Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Ok, bedankt. Ik ga ook nog een bijstorting verrichting aan 2,25% dan...
-
- Newbie
- Contacteer:
En is dat eigenlijk 3,25 % actuarieel, of niet? Hoe zit het met rente op de rente.landethk schreef:Men heeft het over het gewogen rendement op het geheel der contracten. Dwz dat zij gemiddeld 3,56% uitkeren, rekening houdend met de hoeveelheid contracten aan bv. 4,25%, 3,75% en 3,25%... Wees er dus maar zeker van dat het voor bv. deze 3 gegarandeerde rentevoeten ook niets meer zal zijn...
Gewaarborgd rendement van Integrale 786 zakt vanaf 1 april naar 1,60%.
Brief ook gehad.
damn, net iets te vroeg.
In mei komt er een serieuse termijnrekening los.
Ik zal mijn spaarboekje moeten plunderen.
2,25% waar haalt ge dat nog??
Dit bericht zal een pak kapitaal aantrekken in een korte tijd.
damn, net iets te vroeg.
In mei komt er een serieuse termijnrekening los.
Ik zal mijn spaarboekje moeten plunderen.
2,25% waar haalt ge dat nog??
Dit bericht zal een pak kapitaal aantrekken in een korte tijd.
dus nu nog effe 2.25% tot 1 april, juist?Elias schreef:Gewaarborgd rendement van Integrale 786 zakt vanaf 1 april naar 1,60%.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag ook de brief ontvangen.
Dat zal dus maximaal bijstorten worden deze maand!
Jammer maar zo'n levenslange toprente was niet meer houdbaar.
Dat zal dus maximaal bijstorten worden deze maand!
Jammer maar zo'n levenslange toprente was niet meer houdbaar.
2% staatstaks + 1 % instap + beheerskosten ? Wat blijft er dan eigenlijk netto over ? Het duurt lang voor je met de intrest de kosten (3%) op kapitaal terugverdient ! Vindt het toch wat geld weggooien. Hoeveel verschil is er dan nog met een spaarrekening waar je geen kosten op hebt ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Lang? Met een beetje geluk heb je uw instapkosten na 1 tot 1,5 jaar terug!
Die 2,25% is wel netto gegarandeerd voor de rest van de looptijd! (en je hebt nog kans op een bonus)
Als het zo verder gaat, krijg je binnenkort op een spaarrekening 0%.
Om nog maar te zwijgen over de roerende voorheffing op een spaarboekje vanaf een bepaald niveau.
Dit is een lange termijn belegging en dus ideaal om een spaarcentje voor uw oude dag aan te leggen.
Ik ga mijn spaarboekjes plunderen en deze maand nog maximaal bijstorten.
Dan stop ik met bijstorten op integrale en kan ik terug mijn spaarboekjes aanvullen.
Die 2,25% nemen ze tot mijn 99 jarige leeftijd niet meer af!
Die 2,25% is wel netto gegarandeerd voor de rest van de looptijd! (en je hebt nog kans op een bonus)
Als het zo verder gaat, krijg je binnenkort op een spaarrekening 0%.
Om nog maar te zwijgen over de roerende voorheffing op een spaarboekje vanaf een bepaald niveau.
Dit is een lange termijn belegging en dus ideaal om een spaarcentje voor uw oude dag aan te leggen.
Ik ga mijn spaarboekjes plunderen en deze maand nog maximaal bijstorten.
Dan stop ik met bijstorten op integrale en kan ik terug mijn spaarboekjes aanvullen.
Die 2,25% nemen ze tot mijn 99 jarige leeftijd niet meer af!
hopelijk ben je nog geen 55 jaar want anders zou dat maxiumum je fiscaal wel eens heel zuur kunnen opbreken
levensverzekeringen-t13794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
levensverzekeringen-t13794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag de brief ook ontvangen en ik zou ook nog een bijstorting willen verrichten. Ik vraag me echter hetvolgende af: als ik me niet vergis brengt een premiestorting in Integrale 786 rente op vanaf de eerste of vijftiende van de maand volgend op het ontvangen van de premie bij Integrale... Wat als mijn premie toekomt bij Integrale in de tweede helft van maart (bv. 23 maart 2015)? In principe brengt deze storting dan rente op vanaf 1 april 2015 en wat is dan in dit geval de gewaarborgde rente: 1,60 % (zijnde de geldende nieuwe rente vanaf 01/04/15) of nog 2,25% (omdat de premie nog in maart 2015 werd ontvangen)??
Indien je premie bij Integrale toekomt voor 15 maart 2015, dan brengt deze storting sowieso nog 2,25 % op vanaf 15 maart 2015. Denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en daarom morgen al ga storten...
Indien je premie bij Integrale toekomt voor 15 maart 2015, dan brengt deze storting sowieso nog 2,25 % op vanaf 15 maart 2015. Denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en daarom morgen al ga storten...
Hier staat de correcte uitleg over de valutadata van stortingen in Integrale 786:
https://www.test-aankoop.be/invest/valu ... 811644.htm
https://www.test-aankoop.be/invest/valu ... 811644.htm
voor hun fiscaal aftrekbare tak-21 levensverzekeringen doen zij dat ook.
Als men zo een tak-21 heeft lopen tot 99 jaar vanaf wanneer zou men dan elk jaar eventueel geld kunnen afhalen zonder fiscaal afgeslacht te worden.
Als men zo een rekening voor de 55 jaar heeft geopend en men blijft elk jaar bv 2000 euro storten, kan men dan vanaf een bepaald jaar ook telkens 2000 euro afhalen zonder afgeslacht te worden ?
Als men zo een tak-21 heeft lopen tot 99 jaar vanaf wanneer zou men dan elk jaar eventueel geld kunnen afhalen zonder fiscaal afgeslacht te worden.
Als men zo een rekening voor de 55 jaar heeft geopend en men blijft elk jaar bv 2000 euro storten, kan men dan vanaf een bepaald jaar ook telkens 2000 euro afhalen zonder afgeslacht te worden ?
Ik twijfel over bijstorten omwille van het volgende:
Zoals vele spaargidsers zal het de bedoeling zijn om het totale kapitaal altijd onder de 100.000 euro te houden.
Om dit te doen zullen velen binnen X jaar als de 100.000 euro is bereikt, elk jaar het saldo boven de 100.000 afhalen.
Als je nu bijstort tegen 2,25 % dan krijg je een kapitaal waar een percentage X tegen 3,25% belegd is en een
percentage Y dat tegen 2,25% belegd is. Dit Y percentage haalt eigenlijk uw gemiddeld rendement om laag.
Als je niet bijstort dan heb je binnen Z jaren een kapitaal van 100.000 euro dat VOLLEDIG belegd is tegen 3,25%, zijnde
dus hoger en geen verwatering of vermindering door die 2,25%. Op dat moment heb je dus een betere belegging dan diegene
die nu bijstorten.
(Ps hou in gedachte dat de afhalingen proportioneel gebeuren, naar de percentages toe)
Is er iemand die bovenstaande eens kan becommentarieren of zijn mening zeggen ?
Zoals vele spaargidsers zal het de bedoeling zijn om het totale kapitaal altijd onder de 100.000 euro te houden.
Om dit te doen zullen velen binnen X jaar als de 100.000 euro is bereikt, elk jaar het saldo boven de 100.000 afhalen.
Als je nu bijstort tegen 2,25 % dan krijg je een kapitaal waar een percentage X tegen 3,25% belegd is en een
percentage Y dat tegen 2,25% belegd is. Dit Y percentage haalt eigenlijk uw gemiddeld rendement om laag.
Als je niet bijstort dan heb je binnen Z jaren een kapitaal van 100.000 euro dat VOLLEDIG belegd is tegen 3,25%, zijnde
dus hoger en geen verwatering of vermindering door die 2,25%. Op dat moment heb je dus een betere belegging dan diegene
die nu bijstorten.
(Ps hou in gedachte dat de afhalingen proportioneel gebeuren, naar de percentages toe)
Is er iemand die bovenstaande eens kan becommentarieren of zijn mening zeggen ?
1.als een grote bank/ vezekering omvalt is die 100 000 euro maar iets om de mensen wat gerust te stellen, omdat in een dergelijke situatie automatische het land ook failliet is, waardoor het bedrag dat je zou kunnen recuperen eerder symbolisch is
2. die garantie wordt af en toe wel eens aangepast, nog niet zo lang geleden was ze 20 000 euro
Tegen de tijd dat er 100 000 opstaat, zal de 'garantie' al wel verhoogd zijn
2. die garantie wordt af en toe wel eens aangepast, nog niet zo lang geleden was ze 20 000 euro
Tegen de tijd dat er 100 000 opstaat, zal de 'garantie' al wel verhoogd zijn