Rentestijging lange termijn rekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Rentestijging lange termijn rekeningen
Beste,
Nu dat Crelan hun rente op de termijn rekeningen verhoogt, kan NIBC toch niet achterblijven?
Vooral om de reden dat jullie nog altijd stoefen dat jullie tot de top van de rentes zouden behoren, maar ik heb even een controle gedaan en jullie eerste langetermijnrente, die van 10 jaar, komt pas op de 115de plek en dat is ver voorbij de helft van alle mogelijkheden. Er zijn zelfs heel veel mogelijkheden van lagere jaren rekeningen die jullie 10-jarige voor gaan!
Voor iemand die beweert tot de top te horen dan zou ik toch verwachten dat jullie rente op een 10jaar termijn rekening in de top 5 zou staan als het al niet op de eerste plaats zou moeten zijn zoals het vroeger altijd was en ook de reden waarom ik nu jammergenoeg nog maandelijks een redelijk bedrag bij jullie spaar.
Mvg,
Luc
Nu dat Crelan hun rente op de termijn rekeningen verhoogt, kan NIBC toch niet achterblijven?
Vooral om de reden dat jullie nog altijd stoefen dat jullie tot de top van de rentes zouden behoren, maar ik heb even een controle gedaan en jullie eerste langetermijnrente, die van 10 jaar, komt pas op de 115de plek en dat is ver voorbij de helft van alle mogelijkheden. Er zijn zelfs heel veel mogelijkheden van lagere jaren rekeningen die jullie 10-jarige voor gaan!
Voor iemand die beweert tot de top te horen dan zou ik toch verwachten dat jullie rente op een 10jaar termijn rekening in de top 5 zou staan als het al niet op de eerste plaats zou moeten zijn zoals het vroeger altijd was en ook de reden waarom ik nu jammergenoeg nog maandelijks een redelijk bedrag bij jullie spaar.
Mvg,
Luc
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Rentestijging lange termijn rekeningen
Dag Luc,
Onze termijnrekeningen zijn inderdaad niet de beste keuze op dit moment : de langetermijnrente staat al ontzettend lang erg laag en de lange spaartermijnen schijnen niet zo aantrekkelijk.
Ons rentebeleid wordt overigens constant geëvalueerd in overeenstemming met onze andere spaarmarkten én op basis van internationale wijzigingen - niet alleen op basis van lokale wijzigingen.
Met onze rentes op onze spaar-getrouwheid-en flexrekening (rekeningen zonder voorwaarden en kosten) staan we -samen met een heel aantal andere banken - nog steeds hoog in de ranking.
Maar niemand zal beweren dat de spaarmarkt hoge toppen scheert momenteel. We hopen ook dat daar snel verandering in komt.
Onze termijnrekeningen zijn inderdaad niet de beste keuze op dit moment : de langetermijnrente staat al ontzettend lang erg laag en de lange spaartermijnen schijnen niet zo aantrekkelijk.
Ons rentebeleid wordt overigens constant geëvalueerd in overeenstemming met onze andere spaarmarkten én op basis van internationale wijzigingen - niet alleen op basis van lokale wijzigingen.
Met onze rentes op onze spaar-getrouwheid-en flexrekening (rekeningen zonder voorwaarden en kosten) staan we -samen met een heel aantal andere banken - nog steeds hoog in de ranking.
Maar niemand zal beweren dat de spaarmarkt hoge toppen scheert momenteel. We hopen ook dat daar snel verandering in komt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
NIBC,
Wanneer denkt U van uw interesten in 2023 aan te passen.
In de spaargids moet men al ver zoeken om jullie terug te vinden
mvg
Wanneer denkt U van uw interesten in 2023 aan te passen.
In de spaargids moet men al ver zoeken om jullie terug te vinden
mvg
@expo58: Helemaal akkoord!! NIBC heeft leuke app, maar voor de rendementen moet je er niet meer zijn...
Bruto tarieven:
3 maanden 0,25 %
6 maanden 0,30 %
9 maanden 0,50 %
1 jaar 1,60 %
Als er mensen zijn die intekenen op die interestvoeten, dan stel ik me toch de vraag waarom men dat doet?!
Bruto tarieven:
3 maanden 0,25 %
6 maanden 0,30 %
9 maanden 0,50 %
1 jaar 1,60 %
Als er mensen zijn die intekenen op die interestvoeten, dan stel ik me toch de vraag waarom men dat doet?!
- Vincent2018
- Full Member
Beste klant,
Vanaf vandaag, vrijdag 25 augustus 2023, wijzigt de rente op de NIBC termijnrekening op 9 maanden en op 1 jaar.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis). De nettorente houdt rekening met inhouding van roerende voorheffing van 30%.
Deze renteverhoging is tijdelijk en geldt voor elke nieuwe termijnrekening op 9 maanden of op 1 jaar die geopend wordt tussen 25 augustus 2023 en 1 september 2023 inbegrepen.
NIBC Termijnrekening Brutorente (vanaf 25/08) Nettorente (vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% ------- 2,66%
1 jaar 4,05% -------- 2,835%
Rentegarantie
De rentes zullen enkel gelden op nieuw geopende rekeningen. Heb jij in de laatste 14 kalenderdagen vóór deze wijziging een termijnrekening geopend aan een lagere rente? Dan heb je recht op onze rentegarantie. We zorgen dan voor een kosteloze annulatie van je termijnrekening, zodat je aan een betere rente een nieuwe kan openen. Wil je hier gebruik van maken, neem dan zeker contact met ons op.
Heb je vragen over deze communicatie? Laat het ons weten op info@nibc.be of op het gratis nummer 0800 63 500. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u (op donderdag tot 19u).
Met vriendelijke groet,
NIBC
Vanaf vandaag, vrijdag 25 augustus 2023, wijzigt de rente op de NIBC termijnrekening op 9 maanden en op 1 jaar.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis). De nettorente houdt rekening met inhouding van roerende voorheffing van 30%.
Deze renteverhoging is tijdelijk en geldt voor elke nieuwe termijnrekening op 9 maanden of op 1 jaar die geopend wordt tussen 25 augustus 2023 en 1 september 2023 inbegrepen.
NIBC Termijnrekening Brutorente (vanaf 25/08) Nettorente (vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% ------- 2,66%
1 jaar 4,05% -------- 2,835%
Rentegarantie
De rentes zullen enkel gelden op nieuw geopende rekeningen. Heb jij in de laatste 14 kalenderdagen vóór deze wijziging een termijnrekening geopend aan een lagere rente? Dan heb je recht op onze rentegarantie. We zorgen dan voor een kosteloze annulatie van je termijnrekening, zodat je aan een betere rente een nieuwe kan openen. Wil je hier gebruik van maken, neem dan zeker contact met ons op.
Heb je vragen over deze communicatie? Laat het ons weten op info@nibc.be of op het gratis nummer 0800 63 500. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u (op donderdag tot 19u).
Met vriendelijke groet,
NIBC
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hoelang zijn deze voorwaarden geldig?
- Vincent2018
- Full Member
periodiciteit interest maandelijks of jaarlijks volgens de app...
https://www.nibc.be/media/dhyhhepd/term ... tfiche.pdf
alles online mogelijk
toppie , geene zever zoals bij die oplichters van KBC , Belfius... die de mensen bang maken, proberen te bestelen met hoge risico-producten waar ze alleen maar zelf beter van worden
periodiciteit interest maandelijks of jaarlijks volgens de app...
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
alles online mogelijk
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
En vertrouw jij het dat ze de bruto- en nettokolom verwisseld hebben op de productfiche? Online teken je in op 2,835 %. Normaal staat daar toch nooit de nettorentevoet?
Inderdaad online in één minuutje een termijnrekening van 1 jaar geopend, met zelfs hogere netto rente (2,835 %) dan de staatsbon op 1 jaar (waarvan nog af te wachten valt of RV uiteindelijk wel beperkt zal zijn tot 15% of misschien toch 30 % zal blijken te zijn bij uitbetaling intrest na 1 jaar).Vincent2018 schreef: ↑25 augustus 2023, 19:04 Deze renteverhoging is tijdelijk en geldt voor elke nieuwe termijnrekening op 9 maanden of op 1 jaar die geopend wordt tussen 25 augustus 2023 en 1 september 2023 inbegrepen.
periodiciteit interest maandelijks of jaarlijks volgens de app...![]()
alles online mogelijktoppie , geene zever zoals bij die oplichters van KBC , Belfius... die de mensen bang maken, proberen te bestelen met hoge risico-producten waar ze alleen maar zelf beter van worden
Bij de staatsbon ben je bovendien op je ingelegd bedrag ca. 5 valutadagen kwijt (het bedrag dient ten laatste op 31/8 van je rekening te vertrekken, maar de ingangsdatum van je staatsbon is pas 4 september!) Dus gedurende 5 dagen 0,00 % rente hierop!
Als je bij NIBC online een termijnrekening van 1 jaar opent, dan gaat de termijn onmiddellijk bij de transfer in en verlies je
dus geen valutadagen aan 0,00% rente.
Voor 100000 euro betekenen 5 valutadagen aan 2,835 % netto of aan 0,00 % een verschil aan intrest van 38,84 euro!
(100000 x 0.02835 x 5/365)
Openen van een termijnrekening op 1 jaar bij NIBC is dus te verkiezen boven staatsbon van 1 jaar (nettorente van 2,805% of uiteindelijk misschien zelfs lager als RV op staatsbon op het einde van de rit misschien toch 30% blijkt te zijn).
Online openen van een termijnrekening op 1 jaar aan 2,835 % netto bij NIBC kan nog tot en met vrijdag 1 september!
(100000 x 0.02835 x 5/365)
Openen van een termijnrekening op 1 jaar bij NIBC is dus te verkiezen boven staatsbon van 1 jaar (nettorente van 2,805% of uiteindelijk misschien zelfs lager als RV op staatsbon op het einde van de rit misschien toch 30% blijkt te zijn).
Online openen van een termijnrekening op 1 jaar aan 2,835 % netto bij NIBC kan nog tot en met vrijdag 1 september!
Staatsbon is te verkiezen wegens staatgarantie en is flexibeler indien tusentijdse geldnood.
Kan namelijk verkocht worden vóór de eindvervaldag. Bij de Leterme-bon was dat lucratief
Kan namelijk verkocht worden vóór de eindvervaldag. Bij de Leterme-bon was dat lucratief
Als ik de bon voortijdig zou moeten verkopen, koop ik hem niet. Eén jaar niet kunnen overbruggen? Beter sparen op een spaarboekje.
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Stel: je hebt de staatsbon gekocht met vele Euri vanaf je spaarrekeningen (die lopende getrouwheidspremie was peanuts).
Komt er plots een renteverlaging (momenteel is de korte termijnrente hoger dan de lange termijnrente en de 15%RV is nog onzeker) en stijgt de staatsbon boven pari. Daarenboven krijg je een hogere rente+getrouwheidpremie op je nieuwe spaarrekening en/of je kan gunstig een nieuwe lange termijn vaste belegging aangaan. Twijfel je om de bon boven pari te verkopen of hou je hem tot de vervaldag met risico dat de rente op je nieuwe spaarrekeing (met hoge getrouwheidspremie) of je opportune lange termijn belegging opnieuw wordt herzien?
Ik koop de "staatsbon" uit idealisme; uit liefde voor dit land. Ik ben een trotse eigenaar van een stukje Belgie... Zo ongeveer.aossa schreef: ↑1 september 2023, 15:18Stel: je hebt de staatsbon gekocht met vele Euri vanaf je spaarrekeningen (die lopende getrouwheidspremie was peanuts).
Komt er plots een renteverlaging (momenteel is de korte termijnrente hoger dan de lange termijnrente en de 15%RV is nog onzeker) en stijgt de staatsbon boven pari. Daarenboven krijg je een hogere rente+getrouwheidpremie op je nieuwe spaarrekening en/of je kan gunstig een nieuwe lange termijn vaste belegging aangaan. Twijfel je om de bon boven pari te verkopen of hou je hem tot de vervaldag met risico dat de rente op je nieuwe spaarrekeing (met hoge getrouwheidspremie) of je opportune lange termijn belegging opnieuw wordt herzien?
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)