Rente 2024
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rente 2024
Zelfde probleem met zichtrekening. Ik begrijp dat ook niet.
Hebben jullie die debetrente op jullie zichtrekening al bij Keytrade zelf al aangekaart, dat het voor jullie tenminste duidelijk wordt waardoor dat komt.
Om (hopelijk) een duidelijk antwoord te krijgen, moet je wel meerdere weken tot een maand (en meer) hiervoor geduld hebben en een aantal keer telkens opnieuw aandringen voor een antwoord, want bij Keytrade zijn ze niet van de snelsten.
Als er dan antwoord is, graag dan in dit forum ook mededeling hiervan.
Om (hopelijk) een duidelijk antwoord te krijgen, moet je wel meerdere weken tot een maand (en meer) hiervoor geduld hebben en een aantal keer telkens opnieuw aandringen voor een antwoord, want bij Keytrade zijn ze niet van de snelsten.
Als er dan antwoord is, graag dan in dit forum ook mededeling hiervan.
Zelfde probleem hier met KBC zichtrekening. Ben 99,9999% zeker dat ik niet onder nul geweest ben, toch wordt er 1,83€ debetrente en 0,15€ recht aangerekend.Filip285 schreef: ↑2 januari 2025, 11:52 Keytrade : Bij mij is het 1 storting, ...........
Heb wel een probleem op de zichtrekening, hoewel ik niet onder 0 ga (kan dat trouwens wel?) heb ik hier -7,xx € creditinterest moeten betalen (1-waarvan ook 0,15 zegelrecht).. hoe kan dit? Nog iemand dit probleem?
Heb het aangekaart maar nog geen reactie gehad.
Kan dit niet komen door een eventuele "voorafname" aan een tankstation, en dat daardoor je saldo enkele minuten onder 0 gegaan is?plemmens schreef: ↑4 januari 2025, 09:34Zelfde probleem hier met KBC zichtrekening. Ben 99,9999% zeker dat ik niet onder nul geweest ben, toch wordt er 1,83€ debetrente en 0,15€ recht aangerekend.Filip285 schreef: ↑2 januari 2025, 11:52 Keytrade : Bij mij is het 1 storting, ...........
Heb wel een probleem op de zichtrekening, hoewel ik niet onder 0 ga (kan dat trouwens wel?) heb ik hier -7,xx € creditinterest moeten betalen (1-waarvan ook 0,15 zegelrecht).. hoe kan dit? Nog iemand dit probleem?
Heb het aangekaart maar nog geen reactie gehad.
Gebruik bij tanken altijd de Curve mastercard gekoppeld aan kbc mastercard.
In de curve app is altijd zichtbaar wat gereserveerd en wanneer vrijgegeven.
Normaal een paar uurtjes, in weekend ander verhaal in buitenland soms een dag of twee.
Bij gewone kaarten weet men het niet als het dan ergens misloopt .........
Estate Guru believer.
Een tijd geleden heb ik tot mijn verwondering ook zoïets voorgehad.
Daar ik goed oplet om nooit onder 0 te gaan, veronderstel ik dat dit te maken had met de valutadatum.
Bedankt voor het meedenken.
Ik tank nooit met mijn KBC kaart en betaal hoogstens een keer of 5 per jaar iets anders vanaf die rekening.
Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik geef dit bij de banken altijd door dat het ingesteld moet zijn dat ik nooit in het rood kan gaan met mijn zichtrekening, als je toch niet van plan bent onder 0 te gaan, kun je ook dit probleem niet voorhebben.
Wat ik wel voorheb is dat ik nu plots verzekering betaal voor bepaalde spaarrekening, wat ik nooit zelf doorgaf of ingeschakeld heb.(want kan blijkbaar zelf ingeschakeld worden via online bankieren.) Leuk dat zoiets kan dat de bank dit zelf ingeschakeld heeft zonder overleg.... zal maar de grootbank niet bij naam noemen.
Wat ik wel voorheb is dat ik nu plots verzekering betaal voor bepaalde spaarrekening, wat ik nooit zelf doorgaf of ingeschakeld heb.(want kan blijkbaar zelf ingeschakeld worden via online bankieren.) Leuk dat zoiets kan dat de bank dit zelf ingeschakeld heeft zonder overleg.... zal maar de grootbank niet bij naam noemen.
Wat betreft die rekeningverzekering, het is m. i. crapuleus te noemen dat de bank dit activeert zonder toestemming van de klant. Een kennis van mij maakte iets gelijkaardig mee (bij Belfius om de bank wel bij naam te noemen). Ik raadde mijn kennis aan om dit aan te kaarten bij de bank. Verklaring die de bank gaf is dat dit geactiveerd wordt van zodra een bepaalde (bescheiden) grens overschreden wordt. Mijn kennis liet het gewoon doorlopen... omdat het toch nuttig kan zijn. Ik zie het nut van dergelijke verzekering eigenlijk niet in.
Wat betreft het in het rood gaan op de zichtrekening:
Ik doe al mijn aankopen met mijn Argenta-kredietkaart.
Maandelijks volgt er een afrekening hiervan en een debitering via domiciliering van mijn zichtrekening.
Het overzicht van deze afrekening kan je al vanaf een week voorafgaand aan de debitering downloaden zodat je weet met welk bedrag je zichtrekening gaat gedebiteerd worden via de domiciliering. Deze domiciliering is altijd op de 13e van de maand (als die in het weekend valt, dan is dat op maandag erna).
De lage rekeningstand van mijn zichtrekening verhindert niet dat deze door die domiciliering toch in het rood gaat. Dat zie ik dan ook aan het negatief saldo ervan tijdens de ochtend van de dertiende.
Maar ik anticipeer daarop: aangezien ik reeds via de download weet met welk bedrag ik terug boven nul geraak, doe ik iets over middernacht van de dertiende een transfer van het nodige geld hiervoor vanuit Medirect waar ik mijn vaste inkomsten vooraf tijdelijk parkeer op de essential spaarrekening (wegens de basisrente van 2% hierop).
Deze transfer vanuit Medirect staat dan ook reeds op die 13e vanaf ca. 14u00 op mijn argenta-zichtrekening zodat ik nog dezelfde dag terug boven nul sta.
En zo heb ik nog nooit debetintrest moeten betalen aan Argente want het negatief saldo heb ik nog dezelfde dag aangezuiverd
Ik doe al mijn aankopen met mijn Argenta-kredietkaart.
Maandelijks volgt er een afrekening hiervan en een debitering via domiciliering van mijn zichtrekening.
Het overzicht van deze afrekening kan je al vanaf een week voorafgaand aan de debitering downloaden zodat je weet met welk bedrag je zichtrekening gaat gedebiteerd worden via de domiciliering. Deze domiciliering is altijd op de 13e van de maand (als die in het weekend valt, dan is dat op maandag erna).
De lage rekeningstand van mijn zichtrekening verhindert niet dat deze door die domiciliering toch in het rood gaat. Dat zie ik dan ook aan het negatief saldo ervan tijdens de ochtend van de dertiende.
Maar ik anticipeer daarop: aangezien ik reeds via de download weet met welk bedrag ik terug boven nul geraak, doe ik iets over middernacht van de dertiende een transfer van het nodige geld hiervoor vanuit Medirect waar ik mijn vaste inkomsten vooraf tijdelijk parkeer op de essential spaarrekening (wegens de basisrente van 2% hierop).
Deze transfer vanuit Medirect staat dan ook reeds op die 13e vanaf ca. 14u00 op mijn argenta-zichtrekening zodat ik nog dezelfde dag terug boven nul sta.
En zo heb ik nog nooit debetintrest moeten betalen aan Argente want het negatief saldo heb ik nog dezelfde dag aangezuiverd
Dat is juist waarom ik verwonderd was dat men mij intrest aanrekende wegens een tijdelijk negatief saldo.Gwendoline1 schreef: ↑4 januari 2025, 13:13 Ik geef dit bij de banken altijd door dat het ingesteld moet zijn dat ik nooit in het rood kan gaan met mijn zichtrekening, als je toch niet van plan bent onder 0 te gaan, kun je ook dit probleem niet voorhebben.
Bij mijn Keytraderekening kán ik in principe niet onder 0 gaan en ik heb dat dan ook nooit bewust gedaan.
Hoewel het slechts over een klein bedrag ging, wist ik niet wat ik toen zag; terwijl ik ervan overtuigd was dat dit niet kón bij die rekening.
Ik ben er toen niet verder op ingegaan in de veronderstelling dat dit te maken had met een valuta-overlapping.
Laat me raden: KBC?Gwendoline1 schreef: ↑4 januari 2025, 13:13 Ik geef dit bij de banken altijd door dat het ingesteld moet zijn dat ik nooit in het rood kan gaan met mijn zichtrekening, als je toch niet van plan bent onder 0 te gaan, kun je ook dit probleem niet voorhebben.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad KBC.Samsara schreef: ↑4 januari 2025, 20:45Laat me raden: KBC?Gwendoline1 schreef: ↑4 januari 2025, 13:13 Ik geef dit bij de banken altijd door dat het ingesteld moet zijn dat ik nooit in het rood kan gaan met mijn zichtrekening, als je toch niet van plan bent onder 0 te gaan, kun je ook dit probleem niet voorhebben.
Hetzelfde meegemaakt misschien?
-
- Full Member
- Contacteer:
Was KBC nu, maar ik heb dit bij Belfius 2 tal jaar terug ook tegengekomen.Dieteren schreef: ↑4 januari 2025, 13:26 Wat betreft die rekeningverzekering, het is m. i. crapuleus te noemen dat de bank dit activeert zonder toestemming van de klant. Een kennis van mij maakte iets gelijkaardig mee (bij Belfius om de bank wel bij naam te noemen). Ik raadde mijn kennis aan om dit aan te kaarten bij de bank. Verklaring die de bank gaf is dat dit geactiveerd wordt van zodra een bepaalde (bescheiden) grens overschreden wordt. Mijn kennis liet het gewoon doorlopen... omdat het toch nuttig kan zijn. Ik zie het nut van dergelijke verzekering eigenlijk niet in.
Inderdaad, wel al lang geleden. Plots had ik een maandelijkse kost van denk ik 0,35 euro. Er stond niet bij voor wat het was.
Ik had toen ook een Mastercard van KBC en wanneer ik informeerde bij de klantendienst zei die call center medewerker me dat dat een verplichte kost was gekoppeld was aan die kaart. Vond dat een vreemd antwoord, maar stond er verder niet bij stil. Tot op de dag dat ik die kaart opzegde en die kost gewoon bleef doorlopen. Toen vroeg ik me af of de basisrekening niet gratis meer was, maar online vond ik het tegendeel. Na een tijdje zoeken, want ik vond dat het best moeilijk te vinden was op hun site, kwam ik te weten dat het een rekeningverzekering was voor een extra vergoeding bij overlijden of blijvende invaliditeit ten gevolge van van een ongeval (waarbij niet in fout).
Ik had het nooit zelf geactiveerd of aangevraagd en ze hebben het me maanden, zoniet jaren, aangerekend. En dat doen ze dus blijkbaar bij vele klanten: kassa kassa!
Nadien nog een aantal stoten mee meegemaakt en dat was, samen met hun hoge kosten voor feitelijk niks, voor mij de reden om er te vertrekken.