Revolut Mastercard
Re: Revolut Mastercard
Ik ben ook al ruim 2 jaar tevreden met mijn Revolut kaart. Een groot voordeel is dat je uitgaven quasi onmiddellijk te bekijken zijn in de app. Je kan er ook functies (magneestrip, contactloos, online betalen, ...) van je kaart mee in-en uitschakelen wat ik een groot voordeel vind. Je kan ook een aantal virtuele kaarten aanmaken. Ik gebruik die om te betalen bij onbekende webshops. Zo kan men zeker je kaart niet misbruiken. Qua kosten heb ik enkel de wisselkoersprovisie tijdens het weekend betaald, maar dat is geen verdoken kost.
De enige keer dat ik echt een probleem heb gehad was bij de betaling van een hotel. Dat was een, voor mij, abnormaal grote uitgave die ik moest goedkeuren via de app (je krijgt een notificatie op je smartphone). Jammer genoeg had ik geen 4G of WiFi verbinding, waardoor ik de app niet kon gebruiken. Dat is dan wel opgelost door de WiFi in het hotel te gebruiken, maar op dat moment is het toch vervelend. Anderzijds vind ik het wel goed dat die controle ingebouwd is, zeker wanneer je kaart gestolen zou zijn. Minder interessant is wel dat je zelf geen invloed hebt op die controle (instellen bedrag per dag/week, ...).
De enige keer dat ik echt een probleem heb gehad was bij de betaling van een hotel. Dat was een, voor mij, abnormaal grote uitgave die ik moest goedkeuren via de app (je krijgt een notificatie op je smartphone). Jammer genoeg had ik geen 4G of WiFi verbinding, waardoor ik de app niet kon gebruiken. Dat is dan wel opgelost door de WiFi in het hotel te gebruiken, maar op dat moment is het toch vervelend. Anderzijds vind ik het wel goed dat die controle ingebouwd is, zeker wanneer je kaart gestolen zou zijn. Minder interessant is wel dat je zelf geen invloed hebt op die controle (instellen bedrag per dag/week, ...).
Die controle gebeurt wanneer de transactie 'verdacht' is, kan evengoed met (heel) kleine bedragen gebeuren...
Nog iets: ik bevoorraad mijn Revolut kaart via mijn Beobank Visa, lekker nog 1% cashback en het geld is direct beschikbaar.
Die truc gebruik ik ook, werkt perfect.
-
- Newbie
- Contacteer:
Volgens hun website vragen ze wel een "kleine" vergoeding als je oplaadt via kredietkaart.
Weet iemand misschien hoe klein die precies is?
Opladen via kredietkaart is ondertussen al een tijdje gratis; vroeger was het 1%.
Goede tip om de Revolut mastercard met Beobank op te laden!
Voor afhalingen van een ATM in het buitenland kan je best een cofidis kaart gebruiken. Bij deze kaarten is er geen fee en geen maandelijkse limiet voor afhalingen van een ATM.
Ik ben net klant geworden bij Revolut. Wie registreert met mijn link krijgt meteen 10 euro gestort op zijn rekening, en krijgt de kaart gratis opgestuurd (en ik krijg bovendien ook nog eens 10 euro
)
Voeg deze verwijzing toe aan je browser achter de revolut website: -- EDIT Mod: referral verwijderd--
Voor afhalingen van een ATM in het buitenland kan je best een cofidis kaart gebruiken. Bij deze kaarten is er geen fee en geen maandelijkse limiet voor afhalingen van een ATM.
Ik ben net klant geworden bij Revolut. Wie registreert met mijn link krijgt meteen 10 euro gestort op zijn rekening, en krijgt de kaart gratis opgestuurd (en ik krijg bovendien ook nog eens 10 euro
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Voeg deze verwijzing toe aan je browser achter de revolut website: -- EDIT Mod: referral verwijderd--
Niet netjes dat je eerste bericht op dit forum een referral bevat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En dat je onze referral niet gebruikt hebt om zelf te registreren [emoji16]
Heb je meer info over Cofidis? Ook geen fee bij vreemde munr afhalingen?
Heb je meer info over Cofidis? Ook geen fee bij vreemde munr afhalingen?
Cofidis staat gewoon in de Spaargidsvergelijker hoor: https://www.spaargids.be/sparen/masterc ... Itemid=135
Misschien te gek om er een apart topic voor te openen...
Maar waarom neemt iiemand een kaart als deze ?
Geen wisselkoerskost buiten Europa ? Andere ?
Maar waarom neemt iiemand een kaart als deze ?
Geen wisselkoerskost buiten Europa ? Andere ?
Ik inderdaad voor de goede wisselkoers, en de mogelijkheid om bij een gunstige koers direct te wisselen. Ik verkies nu wel N26, iets betere koers en je moet geen rekening houden met weekends en dergelijke
Stel dat ik op een goed moment de koers bekijk van bv Vietnamese Dong ..
Op een bepaald punt beslis ik om mijn 200 euro op de rekening te wisselen naar Dong..
Dan heb ik vanaf dat moment die Dong op mijn rekening staan die ik kan uitgeven in Vietnam zonder dat er me nog kosten voor het wisselen worden aangerekend en aan de wisselkoers die ik gekozen heb ?
Kan ik op mijn UK rekening van Revolut dan bv Turkse Lira, Thaise Baht, Britse Ponden en Vietnamese Dong hebben naast euro's ?
Op een bepaald punt beslis ik om mijn 200 euro op de rekening te wisselen naar Dong..
Dan heb ik vanaf dat moment die Dong op mijn rekening staan die ik kan uitgeven in Vietnam zonder dat er me nog kosten voor het wisselen worden aangerekend en aan de wisselkoers die ik gekozen heb ?
Kan ik op mijn UK rekening van Revolut dan bv Turkse Lira, Thaise Baht, Britse Ponden en Vietnamese Dong hebben naast euro's ?
Inderdaad zo doe ik dat, ik zit nu in Hongarije en betaal met Forint die ik al lang gewisseld heb.
Heb ook rekeningen in zloty, Britse pond, Lira, Canadese dollar (betaal daar mijn netflix abbo mee)
Thaise baht los ik anders op [emoji120]
Heb ook rekeningen in zloty, Britse pond, Lira, Canadese dollar (betaal daar mijn netflix abbo mee)
Thaise baht los ik anders op [emoji120]
De koers tijdens het weekend voor THB is ongunstig op de Revolut app heb ik gezien.
Op dit moment, een zondag, 33,37 bht voor de Euro terwijl de koers volgens XE converter ligt op 34,49.
Dat zou een nieuwe gebruiker best wel weten als hij naar TH gaat.. en ook dat je dan beter ter plaatse kan wisselen of overschrijven via één van de kanalen als Transferwise of Xendpay.
Op dit moment, een zondag, 33,37 bht voor de Euro terwijl de koers volgens XE converter ligt op 34,49.
Dat zou een nieuwe gebruiker best wel weten als hij naar TH gaat.. en ook dat je dan beter ter plaatse kan wisselen of overschrijven via één van de kanalen als Transferwise of Xendpay.