Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Bijstorten is zeker interessant, u krijgt 2.25 % gewaarborgd + eventueel winstdeelname, maar, daar zou ik met de huidige lage rente geen wonderen van verwachten.fatboy schreef:Maar dat neemt niet weg dat bijstorten in een bestaand contract nog altijd interessant kan zijn, toch? Of verwaarloost Integrale die producten nu?
Als u vooruitziend was, loopt uw huidige contract tot uw 99 jaar. Op uw oude stortingen ontvangt u 4.25 %, 3.75 %, naargelang datum van storting, en dat tot uw 99 jaar.
Was u niet vooruitziend en loopt uw contract binnenkort af, bijvoorbeeld als u 65 jaar word, en u moet elders herbeleggen ziet u de bui al hangen.
Daarom, lopen al mijn tak 21 contracten tot mijn 99 jaar, op oude stortingen heb ik vandaag 4.75 netto, dat zijn goudhaantjes, door vooruit te denken, en in de tijd een maatschappij te kiezen die de rente levenslang waarborgde, en niet 'amper' acht jaar zoals de meeste maatschappijen doen.
En dat scheelt een pak geld, of je 4.75 % krijgt of vandaag ongeveer 2 %.
Nochtans, de maatschappijen zijn 'slimmer' geworden, en garanderen de rentevoet slechts gedurende één jaar.patrick1 schreef: Daarom, lopen al mijn tak 21 contracten tot mijn 99 jaar, op oude stortingen heb ik vandaag 4.75 netto, dat zijn goudhaantjes, door vooruit te denken, en in de tijd een maatschappij te kiezen die de rente levenslang waarborgde, en niet 'amper' acht jaar zoals de meeste maatschappijen doen.
En dat scheelt een pak geld, of je 4.75 % krijgt of vandaag ongeveer 2 %.
Ik herinner me dat je hier heel lovend schreef over Afer Europe.
Welnu, daarin staat letterlijk:
Afer Europe schreef: Gewaarborgde rentevoet: Elke storting (na aftrek van kosten en taksen) levert rente op tegen de gegarandeerde bodemrente
die bij het begin van het jaar na gemeenschappelijk overleg tussen de medeverzekeraars en AFER Europe+ werd vastgelegd. Dit
bodemtarief wordt gewaarborgd tot 31 december van het lopende kalenderjaar. Op het einde van die gewaarborgde periode zal
het samengestelde spaarkapitaal interest opleveren tegen de nieuwe gegarandeerde bodemrente die door de medeverzekeraars
en AFER Europe+ werd vastgelegd tot 31 december van het nieuwe kalenderjaar. Die vernieuwing wordt tot op de einddatum van
de overeenkomst herhaald. De gewaarborgde bodemrente voor het jaar 2013 bedraagt 1,68 % inclusief kosten (hetzij 1,20 % na
aftrek van de beheerskosten die iedere week worden afgehouden). Het samengestelde spaarkapitaal en de interesten die op 31
december van ieder jaar worden geboekt, worden definitief verworven (klikeffect).
Het is inderdaad zo dat spaargids enkel producten vermeld die in de handel verkrijgbaar zijn (antwoord ontvangen op de vraag die ik hierover aan spaargids stelde).
Voor de geinteresseerden had ik deze week ook volgende vraag aan Integrale gesteld:
"Als ik nu bv. 10000 euro bijstort (2,25% gewaarborgd) in een contract waar al 80000 euro inzit (3.25% gewaarborgd) en ik haal er binnen bv. 5 jaar 10000 euro terug af:
wordt die 10000 euro die ik dan afhaal van het stuk genomen van die eerste 80000 euro (die dus 3,25% gewaarborgd had) of
wordt die 10000 euro genomen van de laatst bijgestorte 10000 euro (die dus maar 3,25% gewaarborgd had) ?"
Antwoord Integrale:
"Bij een opvraging wordt er steeds een prorata van elke reserve gekoppeld aan een intrestvoet doorgevoerd, zodat de terugbetaling proportioneel is.
In uw voorbeeld komt dat neer op (zonder toekomstige intrest te berekenen) : 90.000 is gesplitst in 80.000 aan 3,25 en 10.000 aan 2,25. 11,11 % is dus aan 2,25% en 88,89 % is dus aan 3,25%. Bij een opvraging zal die regel toegepast worden, dus gaat er 1.111,11 euro af van de reserves aan 2,25 % en 8.888,89 van de reserves aan 3,25 %."
Ik vroeg mij af of bestaande negatief is...verwaterd zo het stuk aan 3,25% in het contract niet teveel...had liever gehad dat die 10000 euro dan afging van die 2,25% gedeelte.... Iemand een mening hieromtrent ?
En reacties over het bijstorten nog steeds welkom, want ik twijfel hier ook over...
Voor de geinteresseerden had ik deze week ook volgende vraag aan Integrale gesteld:
"Als ik nu bv. 10000 euro bijstort (2,25% gewaarborgd) in een contract waar al 80000 euro inzit (3.25% gewaarborgd) en ik haal er binnen bv. 5 jaar 10000 euro terug af:
wordt die 10000 euro die ik dan afhaal van het stuk genomen van die eerste 80000 euro (die dus 3,25% gewaarborgd had) of
wordt die 10000 euro genomen van de laatst bijgestorte 10000 euro (die dus maar 3,25% gewaarborgd had) ?"
Antwoord Integrale:
"Bij een opvraging wordt er steeds een prorata van elke reserve gekoppeld aan een intrestvoet doorgevoerd, zodat de terugbetaling proportioneel is.
In uw voorbeeld komt dat neer op (zonder toekomstige intrest te berekenen) : 90.000 is gesplitst in 80.000 aan 3,25 en 10.000 aan 2,25. 11,11 % is dus aan 2,25% en 88,89 % is dus aan 3,25%. Bij een opvraging zal die regel toegepast worden, dus gaat er 1.111,11 euro af van de reserves aan 2,25 % en 8.888,89 van de reserves aan 3,25 %."
Ik vroeg mij af of bestaande negatief is...verwaterd zo het stuk aan 3,25% in het contract niet teveel...had liever gehad dat die 10000 euro dan afging van die 2,25% gedeelte.... Iemand een mening hieromtrent ?
En reacties over het bijstorten nog steeds welkom, want ik twijfel hier ook over...
@ djtw
Vandaag staan de intresten erg laag, en heeft het, mijn inzien, weinig zin om levenslang deze 'erg lage rente' gegarandeerd te krijgen.
Afer Europe, geeft al meer dan 20 jaar behoorlijke rendementen, geen garantie, akkoord, maar, wel een belangrijke indicatie. Verleden jaar gaf Afer Europe 3.36 %, noem mij één betere ? Dit gecombineerd met amper 0.50 % instapkosten, als lid van Test-Aankoop.
Toen ik einde jaren '80, begin jaren '90 mijn tak 21 rekeningen opende, koos ik 'bewust voor maatschappijen die de toen geldende rentevoet 4.75 %, 4.25 % en 3.75 %, voor stortingen van toen, levenslang waarborgden. Ik liet bewust mijn contracten doorlopen tot mijn 99 jaar. Ik redeneerde, ooit zakt de rente, en hier ben ik zeker van deze rentes, mijn hele leven lang.
Vooruitkijken heet zoiets, maar goed, ieder zijn mening, als steeds.
Vandaag staan de intresten erg laag, en heeft het, mijn inzien, weinig zin om levenslang deze 'erg lage rente' gegarandeerd te krijgen.
Afer Europe, geeft al meer dan 20 jaar behoorlijke rendementen, geen garantie, akkoord, maar, wel een belangrijke indicatie. Verleden jaar gaf Afer Europe 3.36 %, noem mij één betere ? Dit gecombineerd met amper 0.50 % instapkosten, als lid van Test-Aankoop.
Toen ik einde jaren '80, begin jaren '90 mijn tak 21 rekeningen opende, koos ik 'bewust voor maatschappijen die de toen geldende rentevoet 4.75 %, 4.25 % en 3.75 %, voor stortingen van toen, levenslang waarborgden. Ik liet bewust mijn contracten doorlopen tot mijn 99 jaar. Ik redeneerde, ooit zakt de rente, en hier ben ik zeker van deze rentes, mijn hele leven lang.
Vooruitkijken heet zoiets, maar goed, ieder zijn mening, als steeds.
Tja, het is niet altijd zoals we zouden willen. Een pro rata verdeling is logisch, transparant en eerlijk. Als jij vindt dat het van het 2,25% gedeelte moet afgaan dan kan Integrale evengoed beslissen dat de hele opvraging van het 3,25% gedeelte moet afgaan. Wie heeft dan gelijk?lola123 schreef:had liever gehad dat die 10000 euro dan afging van die 2,25% gedeelte. Iemand een mening hieromtrent?
2,25% gewaarborgd is in de huidige marktomstandigheden zeer veel. Bovendien is dat het minimum dat je krijgt. Je hebt daarbovenop nog kans op een winstdeelname. Ik zou dus niet twijfelen.En reacties over het bijstorten nog steeds welkom, want ik twijfel hier ook over.
Met een rendement van 2,25% duurt het toch een hele tijd voor je de instapkosten van 1% en de verzekeringstaks van 2% bij inschrijving hebt uitgezweet.
Na 10 jaar is het netto actuarieel rendement 1,94%. Dit alles in de veronderstelling dat er gedurende die 10 jaar nooit winstdeelname is en de fiscaliteit van tak21 in die 10 jaar niet wijzigt. Met een regering die 17 miljard moet vinden is dit laatste verre van zeker.
Vraag is maar of die 1,94% boven de gemiddelde inflatie van de komende 10 jaar zal liggen.
Ik stort in ieder geval niet meer bij in mijn Integrale 786. Ik hoop dat ik met mijn gemengde fondsen binnen 10 jaar hoger uitkom dan die 1,94%. Wie gelijk heeft gaan we maar binnen 10 jaar weten...
Na 10 jaar is het netto actuarieel rendement 1,94%. Dit alles in de veronderstelling dat er gedurende die 10 jaar nooit winstdeelname is en de fiscaliteit van tak21 in die 10 jaar niet wijzigt. Met een regering die 17 miljard moet vinden is dit laatste verre van zeker.
Vraag is maar of die 1,94% boven de gemiddelde inflatie van de komende 10 jaar zal liggen.
Ik stort in ieder geval niet meer bij in mijn Integrale 786. Ik hoop dat ik met mijn gemengde fondsen binnen 10 jaar hoger uitkom dan die 1,94%. Wie gelijk heeft gaan we maar binnen 10 jaar weten...
Ik ben ook een fondsenfanaat, Wim, en heb daar een zeer goede spreiding in opgebouwd. Desondanks wens ik toch nog een deel van mijn kapitaal in veilige beleggingen (spaarverzekeringen) te houden.
Dus als ik het goed voor heb, ben je sowieso al 3% kwijt door in te tekenenPietcent schreef:Dat klopt, 2.25 % tot de leeftijd van 99 jaar met 1 % kosten voor Integrale, plus de wettelijke 2 % afhouding.
Het duurt meer dan 1 jaar om zelfs de originele inleg terug te hebben.
Klopt deze redenering?
Een spaarverzekering koop je voor minstens acht jaar, dus je moet de opbrengst en de kosten niet jaar per jaar uitrekenen. Als je een nieuwe auto koopt reken je na het eerste jaar ook niet uit dat je auto je 20.000 euro per jaar kost.
net een mail van Moneyou gekregen ... die gaan ook zakken ... pfff .. denk toch dat ik hier nog even wat geld ga bijstorten aan 2,25%
Op een rentestijging moet je niet meer wachten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Idd! Ik denk dat er in België geen enkele andere maatschappij 2,25% tot uw 99 jaar garandeert!Yaris schreef:2,25% is nog veel in vergelijking met andere spaarverzekeringen.
Bovendien heb je nog kans op een winstdeling!
Ik stort wel bij.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan je tot heden nog steeds bijstorten aan 2,25 % bij Integrale 786, looptijd 99 j, en is dat rendement gegarandeerd ook na 8 jaar ? Zij de voorwaarden voor nieuwe stortingen niet veranderd ?Brugse Leeuw schreef:Idd! Ik denk dat er in België geen enkele andere maatschappij 2,25% tot uw 99 jaar garandeert!Yaris schreef:2,25% is nog veel in vergelijking met andere spaarverzekeringen.
Bovendien heb je nog kans op een winstdeling!
Ik stort wel bij.
Ik heb er het stuk vrijgekomen obligatie van Nyrstar in gestort en seffens ook de teruggave van mijn belastingen.
Het is het enige wat nog op iets trekt, al vrees ik dat het na nieuwjaar ook wel weer zal minderen.
Het is het enige wat nog op iets trekt, al vrees ik dat het na nieuwjaar ook wel weer zal minderen.
[/quote]Kan je tot heden nog steeds bijstorten aan 2,25 % bij Integrale 786, looptijd 99 j, en is dat rendement gegarandeerd ook na 8 jaar ? Zij de voorwaarden voor nieuwe stortingen niet veranderd ?[/quote]
Het rendement, momenteel 2,25%, wordt inderdaaad 'levenslang' (= 99 jaar) gewaarborgd, dus loopt gewoon verder na de eerste 8 jaar van het contract... De voorwaarden zijn dus niet veranderd. Je hebt inderdaad bovendien nog kans op een winstdeelneming, die ik ook voor 2014 zie uitbetaald worden...
Het rendement, momenteel 2,25%, wordt inderdaaad 'levenslang' (= 99 jaar) gewaarborgd, dus loopt gewoon verder na de eerste 8 jaar van het contract... De voorwaarden zijn dus niet veranderd. Je hebt inderdaad bovendien nog kans op een winstdeelneming, die ik ook voor 2014 zie uitbetaald worden...