rente-evolutie bij NIBC vanaf 1/07/2012
Re: rente-evolutie bij NIBC vanaf 1/07/2012
ik ben nog steeds tevreden over de aanpak en de aangeboden rentes van NIBC.
voor mij is NIBC gewoon een zoveelste partner waar ik een deel van mijn centen in steek.
de rest is boekhouding ...
sommigen denken, al dan niet terecht, dat nu hoge rentes aanbieden zelfmoord is voor een bank.
misschien wel
maar in 2008 waren er banken die lage(re) rentes aanboden en veel financiële hulp nodig hadden.
zo zie je maar.
voor mij is NIBC gewoon een zoveelste partner waar ik een deel van mijn centen in steek.
de rest is boekhouding ...
sommigen denken, al dan niet terecht, dat nu hoge rentes aanbieden zelfmoord is voor een bank.
misschien wel

maar in 2008 waren er banken die lage(re) rentes aanboden en veel financiële hulp nodig hadden.
zo zie je maar.
NIBC wordt hier momenteel, terecht of niet, de hemel ingeprezen. Ik ben eens benieuwd hoe de reacties gaan zijn als ze hun spaarrente laten zakken. Gaat er dan ook een stortvloed van boze berichten zijn zoals vorige week toen Rabobank haar renteverlaging aankondigde?
De hemel inprijzen, waar haal je dat nu weer ? We moeten gewoon gelukkig zijn voor elke bank die de rentes nog een beetje hoog probeert te houden.
Als bv. volgende week NIBC hun basisrente halveert, dan is kritiek zeker gepast, maar waarom nu al zitten klagen en zagen zolang het niet zover is ?
Als bv. volgende week NIBC hun basisrente halveert, dan is kritiek zeker gepast, maar waarom nu al zitten klagen en zagen zolang het niet zover is ?
Yaris ....werk jij voor Rabobank ?
Je hebt precies een liefdesverhouding met die bank ...

Ik vind het héél spijtig dat er wel over termijnrekeningen wordt gesproken, en helemaal niet over spaarrekeningen.
Dat er momenteel niks verandert aan de rente van spaarrekeningen is ok, doch iemand met één korrel gezond verstand weet dat dit niet blijft duren.
Mochten ze nu duidelijkheid gegeven hebben over beide: termijnrekeningen vanaf 03 juli zo en zo, spaarrekeningen vanaf datum x wordt zo en zo aangepast. Wedden dat er een pak termijnrekeningen zouden worden genomen op 4 jaar.....
?
Nu zullen de spaarrekeningen bvb in september opeens dalen... en zal NIBC gestraft worden voor hun gebrek aan openheid.
Van een klant hoef je geen dankbaarheid te verwachten beste NIBC, omgekeerd bewezen alle banken het ons ook al....
Dat er momenteel niks verandert aan de rente van spaarrekeningen is ok, doch iemand met één korrel gezond verstand weet dat dit niet blijft duren.
Mochten ze nu duidelijkheid gegeven hebben over beide: termijnrekeningen vanaf 03 juli zo en zo, spaarrekeningen vanaf datum x wordt zo en zo aangepast. Wedden dat er een pak termijnrekeningen zouden worden genomen op 4 jaar.....

Nu zullen de spaarrekeningen bvb in september opeens dalen... en zal NIBC gestraft worden voor hun gebrek aan openheid.
Van een klant hoef je geen dankbaarheid te verwachten beste NIBC, omgekeerd bewezen alle banken het ons ook al....
@ Luc B.
Als je regelmatig kijkt bij andere banken kondigen die hun rentedalingen pas de dag zelf aan... Daar wordt op het forum amper iets over gezegd. Nu dat NIBC nog geen vooruitzicht geeft op de maand september, zijn zij ineens niet transparant? Ik snap de logica niet...
Als je regelmatig kijkt bij andere banken kondigen die hun rentedalingen pas de dag zelf aan... Daar wordt op het forum amper iets over gezegd. Nu dat NIBC nog geen vooruitzicht geeft op de maand september, zijn zij ineens niet transparant? Ik snap de logica niet...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik denk zo: Als ze toch "open" willen spelen naar hun termijnrekeningen... kunnen ze evengoed "openheid" creëren naar hun spaarrekeningen toe ook. Ik vraag misschien veel aan de bank, doch mag dit soms niet.... de laatste jaren in het geheugen.
Mocht ik zeker zijn dat in september de spaarrekingen dalen met bvb 0.3 %, dan is een termijnrekening interessant geworden nu en vandaag en zeker voor 03 juli.
NIBC is héél open, doch mag dit soms niet... mijn logica is dan, vertel nog iets meer en je wint klanten... (noemt marketing)
.
Als ik te veel vraag, amaai, je mail verrast me....ik dacht dat we hier allen aan één kant trokken... Sorry webmaster.
Mocht ik zeker zijn dat in september de spaarrekingen dalen met bvb 0.3 %, dan is een termijnrekening interessant geworden nu en vandaag en zeker voor 03 juli.
NIBC is héél open, doch mag dit soms niet... mijn logica is dan, vertel nog iets meer en je wint klanten... (noemt marketing)
.
Als ik te veel vraag, amaai, je mail verrast me....ik dacht dat we hier allen aan één kant trokken... Sorry webmaster.
't valt inderdaad op ja...Coike schreef:Yaris ....werk jij voor Rabobank ?Je hebt precies een liefdesverhouding met die bank ...
Ik kan eerlijk gezegd het betoog van LucB wel snappen.
De vraag is niet OF de rentes bij NIBC zullen dalen, maar wel WANNEER ze zullen dalen.
Uiteraard dat ik (en velen anderen met mij) graag een zo hoog mogelijke rente krijg, maar momenteel 3% op een spaarrekening is voor geen enkele bank houdbaar. Dat NIBC zijn termijnrekeningen naar beneden bijstelt, bewijst ook dat ze op langere termijn geen verhoging van de rentevoeten in het vooruitzicht stellen.
Hetgeen LucB wil duidelijk maken is dat hij ermee kan leven dat de rentes zouden dalen, maar liever een zekerheid heeft. (dus cfr de garantie die ze de afgelopen maanden geboden hebben).
Uiteraard dat dit dan zeer dicht in de buurt van de termijnrekening komt.
De vraag is niet OF de rentes bij NIBC zullen dalen, maar wel WANNEER ze zullen dalen.
Uiteraard dat ik (en velen anderen met mij) graag een zo hoog mogelijke rente krijg, maar momenteel 3% op een spaarrekening is voor geen enkele bank houdbaar. Dat NIBC zijn termijnrekeningen naar beneden bijstelt, bewijst ook dat ze op langere termijn geen verhoging van de rentevoeten in het vooruitzicht stellen.
Hetgeen LucB wil duidelijk maken is dat hij ermee kan leven dat de rentes zouden dalen, maar liever een zekerheid heeft. (dus cfr de garantie die ze de afgelopen maanden geboden hebben).
Uiteraard dat dit dan zeer dicht in de buurt van de termijnrekening komt.
Je schijnt te insinueren, Luc B., dat NIBC nu al weet wanneer en met hoeveel ze de spaarrente zullen laten zakken maar dat ze dat met opzet geheim houden voor hun klanten. Zou het niet kunnen dat ze momenteel geen plannen in die richting hebben en dat ze de evolutie van de markt afwachten? Je wil zekerheid daaromtrent om je beleggingen te kunnen plannen, maar in deze tijden is helaas niets meer zeker. Heb je geld dat je jaren kunt missen, beleg het dan nu nog in een termijnrekening voor de rentedaling van volgende week, dan ben je daar al zeker van. Wat je spaarrekening betreft zul je mee moeten deinen op de golven van de rentemarkt. Niemand die weet hoe die zal evolueren, zelfs NIBC niet. Dat ze zich niet langer meer willen vastpinnen op garanties kan ik ook begrijpen.Luc B. schreef:Mochten ze nu duidelijkheid gegeven hebben over beide: termijnrekeningen vanaf 03 juli zo en zo, spaarrekeningen vanaf datum x wordt zo en zo aangepast. Wedden dat er een pak termijnrekeningen zouden worden genomen op 4 jaar?
We trekken hier niet allemaal aan één kant, Luc B. Dit is een discussieforum waar verschillende meningen geuit mogen worden. Vaganzza heeft trouwens een punt.Als ik te veel vraag, amaai, je mail verrast me....ik dacht dat we hier allen aan één kant trokken... Sorry webmaster.
Ja, ik ben een Rabofiel.Coike schreef:Yaris ....werk jij voor Rabobank ?Je hebt precies een liefdesverhouding met die bank ...
Ik ben niet speciaal iemands vriend, maar gewoon dit :
1) Rabobank heeft al jaren bewezen dat ze deugdelijk zijn, steeds meespelen in de top voor spaarrekeningen. Soms de beste, soms ook niet ( kunnen uiteraard niet alle promoties volgen );
2) of NIBC Rabobank op lange termijn concurrentie kan aandoen, wil ik eerst zien. Zolang krijgen ze niets van mij (periode een jaar of twee);
3) Je moet voor alle banken zelfde meetlat gebruiken en dan blijkt dat NIBC geen abnormale rol speelt.
1) Rabobank heeft al jaren bewezen dat ze deugdelijk zijn, steeds meespelen in de top voor spaarrekeningen. Soms de beste, soms ook niet ( kunnen uiteraard niet alle promoties volgen );
2) of NIBC Rabobank op lange termijn concurrentie kan aandoen, wil ik eerst zien. Zolang krijgen ze niets van mij (periode een jaar of twee);
3) Je moet voor alle banken zelfde meetlat gebruiken en dan blijkt dat NIBC geen abnormale rol speelt.
Thx anonymous, jij hebt het begrepen.
@yaris: dank voor de mep.
Mocht NIBC gewoon de hoge rentes aanhouden op hun 2 spaarrekeningen, wat sommigen hier dromen of denken...dan blijf ik daar geen klant...
Dit doet echter geen afbreuk aan hun perfecte hulplijn, hun duidelijke website en hun enorme vlugge verovering van de Vlaamse markt...Waar Rabo een 9 verdient op deze zaken, krijgt NIBC van mij zeker een 8.5 +
Marketinggewijs kan ik ze echter niet volgen... maar deze discussie sluit ik af. Ze gaan dan maar Rabo achterna met hun termijnrekeningen...
@yaris: dank voor de mep.
Mocht NIBC gewoon de hoge rentes aanhouden op hun 2 spaarrekeningen, wat sommigen hier dromen of denken...dan blijf ik daar geen klant...
Dit doet echter geen afbreuk aan hun perfecte hulplijn, hun duidelijke website en hun enorme vlugge verovering van de Vlaamse markt...Waar Rabo een 9 verdient op deze zaken, krijgt NIBC van mij zeker een 8.5 +
Marketinggewijs kan ik ze echter niet volgen... maar deze discussie sluit ik af. Ze gaan dan maar Rabo achterna met hun termijnrekeningen...
Hebben jullie als bank nog marges nu de rente niet wijzigt op de spaarrekeningen??
Rabobank heeft al kleine marges zoals gezegd in het vtm nieuws vandaag.
Rabobank heeft al kleine marges zoals gezegd in het vtm nieuws vandaag.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het verhaal van marges is voor iedere bank natuurlijk anders en afhankelijk van heel wat verschillende parameters. Wij hebben niet de gewoonte de rekening voor anderen te maken maar toen wij onze rekening maakten zijn we tot de conclusie gekomen dat wij de rentes op dit moment verder willen aanhouden.