Rekeningnummer
Rekeningnummer
Vandaag geprobeerd om een spaarrekening te openen bij NIBC.
Alles verliep vlot tot ik mijn tegenrekeningnummer ingaf.
Als ik wil verder gaan naar de volgende stap krijg ik de melding :
"Er zijn één of meerdere veld(en) niet op juiste wijze ingevoerd. Controleer de rood gekleurde velden."
Nogthans is het ingevoerde rekeningnummer wel correct.
Volgens de bijkomende info is het een niet bestaand nummer.
Iemand hier ervaring mee
Alles verliep vlot tot ik mijn tegenrekeningnummer ingaf.
Als ik wil verder gaan naar de volgende stap krijg ik de melding :
"Er zijn één of meerdere veld(en) niet op juiste wijze ingevoerd. Controleer de rood gekleurde velden."
Nogthans is het ingevoerde rekeningnummer wel correct.
Volgens de bijkomende info is het een niet bestaand nummer.
Iemand hier ervaring mee
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Rekeningnummer
heb je het al op verschillende manieren proberen in te voeren?
xxx-xxxxxx-xx of BExx xxxxx xxxxx
xxx-xxxxxx-xx of BExx xxxxx xxxxx
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
heb je IBAN nummer ingegeven, 16 tekens ? Niet de gebruikelijke 12 tekens.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd.
Mijn rekeningnummer begint sowieso met BE en dan de cijfers erna.
Heb het al geprobeerd BE00 0000 0000 0000 , Alles aan elkaar,
niets wordt aanvaard, steeds de melding dat het een niet bestaand rekeningnummer is.
Mijn rekeningnummer begint sowieso met BE en dan de cijfers erna.
Heb het al geprobeerd BE00 0000 0000 0000 , Alles aan elkaar,
niets wordt aanvaard, steeds de melding dat het een niet bestaand rekeningnummer is.
Koppieren en plakken heb ik al geprobeerd net als manuele ingave.
PC heb ik ook al herstart.
Al geprobeerd met de laptop en hetzelfde resultaat.
Zal het dus inderdaad morgen nog eens moeten proberen.
PC heb ik ook al herstart.
Al geprobeerd met de laptop en hetzelfde resultaat.
Zal het dus inderdaad morgen nog eens moeten proberen.
Converteer het klassiek rekeningnummer xxx-xxxxxxx-xx eens naar de IBAN structuur met deze http://www.ibanbic.be/
Misschien is het IBAN rekeningnummer ECHT foutief !
Misschien is het IBAN rekeningnummer ECHT foutief !
@Geert75, via het Forum is het erg moeilijk om antwoord te geven op individuele problemen. We hebben gisteren heel wat nieuwe aanvragen gekregen voor rekeningen dus het is zeker niet zo dat het systeem niet werkt. Wat we uit ervaring wel weten is dat heel specifieke combinaties van operating systemen en browsers soms rare effecten kunnen hebben maar dit oplossen gaat een stuk makkelijker via de klantendienst die bereikbaar is via het gratis nummer 0800 63 500
Ik krijg van het contactcenter te horen dat in dit geval het kan helpen door het BBAN nummer in te geven. Het BBAN nummer is de oude structuur van nummer 000-0000000-00
Om van uw IBAN nummer (met de BE) naar het BBAN nummer te gaan volstaat het om de BE en de eerste 2 cijfers te laten vallen.
Om van uw IBAN nummer (met de BE) naar het BBAN nummer te gaan volstaat het om de BE en de eerste 2 cijfers te laten vallen.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Hoe komt het eigenlijk dat het me regelmatig voorvalt dat ik perfect mijn wachtwoord intik, en toch een geen toegang krijg tot mijn rekeningen bij NIBC-Direct?????
@NIBC contactpersoon, blijkbaar werkt het door het BBan nummer in te geven.
Dank u voor de hulp
Dank u voor de hulp
Het is mogelijk dat je op de Nederlandse site terechtkwam.koenciatko schreef:Hoe komt het eigenlijk dat het me regelmatig voorvalt dat ik perfect mijn wachtwoord intik, en toch een geen toegang krijg tot mijn rekeningen bij NIBC-Direct?????
De Websites van NIBC-direct Nederland en Belgie hebben namelijk een identieke layout.
Bij het inloggen kan je "bij toeval" op de Nl website terechtkomen. Daar zijn je inloggegevens niet gekend!
In het begin heb ik ook dergelijke problemen ondervonden en ik meen dat de kans daartoe groter wordt als je bvb vanuit het buitenland aanlogt.
Dit probleem heb ik reeds 2 maal aangekaart bij NIBC. Zij antwoordden daar iets te zullen aan doen.
Om dit te checken heb ik daarnet even op de twee verschillende websites aangelogd. De layout is nog steeds volkomen identiek.
Indien dit geval jouw probleem veroorzaakt, kan je het jezelf gemakkelijk maken voor de toekomst door de Belgische website op te slaan in je Favorieten en enkel van daaruit aan te loggen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
De uitleg van Vlo is inderdaad de meest voor de hand liggende mogelijkheid. Als u via Google naar de site gaat dan bestaat de kans dat u op de Nederlandse site terecht komt. Wat echter niet meer klopt is dat beide sites nog steeds quasi identiek zouden zijn. Als u gaat kijken naar http://www.nibcdirect.be en http://www.nibcdirect.nl zal u zien dat er wel degelijk een groot verschil ontstaan is.
Geachte NIBC-direct vertegenwoordiger,
Zojuist heb ik nog even gecheckt.
Wat U verder ook moge beweren, beide inlogschermen (dus de schermen waarop je je inloggevens invoert) zijn IDENTIEK .
Ik nam ook even de proef op de som en probeerde in te loggen op het scherm van de Nederlandse website, wat mij uiteraard niet lukte.
Ik deed het als volgt:
1. naar google.be gaan
2. invoeren "nibc direct nederland"
3. je komt op een pagina met algemene info
4. klikken op inloggen
5. je komt terecht op de inlogblz van Nibcdirect Nederland dewelke volledig identiek is als de Belgische inlogblz.
Zojuist heb ik nog even gecheckt.
Wat U verder ook moge beweren, beide inlogschermen (dus de schermen waarop je je inloggevens invoert) zijn IDENTIEK .
Ik nam ook even de proef op de som en probeerde in te loggen op het scherm van de Nederlandse website, wat mij uiteraard niet lukte.
Ik deed het als volgt:
1. naar google.be gaan
2. invoeren "nibc direct nederland"
3. je komt op een pagina met algemene info
4. klikken op inloggen
5. je komt terecht op de inlogblz van Nibcdirect Nederland dewelke volledig identiek is als de Belgische inlogblz.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Wat vlo zegt klopt inderdaad. Als je een snelkoppeling van de inloggegevens maakt op je bureaublad zie je dat bij de belgische versie er Belgie bijstaat, en bij de nederlandse versie er enkel NIBC Direct staat. Maar de tekst onder het logo kan je eventueel zelf veranderen. Het logo is bij beide wel hetzelfde....
éénmaal je op de inlogpagina bent zijn de beide versies identiek aan elkaar, en zie je inderdaad niet meer of je op de belgische dan wel op de nederlandse versie zit.
Misschien kan NIBC in hun layout daar vermelden of het Belgie dan nederland is waar je op inlogt, kan niet zo moeilijk zijn .
éénmaal je op de inlogpagina bent zijn de beide versies identiek aan elkaar, en zie je inderdaad niet meer of je op de belgische dan wel op de nederlandse versie zit.
Misschien kan NIBC in hun layout daar vermelden of het Belgie dan nederland is waar je op inlogt, kan niet zo moeilijk zijn .
Laatst gewijzigd door ludo op 15 februari 2013, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Dat is dus de reden waarom die physing acties zo'n success hebben.
Als je al niet controleert dat je op de juiste banking website zit.
Voor hetzelfde geld staat er niet "moneyou.be" of "moneyou.nl" maar wel 1 of andere obscure website.
Veiligheid begint bij jezelf!
Als je al niet controleert dat je op de juiste banking website zit.
Voor hetzelfde geld staat er niet "moneyou.be" of "moneyou.nl" maar wel 1 of andere obscure website.
Veiligheid begint bij jezelf!