Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
landethk schreef:Vandaag de brief ook ontvangen en ik zou ook nog een bijstorting willen verrichten. Ik vraag me echter het volgende af: als ik me niet vergis brengt een premiestorting in Integrale 786 rente op vanaf de eerste of vijftiende van de maand volgend op het ontvangen van de premie bij Integrale... Wat als mijn premie toekomt bij Integrale in de tweede helft van maart (bv. 23 maart 2015)? In principe brengt deze storting dan rente op vanaf 1 april 2015 en wat is dan in dit geval de gewaarborgde rente: 1,60 % (zijnde de geldende nieuwe rente vanaf 01/04/15) of nog 2,25% (omdat de premie nog in maart 2015 werd ontvangen)??
Indien je premie bij Integrale toekomt voor 15 maart 2015, dan brengt deze storting sowieso nog 2,25 % op vanaf 15 maart 2015. Denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en daarom morgen al ga storten...
maw, wie nu nog stort krijgt 2,25%, daar zijn we zeker van?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vorig jaar hebben wij voor Integrale 786 een bedrag van € 2280 gestort. Men had ons eerst gezegd dat dit heet maximaal aftrekbaar bedrag was. Achteraf heeft men dit bedrag teruggebracht naar 2260 euro. Weet iemand hoe dat dit jaar nu moet ? Moeten wij nu maar 2240 euro storten of toch € 2260 en zijn er gevolgen als die twintig euro te veel blijft staan ? Dank voor wie hier antwoord op weet !
Hopelijk ben je nog geen 55 jaar want ander ga je met teveel te storten zware problemen krijgen, ze beschouwen dat dan als een volledig nieuw contract
levensverzekeringen-t13794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
levensverzekeringen-t13794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jawel Paul, maar daar konden wij toch niet aan doen omdat men ons eerst gezegd had dat het maximum 2280 euro was. Ik heb ook niet om het einde van het jaar gestort, maar in juli. Men heeft ons die 20 euro toch niet terug geschonken zoals Rabo bij pensioensparen wel deed. Wat moet er dan gebeuren ?
in denk dat de werkwijze van verzekeringsmaatschappij tot verzekeringsmaatschappij zal afhangen en dat je best een mailtje daarvoor na integrale zelf stuurt en ook met de vraag of je niet voor die blunder van de regering gaat gesanktioneerd worden ( mogelijk ook wegens op plus 55 jarige leeftijd het gestorte bedrag te verhogen )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoals men nu bezig is kan men dan overal voor spaarders valkuilen spannen. Zo zou men voor mensen, die van hun Rabo spaarrekening een bedrag storten naar hun Plus account en die dit eerst via hun zichtrekening doen, ook kunnen zeggen dat verworven rentevoeten vervallen. Ook hier kan men gebruik maken van onwetendheid en dit bewust niet communiceren. Bedankt voor de reactie, ik zal Integrale een mail sturen waarbij ik vraag het teveel van 20 euro van vorig jaar te storten bij mijn 2240 euro.
Vorig jaar op 09/04 ontving ik mijn fiscaal attest voor 2013.
Op de keerzijde staat de maximum premie voor 2014 vermeld.
Integrale wist toen ook niet dat de regering dat ging aanpassen als bijna iedereen zijn premie gestort had.
En ach, vorig jaar heb ik ook 2280 eur gestort en 2240 in januari.
Dus heb ik mogelijks een nieuw contract aan mijn been. En ik ben ouder dan 55.
Zal ook maar een mailtje sturen naar Integrale.
Op de keerzijde staat de maximum premie voor 2014 vermeld.
Integrale wist toen ook niet dat de regering dat ging aanpassen als bijna iedereen zijn premie gestort had.
En ach, vorig jaar heb ik ook 2280 eur gestort en 2240 in januari.
Dus heb ik mogelijks een nieuw contract aan mijn been. En ik ben ouder dan 55.
Zal ook maar een mailtje sturen naar Integrale.
Ik denk toch dat de 100.000 euro toch een limiet is waar je best toch niet boven gaat.1.als een grote bank/ vezekering omvalt is die 100 000 euro maar iets om de mensen wat gerust te stellen, omdat in een dergelijke situatie automatische het land ook failliet is, waardoor het bedrag dat je zou kunnen recuperen eerder symbolisch is
Zijn er nog mensen die bij de 786 wel boven die limiet gaan ? Of er bewust onder blijven ?
TK. Bericht van integrale ontvangen. Geld dat ten laatste op 31 Maart op hun rekening staat komt nog in aanmerking voor 2.25 %landethk schreef:Vandaag de brief ook ontvangen en ik zou ook nog een bijstorting willen verrichten. Ik vraag me echter hetvolgende af: als ik me niet vergis brengt een premiestorting in Integrale 786 rente op vanaf de eerste of vijftiende van de maand volgend op het ontvangen van de premie bij Integrale... Wat als mijn premie toekomt bij Integrale in de tweede helft van maart (bv. 23 maart 2015)? In principe brengt deze storting dan rente op vanaf 1 april 2015 en wat is dan in dit geval de gewaarborgde rente: 1,60 % (zijnde de geldende nieuwe rente vanaf 01/04/15) of nog 2,25% (omdat de premie nog in maart 2015 werd ontvangen)??
Indien je premie bij Integrale toekomt voor 15 maart 2015, dan brengt deze storting sowieso nog 2,25 % op vanaf 15 maart 2015. Denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en daarom morgen al ga storten...
bedankt Pietcent
Pietcent, inderdaad. Ik heb deze namiddag telefonisch kontakt genomen met Integrale en er werd mij eveneens gezegd dat al het geld dat op 31 maart 2015 op hun rekening staat, nog 2,25 % geniet...Pietcent schreef:TK. Bericht van integrale ontvangen. Geld dat ten laatste op 31 Maart op hun rekening staat komt nog in aanmerking voor 2.25 %landethk schreef:Vandaag de brief ook ontvangen en ik zou ook nog een bijstorting willen verrichten. Ik vraag me echter hetvolgende af: als ik me niet vergis brengt een premiestorting in Integrale 786 rente op vanaf de eerste of vijftiende van de maand volgend op het ontvangen van de premie bij Integrale... Wat als mijn premie toekomt bij Integrale in de tweede helft van maart (bv. 23 maart 2015)? In principe brengt deze storting dan rente op vanaf 1 april 2015 en wat is dan in dit geval de gewaarborgde rente: 1,60 % (zijnde de geldende nieuwe rente vanaf 01/04/15) of nog 2,25% (omdat de premie nog in maart 2015 werd ontvangen)??
Dit was nu het allerlaatse product dat ik weet dat nog de moeite waard was om te storten zonder risico.
Vanaf nu kan ik mijn spaarboekje laten aanzwellen tot ze ontploft.
Vanaf nu kan ik mijn spaarboekje laten aanzwellen tot ze ontploft.
Integrale 786 bestaat toch niet meer ik lees op hun website dat die vervangen is door certiflex 8, weet iemand hier meer over
@Martinet,
Er zijn geen nieuwe contracten van Integrale 786 mogelijk.
Maar bestaande contracten van Integrale 786 lopen gewoon door.
Staat ook op hun website.
mvg
Er zijn geen nieuwe contracten van Integrale 786 mogelijk.
Maar bestaande contracten van Integrale 786 lopen gewoon door.
Staat ook op hun website.
mvg
Ja Lukske, ik denk ook dat dit de laatste is. Ik stort nog bij wat ik kan en dan laten staan tot Sint Juttemis. Er komt bij mij nog een dikke termijnrekening los in mei maar dat zal spijtig genoeg te laat zijn.