Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Er is blijkbaar een misverstand.Het gegarandeerd rendement van Integrale 786 bedraagt op dit moment, september 2019, voor nieuwe stortingen 0,75%
Daar kan nog een winstdeelname bovenop komen.Voor 2018 werden het rendement van de vroegre stortingen die geen gegarandeerd rendement hadden van 2% opgetrokken tot die 2%. Het gedeelte tussen (dat eventuele lagere) gegarandeerd rendement en die 2% is dan de winstdeelname.
Het door u geciteerde rendement van 2,52% bestaat uit de gewogen gemiddeldes van vroegere stortingen in uw 786 contract met hun gegarandeerde rendementen en de herbelegging hiervan, en eventuele winstdeelnames. Voor die eventuele vroegere stortingen waarbij dat gegarandeerd rendement lager is dan 2% werd dat voor 2018 door Integrale opgetrokken tot dus die 2% .
Zelf heb ik ondertussen ook de brief gekregen met daarin een mooi rendement van 3,06%. Voor nieuwe stortingen die ik nu in mijn 786 contract doe geldt die 0,75% verhoogd met een eventuele winstdeelname.
Iemand al zijn brief gekregen?
Zal dit jaar (nog) later zijn omdat algemene vergadering (die rendement moet goedkeuren) dit jaar pas in september plaatsvindt. Officiële reden voor late AV is Covid, maar we weten beter denk ik.
Bedoel je dit bericht van 16 juli :
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 39531.html
De verzekeraar Integrale, die eigendom is van de Luikse intercommunale Nethys, versnelt de zoektocht naar een nieuwe eigenaar. Die moet de broodnodige kapitaalinjectie toedienen.
Dat staat in het herstelplan dat Integrale heeft ingediend bij de Nationale Bank, bevestigde het bedrijf donderdag. Integrale was verplicht een herstelplan in te dienen omdat zijn solvabiliteitsratio - die aangeeft hoeveel eigen vermogen het bedrijf heeft tegenover zijn uitstaande verplichtingen - onder 100 procent was gezakt. Om die ratio op te krikken is extra kapitaal nodig.
Een van de problemen van Integrale is dat het zich bijna uitsluitend op groepsverzekeringen en levensverzekeringen toelegt. De premies van de verzekeringsnemers worden vooral belegd in euro-obligaties en de lage rente van die obligaties maken de verzekeraar extra kwetsbaar.
Het voorbije jaar werd wel nog een positief operationeel resultaat geboekt van 43,5 miljoen euro. Het bedrijf beschikt ook over een buffer van 500 miljoen euro, op een actief van 5 miljard. ‘Die volstaat om de uitbetaling van de aanvullende pensioenen te verzekeren en de spaarreserves van de aangeslotenen te waarborgen', klinkt het.
Te koop
Ondanks het feit dat Integrale fundamenteel gezond is, en er ook geen sociaal plan nodig is, is de solvabiliteitsratio onder 100 procent gezakt. In 2019 bedroeg die nog 113 procent, in 2018 zelfs 154 procent. Integrale heeft een herstelplan ingediend bij de Nationale Bank om de solvabiliteitsratio op te krikken naar 125 procent. Dat behelst onder meer het verlagen van de risico's. Maar dat herstelplan zal volgens bestuursvoorzitter Michel De Wolf niet volstaan om die ratio te bereiken.
Daarvoor rekent de verzekeraar op de nieuwe aandeelhouder. Momenteel wordt Integrale voor 71 procent gecontroleerd door Nethys. Maar de Luikse intercommunale zoekt naar een kandidaat-koper om de ondergekapitaliseerde verzekeraar over te nemen.
200 miljoen
kapitaalinjectie
Integrale hoopt dat een nieuwe aandeelhouder bereid zal zijn 200 miljoen euro vers kapitaal in de verzekeraar te steken.
‘De hoofdaandeelhouder verwacht dat de zakenbank die belast is met de verkoop in de komende maanden een of meerdere offertes neerlegt waarin de kandidaten ook een uit te voeren herkapitalisatie voorzien die het mogelijk maakt voor het einde van 2020 een solvabiliteitsratio van 125 procent te bereiken’, luidt het. Bij Integrale wordt optimistisch gerekend op een kapitaalinjectie van 200 miljoen euro, meldt Le Soir.
Fraai rendement
Voor de klanten van Integrale zal de herkapitalisatie geen gevolgen hebben. De verzekeraar blijft bij zijn belofte om een nettorendement van minimum 1,75 procent toe te kennen op de levensverzekeringscontracten (Tak 21) en 1,50 procent op het product CertiFlex. Alleen moeten die rendementen nog bekrachtigd worden op een algemene vergadering.
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 39531.html
De verzekeraar Integrale, die eigendom is van de Luikse intercommunale Nethys, versnelt de zoektocht naar een nieuwe eigenaar. Die moet de broodnodige kapitaalinjectie toedienen.
Dat staat in het herstelplan dat Integrale heeft ingediend bij de Nationale Bank, bevestigde het bedrijf donderdag. Integrale was verplicht een herstelplan in te dienen omdat zijn solvabiliteitsratio - die aangeeft hoeveel eigen vermogen het bedrijf heeft tegenover zijn uitstaande verplichtingen - onder 100 procent was gezakt. Om die ratio op te krikken is extra kapitaal nodig.
Een van de problemen van Integrale is dat het zich bijna uitsluitend op groepsverzekeringen en levensverzekeringen toelegt. De premies van de verzekeringsnemers worden vooral belegd in euro-obligaties en de lage rente van die obligaties maken de verzekeraar extra kwetsbaar.
Het voorbije jaar werd wel nog een positief operationeel resultaat geboekt van 43,5 miljoen euro. Het bedrijf beschikt ook over een buffer van 500 miljoen euro, op een actief van 5 miljard. ‘Die volstaat om de uitbetaling van de aanvullende pensioenen te verzekeren en de spaarreserves van de aangeslotenen te waarborgen', klinkt het.
Te koop
Ondanks het feit dat Integrale fundamenteel gezond is, en er ook geen sociaal plan nodig is, is de solvabiliteitsratio onder 100 procent gezakt. In 2019 bedroeg die nog 113 procent, in 2018 zelfs 154 procent. Integrale heeft een herstelplan ingediend bij de Nationale Bank om de solvabiliteitsratio op te krikken naar 125 procent. Dat behelst onder meer het verlagen van de risico's. Maar dat herstelplan zal volgens bestuursvoorzitter Michel De Wolf niet volstaan om die ratio te bereiken.
Daarvoor rekent de verzekeraar op de nieuwe aandeelhouder. Momenteel wordt Integrale voor 71 procent gecontroleerd door Nethys. Maar de Luikse intercommunale zoekt naar een kandidaat-koper om de ondergekapitaliseerde verzekeraar over te nemen.
200 miljoen
kapitaalinjectie
Integrale hoopt dat een nieuwe aandeelhouder bereid zal zijn 200 miljoen euro vers kapitaal in de verzekeraar te steken.
‘De hoofdaandeelhouder verwacht dat de zakenbank die belast is met de verkoop in de komende maanden een of meerdere offertes neerlegt waarin de kandidaten ook een uit te voeren herkapitalisatie voorzien die het mogelijk maakt voor het einde van 2020 een solvabiliteitsratio van 125 procent te bereiken’, luidt het. Bij Integrale wordt optimistisch gerekend op een kapitaalinjectie van 200 miljoen euro, meldt Le Soir.
Fraai rendement
Voor de klanten van Integrale zal de herkapitalisatie geen gevolgen hebben. De verzekeraar blijft bij zijn belofte om een nettorendement van minimum 1,75 procent toe te kennen op de levensverzekeringscontracten (Tak 21) en 1,50 procent op het product CertiFlex. Alleen moeten die rendementen nog bekrachtigd worden op een algemene vergadering.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb gelukkig hier geen contract afgesloten.
Amai, heb ik helemaal gemist!MoreOrLess schreef: ↑5 september 2020, 15:03 @iejoor,
Daar bestaat hier al een draadje over :
integrale-in-nood-t28915.html
Merci MoL.
Ik heb een niet fiscaal contract, mochten ze mij 10 jaar vooruit uitbetalen zou ik dat zeker overwegen
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand een idee wanneer de uittreksels verstuurd worden?
Zal er nog winstbonus uitgekeerd worden in de toekomst?
Zal er nog winstbonus uitgekeerd worden in de toekomst?
heb al een tijdje geen uittreksels meer gekregen; vorig jaar toch niet.
Van bonus zal je mogen dromen denk ik, ik ook.
Maar ja 3,25 % is niet slecht te noemen
Van bonus zal je mogen dromen denk ik, ik ook.
Maar ja 3,25 % is niet slecht te noemen
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Full Member
- Contacteer:
Heeft er iemand nog recent contact gehad met Integrale/ Monument? Rekeninguittreksel ontvangen?
ik niet, 't is heel stil rond die maatschappij. 1 keer een brief gekregen ivm de overname; that's it
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
ik had een mail gestuurd om de uittreksels te vragen, die ik een paar dagen later gekregen heb
Dan heb ik gebeld om access te hebben voor online platform. Daar werd gevraagd een mail te sturen, wat ik gedaan heb.
1 of 2 dagen later activatiemail ontvangen en dus nu kunnen we (ik en mijn vrouw) elk onze contract netjes zien in het platform.
Ik kan dus niet klagen over de communicatie met Munich re.
Ik ben zelfs aan het nadenken om terug te storten (wat ik gestopt ben te doen vanaf het moment er problemen waren met Nethys/Integrale)
Dan heb ik gebeld om access te hebben voor online platform. Daar werd gevraagd een mail te sturen, wat ik gedaan heb.
1 of 2 dagen later activatiemail ontvangen en dus nu kunnen we (ik en mijn vrouw) elk onze contract netjes zien in het platform.
Ik ben zelfs aan het nadenken om terug te storten (wat ik gestopt ben te doen vanaf het moment er problemen waren met Nethys/Integrale)
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Vanaf 1 oktober 2021 is de gewaarbordge rentevoet op Integrale 786 maar... 0,10%
Nog minder dan op een spaarrekening !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dank voor de update. Heb jij een e-mailadres van een contactpersoon?ova103 schreef: ↑9 september 2022, 18:01 ik had een mail gestuurd om de uittreksels te vragen, die ik een paar dagen later gekregen heb