Renault
TIP
Re: Renault
met dubbele voorheffing ?
heb je je renaults nog ?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Aan 85,47 euro.
Ben blij was goed moment.
Gewoon op LT denken en dividenden meepikken, aangezien de courante winst dit jaar met +25% zal stijgen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, laat ik gewoon 'rijpen', heb helemaal geen haast...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op 23 april eerste Q1 resultaten, voor de grote crashmaand in mei aangezien de bedrijfsresultaten in VS zullen lijden onder dollar-effect.
is vandaag weeral bij de stijgers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag een van de stijgers in Parijs en eerlijk gezegd: superbedrijf qua waardering!
Ik heb eens even een faire waarde berekend voor Renault en die komt uit op €122,30 per aandeel.
Hoe ik aan dat cijfer kom:
gemiddelde vrije kasstroom van de auto-divisie over de periode 2010-2014 exclusief ontvangen/betaalde rente, minus de betaalde rente in 2014, plus de ontvangen rente in 2014, uitkomst vermenigvuldigd met een hoge 21 omdat de auto-divisie de voorbije twee jaren een netto-kaspositie gehad heeft ipv een netto-schuldpositie, uitkomst aangevuld met de boekwaarde van de financieringsdivisie eind 2014, gedeeld door het aantal uitstaande aandelen:
(((€1699,8 mio - €542 mio + €283 mio) x 21) + €3136 mio) / 273049000 = €122,30
De bedragen van de vrije kasstromen die Renault publiceert zijn exclusief ontvangen dividenden; de bedragen die ik gebruik zijn inclusief de ontvangen dividenden. Indien je die dividenden achterwege laat in de berekeningen, dan kom je op een lagere faire waarde uit, nl. €94,21 per aandeel.
Hoe ik aan dat cijfer kom:
gemiddelde vrije kasstroom van de auto-divisie over de periode 2010-2014 exclusief ontvangen/betaalde rente, minus de betaalde rente in 2014, plus de ontvangen rente in 2014, uitkomst vermenigvuldigd met een hoge 21 omdat de auto-divisie de voorbije twee jaren een netto-kaspositie gehad heeft ipv een netto-schuldpositie, uitkomst aangevuld met de boekwaarde van de financieringsdivisie eind 2014, gedeeld door het aantal uitstaande aandelen:
(((€1699,8 mio - €542 mio + €283 mio) x 21) + €3136 mio) / 273049000 = €122,30
De bedragen van de vrije kasstromen die Renault publiceert zijn exclusief ontvangen dividenden; de bedragen die ik gebruik zijn inclusief de ontvangen dividenden. Indien je die dividenden achterwege laat in de berekeningen, dan kom je op een lagere faire waarde uit, nl. €94,21 per aandeel.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 28 maart 2015, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is mij hoe Renault gaat reageren op de beslissing van de VW-groep om een Dacia-concurrent in het leven te roepen.
De wagens krijgen WEL het VW-logo (wat me toch een extra kwaliteitsgarantie lijkt gezien het het 'kwaliteitsmerk' of 'A-merk' niet onderuit wil halen) Een Duitser met VW-logo kopen aan 6.000-7.000€ of een Dacia-logan (goedkoopste model) aan 6.9990€
De Volkswagen-groep gaat vol in de aanval op het Renault-segment, een poging die ze al eerder geprobeerd hebben met Skoda en Seat maar waarmee ze door het upgraden van de modellen dat marktsegment verlaten hebben.
De wagens krijgen WEL het VW-logo (wat me toch een extra kwaliteitsgarantie lijkt gezien het het 'kwaliteitsmerk' of 'A-merk' niet onderuit wil halen) Een Duitser met VW-logo kopen aan 6.000-7.000€ of een Dacia-logan (goedkoopste model) aan 6.9990€
De Volkswagen-groep gaat vol in de aanval op het Renault-segment, een poging die ze al eerder geprobeerd hebben met Skoda en Seat maar waarmee ze door het upgraden van de modellen dat marktsegment verlaten hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vanwaar haalt u die tabel? Nuttige sites?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij een stuk van z'n huiswerk (wat iedereen zou moeten doen: verzamelen van gegevens die men terugvindt op de site van het bedrijf onder beleggers-prospectus)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zelf samengesteld op basis van de cijfers in de jaarrekeningen die op de site van Renault staan.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Vanwaar haalt u die tabel? Nuttige sites?
En als ik een goede raad mag geven: kijk nooit naar de cijfers op sites zoals Reuters, Bloomberg, Morningstar of De Tijd, want die staan vol fouten. Het enige getal dat je op die sites blindelings kan vertrouwen is de beurskoers. Ik moet alleen nog maar naar het cijfer over het aantal uitstaande aandelen van Renault kijken op de sites van Reuters, Bloomberg, De Tijd en zelfs Euronext, en het is al van dat... ipv van het aantal uitstaande aandelen vermelden ze verkeerdelijk het aantal uitgegeven aandelen, met als gevolg een getoonde marktkapitalisatie die €1,9 miljard te hoog is.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Positief signaal volgens mij.
http://www.beursduivel.be/nieuws/266357 ... nault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beursduivel.be/nieuws/266357 ... nault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
staat koopt bij tot eind april tot de algemene vergadering en nadien ?
aandeel onder druk ?
aandeel onder druk ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is gewoon een politiek steekspel.
Wat mogen we verwachten van de cijfers?
Ik denk dat de dollar een mooie hefboom vormt voor de winst en omzet.
Wat mogen we verwachten van de cijfers?
Ik denk dat de dollar een mooie hefboom vormt voor de winst en omzet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een spurtje trekken!
Nu gaan we overtuigend door de 100 euro.
Laat maar gaan + de cijfers zullen erg goed zijn.
Nu gaan we overtuigend door de 100 euro.
Laat maar gaan + de cijfers zullen erg goed zijn.