Rentevoeten blijven stijgen. Wat is uw voorkeurstermijn?
TIP
Rentevoeten blijven stijgen. Wat is uw voorkeurstermijn?
Wat is uw voorkeurstermijn? Is het zinvol om termijnen van 3 maanden te kiezen (met automatische verlenging) in plaats van termijnen van 6 maanden of meer?
PS: Ik denk niet mij te storten op de 1-jarige van peteghem staatsbon met de onzekerheden over de RV en de bankkosten en commissies als ik binnen de 1 jaar looptijd wil verkopen.
PS: Ik denk niet mij te storten op de 1-jarige van peteghem staatsbon met de onzekerheden over de RV en de bankkosten en commissies als ik binnen de 1 jaar looptijd wil verkopen.
Re: Rentevoeten blijven stijgen. Wat is uw voorkeurstermijn?
Zeker geen automatische verlenging nemen bij ING. Bij de verlenging, krijg je een veel lagere rente dan bij de opening van een nieuwe termijnrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de tip. Ben klant bij ING.

Was 3 weken geleden op kantoor voor iets anders en heb daarover gesproken met de medewerker.
Heeft mij gezegd dat men met auto verlenging inderdaad de basis RV krijgt maar dat de onderhandeling marge op kantoor zowiezo 0.10% max is.
En is het ook niet zo bij alle andere banken met auto verlenging?
Ben ook bij Belfius klant en zelfs op kantoor geen onderhandeling mogelijk: je krijgt wat er op hun PC scherm zit.
Zelfs voor een aanzienlijk bedrag
Moet diensdag op kantoor opnieuw intekenen. Ik ben het beu iedere keer naar kantoor.
-
- Verbannen Gebruiker
DB heeft ook goede tarieven. Staan gewoon op de website. Geen gezeur door de kantoren hoeveel ze kunnen en mogen geven. Als je klant bent, gaat het via telefoon en email. Je wordt daar correct behandeld. Ze bekijken je niet arrogant als je een termijnrekening wilt afsluiten.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 15 juli 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de tip!huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 17:01DB heeft ook goede tarieven. Staan gewoon op de website. Geen gezeur door de kantoren hoeveel ze kunnen en mogen geven. Als je klant bent, gaat het via telefoon en email.
Staatsbons kan je op de primaire markt kopen zonder tussenkomst van een bank.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op de secundaire markt koop je government bonds zonder RV, ook met een resterende duurtijd van vele jaren met rendement boven 3%.
Bij verschillende banken koop je eenvoudig via het internet.
Bij verschillende banken koop je eenvoudig via het internet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Als er geen verschil in rendement is tussen de verschillende termijnen, zal.je zelf meer geld overhouden als je de langere termijn neemt.
Bvb: 3jaar 0 coupon met rendement aan 3% zal beter uitkomen dan 12x een 3 maand termijnrekening aan 3%. Verschil hangt af van kosten bij de aankoop.
Bvb: 3jaar 0 coupon met rendement aan 3% zal beter uitkomen dan 12x een 3 maand termijnrekening aan 3%. Verschil hangt af van kosten bij de aankoop.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In elk kantoor maken ze u iets anders wijs. Het is echt een gedoe met die termijnrekeningen.
Bij het openen/verlengen van een termijnrekening zijn er toch geen kosten.B7H4long schreef: ↑15 juli 2023, 17:54 Als er geen verschil in rendement is tussen de verschillende termijnen, zal.je zelf meer geld overhouden als je de langere termijn neemt.
-
- Verbannen Gebruiker
DB niet. Rentevoeten staan open op hun website. Geen discussie, geen gedoe. Geen vervelend personeel dat doet alsof je komt bedelen als je een termijnrekening wilt. Geen pesterijen dat je naar het kantoor moet en daar dan een hoop gedoe.Orakel van Brakel schreef: ↑15 juli 2023, 19:26 In elk kantoor maken ze u iets anders wijs. Het is echt een gedoe met die termijnrekeningen.
Bij BNP ben ik ook goed behandeld. Geen vervelend gedoe. Telefonisch afspraken gemaakt, wat ik wou op welke termijn en welk bedrag. Ik moest wel op het kantoor tekenen maar zonder poespas.
Voor AA-AAA gov bonds (uitzondering misschien Duitsland) voor bijna alle looptijden is het huidige rendement 3% of meer.
Tijdens de week eens gekeken op DB; meer dan een dozijn daarvan waren 0% coupons met looptijden tot in 2026 of zo.
Als je naar lagere kwaliteit gaat dan zijn de rendementen nog hoger.
Absoluut. Alleen DB is transparant. staat alles op hun site. Iedere week updated.Orakel van Brakel schreef: ↑15 juli 2023, 19:26 In elk kantoor maken ze u iets anders wijs. Het is echt een gedoe met die termijnrekeningen.
B7H4long schreef: ↑15 juli 2023, 21:49Voor AA-AAA gov bonds (uitzondering misschien Duitsland) voor bijna alle looptijden is het huidige rendement 3% of meer.
Tijdens de week eens gekeken op DB; meer dan een dozijn daarvan waren 0% coupons met looptijden tot in 2026 of zo.
Als je naar lagere kwaliteit gaat dan zijn de rendementen nog hoger.
Bedankt voor je mening.
Op dit moment weet ik niet zeker of ik in de eerste helft van volgend jaar naar het buitenland zal verhuizen. Dus ik wil geen langetermijnverbintenis aangaan. En voor mij lijkt een termijnrekening ideaal. Het is beter dan een spaarrekening, maar het is nog steeds flexibel als ik bijvoorbeeld kies voor automatische verlenging om de 3-4 maanden. 6 maanden lijkt al een lange tijd als ik toevallig de verlengingsdatum mis om de verlenging te stoppen en ik vrij snel een huis wil kopen, zodat ik nog eens 6 maanden op mijn geld moet wachten.
Hoe werken 0-couponobligaties? Is er een belasting op de aankoop, een belasting op de verkoop, bewaarloon, koop- en verkoopcommissie voor de bank? En waarom 0-coupon in het bijzonder? Kunnen ze iedere dag zeer flexibel verkocht zijn?
En hoezo? Via de bank of een andere platform?