Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Heeft iemand zijn geld al opgevraagd bij Monument Assurance ?
en hoe verloopt de procedure ?
en welke kosten worden dan in rekening gebracht ?
en hoe verloopt de procedure ?
en welke kosten worden dan in rekening gebracht ?
nee,fellowship schreef: ↑3 oktober 2023, 16:55 Heeft er iemand recent nog contact met Monument Insurance gehad? Iemand zijn jaarlijks rekeninguittreksel al ontvangen? De snelheid waarmee ze klanten te woord staan via e-mail is niet meteen bevorderlijk voor het vertrouwen.
laatste overzicht is van 31-07-2022.
De pdf file met dat overzicht downloade ik op 20-10-2022. Die pdf werd met Word2010 op 19-10-2022 gemaakt.
Een exemplaar met aangepaste datum werd rond 18-11-2022 via post gestuurd.
De pdf van deze laatste heb ik vandaag gedownload en die werd op 6-11-2022 gemaakt.
Het verschil tussen beide exemplaren is de datum onderaan in de tekst "Opgemaakt te Luik op ..."
Dus misschien nog even geduld voor een 1ste exemplaar in oktober
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee hoor, de mijne is vorig jaar op 16/9/2022 opgesteld en verzonden.
En gewoon even een klant een antwoordje sturen op een e-mail, dat moet toch kunnen?
En gewoon even een klant een antwoordje sturen op een e-mail, dat moet toch kunnen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Toevallig heb ik vandaag de volledig afkoop aangevraagd aangezien ze hun rentes niet meer zullen verhogen.
Je moet een mail sturen naar avi.be@monumentinsurance.com
Zij zullen dan de nodige gegevens opvragen en eens alles in orde is heb je uw geld na een goeie week op uw rekening.
Kosten geen idee maar denk ik niet na 8 jaar.
Ik heb mijn overzicht ook nog niet gekregen. Vorig jaar was dat ook einde september.
De vraag is hier, bij eventuele afkoop, of je een gans jaar moet wachten tot juli bij afrekening, of dat je ook intrest krijgt per maand/dagen minder dan een jaar?
De vraag is hier, bij eventuele afkoop, of je een gans jaar moet wachten tot juli bij afrekening, of dat je ook intrest krijgt per maand/dagen minder dan een jaar?
-
- Full Member
- Contacteer:
Waar heb jij de info dat ze rentes niet meer verhogen?Brugse Leeuw schreef: ↑3 oktober 2023, 20:33Toevallig heb ik vandaag de volledig afkoop aangevraagd aangezien ze hun rentes niet meer zullen verhogen.
Je moet een mail sturen naar avi.be@monumentinsurance.com
Zij zullen dan de nodige gegevens opvragen en eens alles in orde is heb je uw geld na een goeie week op uw rekening.
Kosten geen idee maar denk ik niet na 8 jaar.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Wij hebben eerst gebeld naar het kantoor om te vragen waar de uittreksels blijven en of de rentes nog gaan stijgen.
Uittreksels zullen midden oktober beschikbaar zijn.
Geen plannen om rentes op te trekken..
Dus rente op rente is amper 0,11%...
Uw rendement zal dus jaar na jaar zakken...
Uittreksels zullen midden oktober beschikbaar zijn.
Geen plannen om rentes op te trekken..
Dus rente op rente is amper 0,11%...
Uw rendement zal dus jaar na jaar zakken...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan je bij Integrale tak 21 langetermijnsparen een gedeeltelijke afkoop doen na je 65 jaar, waarbij je een klein bedrag laat staan, om zo het contract te behouden voor het jaarlijks fiscaal voordeel op je stortingen ? Of wordt je verplicht volledig af te kopen ?
Ben je hier zeker van ? Krijgt men op de rente niet de oorspronkelijke interestvoet. Ik weet dat dit zeker niet gangbaar is,Dus rente op rente is amper 0,11%...
maar meen me te herinderen dat dit bij een bepaalde tak 21 niet zo was. Weet wel niet of dat dit bij Integrale was...
Als ik naar mijn intresten kijk van de laatste 5 jaren:
Onder Integrale:
2017:3.04%
2019:2.78%
2020:2.44%
2021:2.45%
Onder Monument:
2022: 2.46%
Met de overname vervalt inderdaad het engagement om een winstpremie uit te keren, enkel de basis gegarandeerde rentevoet. In mijn geval, ook iets om in het oog te houden inderdaad.
Onder Integrale:
2017:3.04%
2019:2.78%
2020:2.44%
2021:2.45%
Onder Monument:
2022: 2.46%
Met de overname vervalt inderdaad het engagement om een winstpremie uit te keren, enkel de basis gegarandeerde rentevoet. In mijn geval, ook iets om in het oog te houden inderdaad.
-
- Full Member
- Contacteer:
En intussen mijn jaarlijks rekeninguittreksel ontvangen...
Vandaag op 12 november nog altijd geen uittreksel....
net ingelogd onder Monumentale en er staat een nieuw uittreksel "opgemaakt te Luik op 06/11/2023"
Ik wist zelfs niet dat je kan inloggen...
Ik ga een wachtwoord aanvragen...
Ik ga een wachtwoord aanvragen...
Ik verwacht toch dat ze dit ook nog op papier versturen of in ieder geval de klant de keuze geven en indien digitaal dat de klant dan ook hiervan een bericht krijgt wanneer het uittreksel digitaal beschikbaar is.