Rentie 10 jarige veiligebeleggingen 2017
TIP
Rentie 10 jarige veiligebeleggingen 2017
Volgt de Europese Bank de Amerikaanse en laat zij de rente stijgen, zodat we in 2017 toch verlost zijn van de netto rente op 10 jaar van 1 procent, wat belachelijk laag is, iemand een glazen bol ? 0 jarige beleggingen de defensief de idiale manier om iets extra te sparen voor pensioen.
Re: Rentie 10 jarige veiligebeleggingen 2017
Aangezien de ECB al minstens tot maart 2017 hun QE verder zet denk ik niet dat we voor midden 2017 ook maar enige rentestijging moeten verwachten.pistolé schreef:Volgt de Europese Bank de Amerikaanse en laat zij de rente stijgen, zodat we in 2017 toch verlost zijn van de netto rente op 10 jaar van 1 procent, wat belachelijk laag is, iemand een glazen bol ? 0 jarige beleggingen de defensief de idiale manier om iets extra te sparen voor pensioen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En zelfs na midden 2017 zal de rente niet onmiddellijk weer beginnen stijgen maar een lange periode vlak blijven. Dit decennium is een verloren decennium voor geld in veilige beleggingen. Voor geld op de beurs weten we het nog niet.
je ken het toch niet maken de rente zo laag te houden, de economie draait niet op lage rentes, maar juist op de extra's die mensen uit hun spaargeld halen, doorgeven aan hun kinderen, dat is toch duidelijk . Wie geen geld heeft zal ook niet lenen, wie iets extra haalt uit zijn centen zal investeren, dat bewezen jaren 80 en 90 toch , geen zeer hoge intresten meer, maar een gemiddelde waar iedereen goed van werd, europa is de kater, dat zag iedereen uitgenomen een paar Waco's , die wilden goedkope werkkrachten uit oost europa naar het westen halen
De economie draait als mensen hun geld uitgeven in plaats van op te potten.
'k Heb onlangs gelezen (geen idee meer waar) dat de lage rente nog zeker 5 jaar zal aanhouden op onze spaarboekjes.
En een paar weken terug heb ik zelfs gelezen dat wellicht in 2016 al de wet, die bepaald dat er minimaal 0,05% intrest en 0,1% getrouwheidspremie op een spaarboekje gegeven moet worden, onder druk zal komen te staan.
Niet meteen hoopgevende vooruitzichten.
En een paar weken terug heb ik zelfs gelezen dat wellicht in 2016 al de wet, die bepaald dat er minimaal 0,05% intrest en 0,1% getrouwheidspremie op een spaarboekje gegeven moet worden, onder druk zal komen te staan.
Niet meteen hoopgevende vooruitzichten.
extra's worden uitgegeven wie geen reserve heeft zal sukkelaar worden in deze maatschappij, die een echte consumptie maatschappij is , zonder centen geen consumptie, vroeger was gezondheid een verzekering van de bevolking nu zal deze gezondheidsverzekering een luxe worden
zo somber pistolé
Ik heb alvast als goed voornemen 2016 genomen om wat meer geld uit te geven en wat minder te sparen.
hele arbeidsinkomsten uitgeven zal mezelf kennende niet lukken, maar meer uitgeven hopelijk wel.
Mevrouw zeezout heeft alvast een heel mooi (en prijzig) hotel gevonden in Oostenrijk, moeten we niet vliegen met de kleine zeezoutjes, en dit keer heb ik meteen Ok gezegd
net als voor de kreeft als voorgerecht zodadelijk.
zo passende laatste post voor dit jaar, veel succes en optimisme voor alle spaargidsers in het nieuwe jaar.
Volgend jaar eens kijken hoe de zeezoutjes het gedaan hebben en een nieuwe selectie voor 2016
maar nu eerst de champagne laten knallen,
tot volgend jaar allemaal !
Ik heb alvast als goed voornemen 2016 genomen om wat meer geld uit te geven en wat minder te sparen.
hele arbeidsinkomsten uitgeven zal mezelf kennende niet lukken, maar meer uitgeven hopelijk wel.
Mevrouw zeezout heeft alvast een heel mooi (en prijzig) hotel gevonden in Oostenrijk, moeten we niet vliegen met de kleine zeezoutjes, en dit keer heb ik meteen Ok gezegd

net als voor de kreeft als voorgerecht zodadelijk.
zo passende laatste post voor dit jaar, veel succes en optimisme voor alle spaargidsers in het nieuwe jaar.
Volgend jaar eens kijken hoe de zeezoutjes het gedaan hebben en een nieuwe selectie voor 2016
maar nu eerst de champagne laten knallen,
tot volgend jaar allemaal !
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
De rente op zich boeit mij niet zo zeer wel het netto verschil tussen de rente en de inflatie en die is in mijn geval nog altijd positief al moet je die officiële inflatie tegenwoordig wel met meer dan een korrel zout nemen. Er zijn periodes geweest dat het netto verschil erg positief was vooral dan bij de introductie van de internetbanken. Maar vergeleken met medio jaren zeventig toen de basisrente van de gewone spaarboekjes wel 5% was maar de inflatie 10% of meer, zitten we nu dus meer dan goed.
En voor iedereen een voorspoedig 2016 en laat je geld maar rollen, dat is naar het schijnt het beste voor de economie ...
En voor iedereen een voorspoedig 2016 en laat je geld maar rollen, dat is naar het schijnt het beste voor de economie ...

het gras is altijd groener aan de overkant
spaar alvast maar een beetje want de ziekteverzekering zal binnen een paar jaar onbetaalbaar worden en de pensioenen dalen, we zitten zo in een generatie die denkt dat gezondheidszorg al eeuwen bestaat, liever wat minder luxe en de zekerheid dat je met een goede zorgverzekering zit, en niet in pensioen de armoede inglijdt, dit komt er zeker voor een generatie die nu alle dagen in weelde leeft
Ik heb mijn spaardoel bereikt: alleen maar langetermijnrekeningen ( voor een bedrag van 3 jaar nettosalaris van mijn vrouw en ik). Zo krijg ik elke maand een paar keer rente uitbetaald. Mijn kapitaal is een afbetaald huis, zonnepanelen op mijn dak ( ik betaal elke maand 3€ aan stroomkosten) en hopelijk nog lang in een goede gezondheid. Nu gaan we onze dochter financieel helpen bij het bouwen van haar huis.
Gelukkig Nieuwjaar en een goed gezondheid!
Gelukkig Nieuwjaar en een goed gezondheid!