Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Zolang het 2,25% levenslang blijft, zal ik blijven bijstorten!
Volgende maand nog eens goed bijstorten.
Ben enorm blij dat ik indertijd bij integrale een 786 tak21 rekening geopend heb.
Ben enorm blij dat ik indertijd bij integrale een 786 tak21 rekening geopend heb.
Dat heb ik ook gedaan, begin van deze maand.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En kan je nu eind januari 2015 nog steeds aan de voorwaarden 2,25 % bijstorten ?Brugse Leeuw schreef:Zolang het 2,25% levenslang blijft, zal ik blijven bijstorten!
Ja dat kan nog steeds. Heb recentelijk nog een storting gedaan. Zodra er ergens geld vrijkomt stort ik bij op die Integrale 786. Die van mij is binnen 4 jaar vrij van voorheffing. Lijkt me dus een goed plan om bij te storten aan 2.25 % zo lang het nog kan.
ja OK, maar je hebt wel 3 % (2% staat + 1% instap) kosten. Het duurt meer dan één jaar om dit te recuperen, los van de beheerskosten. (= 1 ste jaar geen intrest, 2de jaar -0,75 % van de 2,25 %)
Okee, er zijn 3 % kosten, maar Pietcent is niet verplicht om er binnen vier jaar al uit te stappen. Dat is maar een mogelijkheid. Hij kan ook langer blijven zitten en zijn kosten afschrijven over een langere periode.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Niet vergeten dat een winstverdeling bovenop die 2,25% in de toekomst zeker mogelijk blijft.alegria schreef:ja OK, maar je hebt wel 3 % (2% staat + 1% instap) kosten. Het duurt meer dan één jaar om dit te recuperen, los van de beheerskosten. (= 1 ste jaar geen intrest, 2de jaar -0,75 % van de 2,25 %)
Voor mij blijft dit staan tot op mijn oude dag.
Dus instapkosten zijn miniem.
Bij afer europe 3.20 % netto, verleden jaar 3.36 % netto., dat is 1 % meer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Juist Patrick, maar met de beheerskosten komt dit slechts op 1,20 % gewaarborgd. Denk jij dat volgend jaar de opbrengst terug meer dan 3% zal zijn ? Ze zitten met 90 % obligaties in portefeuille en eenmaal de daling van de rente stopt is het uit met de pret ! Dan spreken we nog niet over de instapkosten die bij Afer ook 2 % zijn.
Trouwens jij hebt ook nog je oude Integrale, waarom zou je dan niet kiezen voor meer zekerheid als je het op een langere periode kunt zien, want de rente zal nog lang laag blijven !
Trouwens jij hebt ook nog je oude Integrale, waarom zou je dan niet kiezen voor meer zekerheid als je het op een langere periode kunt zien, want de rente zal nog lang laag blijven !
1 instapkosten zijn 0.50 % via test-aankoop invest lidmaatschap = winst van 1.50 % op de instapkosten.witte merel schreef:Juist Patrick, maar met de beheerskosten komt dit slechts op 1,20 % gewaarborgd. Denk jij dat volgend jaar de opbrengst terug meer dan 3% zal zijn ? Ze zitten met 90 % obligaties in portefeuille en eenmaal de daling van de rente stopt is het uit met de pret ! Dan spreken we nog niet over de instapkosten die bij Afer ook 2 % zijn.
2 ik kijk niet naar de gewaarborgde rente, maar, naar de totale resultaten, jaar na jaar. Kijk zelf naar hun resultaten van de laatste 20 jaar, en vergelijk.
3 De rendementen zullen volgend jaar op alle tak 21 rekeningen een dalende trend vertonen door de steeds dalende rente, maar, met een gemiddelde opbrengst tussen de 2 % en 3 % bij de meeste verzekeringmaatschappijen, netto, na 8 jaar, weet ik geen beter alternatief voor een risicoloze belegging.
Akkoord, rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar, wel een belangrijke indicatie.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Totale rendement voor integrale is tot op heden nog steeds 3,25%.
Met een levenslang gegarandeerd minimumrendement van 2,25%, verkies ik voorlopig nog steeds integrale boven Afer.
Met een levenslang gegarandeerd minimumrendement van 2,25%, verkies ik voorlopig nog steeds integrale boven Afer.
Bedraagt het gewaarborgd rendement vd Integrale 786 momenteel nog steeds 2, 25%? Zo ja, dan doe ik morgen nog een storting...
door Pietcent » 26 Januari 2015, 08:45
Pietcent schreef:Ja dat kan nog steeds. Heb recentelijk nog een storting gedaan...Lijkt me dus een goed plan om bij te storten aan 2.25 % zo lang het nog kan.
Kan bedrag op belastingfiche invullen onder langetermijn sparen.alegria schreef:ja OK, maar je hebt wel 3 % (2% staat + 1% instap) kosten. Het duurt meer dan één jaar om dit te recuperen, los van de beheerskosten. (= 1 ste jaar geen intrest, 2de jaar -0,75 % van de 2,25 %)
Dat brengt toch meer op dan 3% ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
landethk schreef:Bedraagt het gewaarborgd rendement vd Integrale 786 momenteel nog steeds 2, 25%? Zo ja, dan doe ik morgen nog een storting...
Nog zeker tot eind februari.
Voorlopig nog geen signalen dat rente bij Integrale 786 gaat zakken.
Iedere maand evalueren ze de gewaarborgde rente.
Zolang dit 2,25% blijft, stort ik maximaal bij.
Niemand anders kan op dit moment 2,25% garanderen tot einddatum van uw contract. (leeftijd 99 jaar)