout.
Het is een zicht- en spaarrekening die ik meer dan een jaar geleden geopend heb om eens te testen. 50€ op gestort en dan door de, mijn mening, nogal stroeve interface eigenlijk gelaten zoals het was.
Nu wens ik eigenlijk gewoon die 50€ te recupereren. Maar natuurlijk weet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Daarvoor gebeld naar medirect en daar werd ik vriendelijk geholpen maar nu is het zo dat ik het e-mailadres waarmee ik geregistreerd sta opgezegd heb. En blijkbaar is het voor medirect heel moeilijk om dit te wijzigen.
Ik heb drie pogingen gedaan, telkens hun veiligheidsvragen doorlopen en iedere keer zeggen ze op het einde dat ik hen een mail moet sturen vanuit mijn nieuw e-mailadres en dat ze mij dan de nieuwe inloggegevens zullen doorsturen. Maar dat lukt blijkbaar niet.
Daarom had ik gedacht om de relatie gewoon volledig op te zeggen met een brief, al dan niet aangetekend en daarin een rekeningnummer opgeven van een andere bank waar ik klant ben waarop ze die 50€ kunnen storten.
Kan dit op die manier of kunnen ze moeilijk doen?
Even als het passwoord.
Daarom alleen al een firefox gebruiker.
Trouwens bij chrome is dit waarschijnlijk ook opgeslagen en te achterhalen.
Estate Guru believer.
Re: Rekening medirect
Om wille van veiligheidsredenen is het beter om niets, zeker geen gevoelige info, op te slaan in je browser. 't Is gemakkelijk, maar wat als iemand je pc overneemt of steelt?
Re: Rekening medirect
Dan moeten ze nog uw smscode kraken
Re: Rekening medirect
Ik heb er zeker begrip voor dat de medewerkers van medirect niet zomaar nieuwe gegevens doorsturen.
Bij de andere banken waar ik klant ben is het gewoon met een bakje en daar heb ik blijkbaar minder problemen mee. Bij medirect hebben ze de procedure ook eens veranderd tussen mijn eerste aanmelding en nu. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets van op papier heb gekregen.
Ik zal eens proberen om een gewone brief te versturen met mijn vraag tot opzeg en doorstorten van die 50€ + copy ID.
Bedankt voor de jullie opmerkingen!
Bij de andere banken waar ik klant ben is het gewoon met een bakje en daar heb ik blijkbaar minder problemen mee. Bij medirect hebben ze de procedure ook eens veranderd tussen mijn eerste aanmelding en nu. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets van op papier heb gekregen.
Ik zal eens proberen om een gewone brief te versturen met mijn vraag tot opzeg en doorstorten van die 50€ + copy ID.
Bedankt voor de jullie opmerkingen!
Re: Rekening medirect
Meen me te herinneren dat er bij een wijziging steeds info tot bij de klant komt.Woz schreef: ↑3 april 2020, 11:47 Ik heb er zeker begrip voor dat de medewerkers van medirect niet zomaar nieuwe gegevens doorsturen.
Bij de andere banken waar ik klant ben is het gewoon met een bakje en daar heb ik blijkbaar minder problemen mee. Bij medirect hebben ze de procedure ook eens veranderd tussen mijn eerste aanmelding en nu. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets van op papier heb gekregen.
Ik zal eens proberen om een gewone brief te versturen met mijn vraag tot opzeg en doorstorten van die 50€ + copy ID.
Bedankt voor de jullie opmerkingen!
En dit steeds minstens via mail.
U wordt klant en meld u aan met een mail adres.
U wijzigt van mail adres en dan is het de schuld van Me ?
Zeer zeker bij uw grootbank blijven is heel veel veiliger.
Estate Guru believer.
Re: Rekening medirect
Veel succes met mijn hoofd paswoord in firefox.
En zeker nog nooit gehoord van paswoord bewaarders.
Bvb Bitwarden.
Estate Guru believer.