Renteverhoging NIBC per 1.12.2023
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Renteverhoging NIBC per 1.12.2023
Lijkt erop hé
Als het een troost mag zijn: ik had het liever anders gezien.
Moet er over gekeken hebben, jammer genoeg.
Als het een troost mag zijn: ik had het liever anders gezien.
Moet er over gekeken hebben, jammer genoeg.
Dat is al een duur foutje, damn.
Waren alleen open op werkdagen van..... tot....
Ik probeer maandag nog eens maar vrees er voor.
Is idd één van mijn stomste toeren die ik al uitgehaald heb. Begrijp zelf niet hoe dit kunnen gebeuren is.
Ik dacht eerst nog dat de fout bij hun lag, maar zal zo wel niet zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zo een stoot zou ik ook nog durven doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mss tegenrekening proberen te wijzigen en hopen dat het systeem daarop tilt slaat?
Ge kunt ze ook altijd proberen wijs te maken dat het fishing was
Ge kunt ze ook altijd proberen wijs te maken dat het fishing was
-
- Hero Member
- Contacteer:
Of de bank van de tegenrekening er toe brengen om het bedrag te weigeren?
Is een noodgeval: alle middelen zijn goed he
Als het teruggestuurd wordt is het toch van de rekening AF geweest en dan blijft het waarschijnlijk hetzelfde.spaarfreakje schreef: ↑2 december 2023, 15:01 Of de bank van de tegenrekening er toe brengen om het bedrag te weigeren?
Er is alleen een uitzondering imho bij een overschrijving naar een (gereglementeerde) spaarrekening van dezelfde bank, min 500 euro, max 3 keer per jaar.
Het verlies zal al met al wel beperkt zijn zeker, de getrouwheidsperiode loopt tot eind december, kan mij niet voorstellen dat Fortis vorig jaar in december een hoge getrouwheidspremie gaf. Op een gewone spaarrekening kreeg je toen 0,1% basis en 0,01% getrouwheid, geen idee of het voor de andere spaarformules meer was, staat mij voor van niet.
Daarom schrijf ik zo veel als mogelijk een overschrijving in de toekomst (met memo datum), dan kan je de overschrijving zo nodig nog zelf annuleren.shuttle schreef: ↑2 december 2023, 08:32 Miljaar, gisteren mijn spaargeld overgezet van de getrouwheidsrekening naar de gewone spaarrekening en weer terug. Althans dat was de bedoeling. Ik moet verstrooid geweest zijn want ik heb het geld overgeschreven van de gewone spaarrekening naar mijn tegenrekening bij Fortis. Wel maar met valutadatum 4/12.
Een foutje dat me vrij veel geld kost, Getrouwheidspremie kwijt dit ik normaal had verworven eind december.
Ik vrees dat hier niets meer aan de doen valt? grrrrr
Je vergist je, vortex. Lees de post van shuttle nog eens:vortex schreef: ↑2 december 2023, 16:22 Het verlies zal al met al wel beperkt zijn zeker, de getrouwheidsperiode loopt tot eind december, kan mij niet voorstellen dat Fortis vorig jaar in december een hoge getrouwheidspremie gaf. Op een gewone spaarrekening kreeg je toen 0,1% basis en 0,01% getrouwheid, geen idee of het voor de andere spaarformules meer was, staat mij voor van niet.
Het gaat om verlies van de gp op zijn NIBC-getrouwheidsrekening waarop de getrouwheidsrente in december vorig jaar opgetrokken werd tot 1,1%. Op 100.000 euro is dat dus bijna 1100 euro verlies! (de getrouwheidsperiode was was pas eind deze maand ten einde, dus iets minder verlies dan de volle pot)Miljaar, gisteren mijn spaargeld overgezet van de getrouwheidsrekening naar de gewone spaarrekening en weer terug. Althans dat was de bedoeling. Ik moet verstrooid geweest zijn want ik heb het geld overgeschreven van de gewone spaarrekening naar mijn tegenrekening bij Fortis. Wel maar met valutadatum 4/12.
Een foutje dat me vrij veel geld kost, Getrouwheidspremie kwijt dit ik normaal had verworven eind december.
Ik vrees dat hier niets meer aan de doen valt? grrrrr
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jammer genoeg volledig juistjeff schreef: ↑2 december 2023, 17:15 Het gaat om verlies van de gp op zijn NIBC-getrouwheidsrekening waarop de getrouwheidsrente in december vorig jaar opgetrokken werd tot 1,1%. Op 100.000 euro is dat dus bijna 1100 euro verlies! (de getrouwheidsperiode was was pas eind deze maand ten einde, dus iets minder verlies dan de volle pot)
Ik lees op de site van NIBC dat alles dat na 12u wordt ingegeven maar de volgende dag verwerkt wordt. Daar ligt momenteel mijn enige hoop. Maandagochtend direct proberen bellen en zien of ik dat ongedaan kan maken. Zal moeilijk zijn denk ik omdat ik niet in de beveiligde bankomgeving zal werken, immers ik bel via de telefoon. Hier probeer ik wel een mouw aan te passen
Bij NIBC moet je goed wakker zijn als je daar switch tussen je gereglementeerde spaarrekeningen wil doen.
Als je die switch wil doen, moet je kiezen voor overschrijving en dan krijg je automatisch je tegenrekening bij een andere bank voorgesteld. Daarop moet je dan eerst klikken om ook te kunnen kiezen voor je andere gereglementeerde spaarrekening bij NIBC of op dat vakje (met je tegenrekening) klikken om te wijzigen in je andere gereglementeerde spaarrekening bij NIBC als je het bedrag van transfer al hebt ingevuld.
Voor je er erg in hebt vul je, zonder die wijziging te doen, direct het bedrag van transfer in en klik je op uitvoeren. En dan vertrekt je transfer naar je tegenrekening bij je andere bank (na bevestiging van de sms-code) met het te vrezen gevolg (on het geval van shuttle bijna totaal verlies van de getrouwheidspremie).
shuttle,
Heb je in de loop van dit jaar nog switch tussen je NIBC-rekeningen gedaan na verhoging van getrouwheidsrente van 1,1 % naar 1,5 % in mei?
Als dat zo is, dan loopt je verlies nog een paar honderd euro hoger op
Als je die switch wil doen, moet je kiezen voor overschrijving en dan krijg je automatisch je tegenrekening bij een andere bank voorgesteld. Daarop moet je dan eerst klikken om ook te kunnen kiezen voor je andere gereglementeerde spaarrekening bij NIBC of op dat vakje (met je tegenrekening) klikken om te wijzigen in je andere gereglementeerde spaarrekening bij NIBC als je het bedrag van transfer al hebt ingevuld.
Voor je er erg in hebt vul je, zonder die wijziging te doen, direct het bedrag van transfer in en klik je op uitvoeren. En dan vertrekt je transfer naar je tegenrekening bij je andere bank (na bevestiging van de sms-code) met het te vrezen gevolg (on het geval van shuttle bijna totaal verlies van de getrouwheidspremie).
shuttle,
Heb je in de loop van dit jaar nog switch tussen je NIBC-rekeningen gedaan na verhoging van getrouwheidsrente van 1,1 % naar 1,5 % in mei?
Als dat zo is, dan loopt je verlies nog een paar honderd euro hoger op
Ja,
Begin juni ook geswitched tussen beide rekeningen, dan wel zonder fouten.
Je beschrijft perfect waar het fout gelopen is deze keer. Ik moet verstrooid geweest zijn en heb de standaard optie niet gewijzigd.
Ik vrees ervoor dat er nog iets aan te doen valt. Loop er echt niet goed van.
Dat is geld dat weg is en nooit meer terugkomt en waar ik, buiten wat hoofdpijn, niets aan gehad heb.
Begin juni ook geswitched tussen beide rekeningen, dan wel zonder fouten.
Je beschrijft perfect waar het fout gelopen is deze keer. Ik moet verstrooid geweest zijn en heb de standaard optie niet gewijzigd.
Ik vrees ervoor dat er nog iets aan te doen valt. Loop er echt niet goed van.
Dat is geld dat weg is en nooit meer terugkomt en waar ik, buiten wat hoofdpijn, niets aan gehad heb.
Had het een overschrijving vanuit keytrade was geweest, dan was er (als je iemand direct aan de lijn krijgt) via telefonische interventie maandagochtend misschien nog een kans om de overschrijving te stoppen. Keytrade is immers erg traag met het verwerken van overschrijvingen, maar bij NIBC voeren ze die vlot en snel uit.shuttle schreef: ↑2 december 2023, 20:48Jammer genoeg volledig juistjeff schreef: ↑2 december 2023, 17:15 Het gaat om verlies van de gp op zijn NIBC-getrouwheidsrekening waarop de getrouwheidsrente in december vorig jaar opgetrokken werd tot 1,1%. Op 100.000 euro is dat dus bijna 1100 euro verlies! (de getrouwheidsperiode was was pas eind deze maand ten einde, dus iets minder verlies dan de volle pot)
Ik lees op de site van NIBC dat alles dat na 12u wordt ingegeven maar de volgende dag verwerkt wordt. Daar ligt momenteel mijn enige hoop. Maandagochtend direct proberen bellen en zien of ik dat ongedaan kan maken. Zal moeilijk zijn denk ik omdat ik niet in de beveiligde bankomgeving zal werken, immers ik bel via de telefoon. Hier probeer ik wel een mouw aan te passen
Het zou dus kunnen dat op het moment dat je wil/kan telefoneren naar NIBC, het bedrag reeds op je tegenrekening bij Fortis staat. Misschien dat als eerste werk morgenochtend al eens checken. En ook al staat het reeds op je Fortis-tegenrekening, toch eens bellen met NIBC, uitleggen hoe het foutgelopen is en vragen of ze een commerciële tegemoetkoming willen doen, bvb. je tegemoet komen met de helft of iets meer van je verlies. Als ze er op willen ingaan, dan recupereer je er toch nog een aanzienlijk gedeelte van.
Nog een nachtje slecht slapen voor jou vrees ik, en dan weer verder. Kop op!!