Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Kernenergie wordt al eens gemakkelijk vergeten als groene energiebron …
Wie fossiele brandstoffen wil verminderen of uitschakelen, zal toch nog minstens voor een tijdje moeten rekenen op kernenergie.
Wie fossiele brandstoffen wil verminderen of uitschakelen, zal toch nog minstens voor een tijdje moeten rekenen op kernenergie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De bedrijfswereld investeert in oplossingen die geld opleveren, inderdaad met zo weinig mogelijk emotie. De reden waarom groene investeringen en transitie naar EV geld opleveren ligt in het stevig subsidiëren ervan.
De kiezers bepalen of er een politieke meerderheid is om die gulle subsidies te blijven betalen. Ik stel vast dat de ecologisten bij verschillende verkiezingen in meerdere landen zetels verliezen, en dat er specifiek in ons land formatie-onderhandelingen zonder groenen worden gevoerd.
We zullen snel genoeg merken of de bedrijfswereld nog bereid gaat zijn om geld te pompen in groene investeringen als ze dat zonder tussenkomst van de belastingbetaler moeten doen.
De kiezers bepalen of er een politieke meerderheid is om die gulle subsidies te blijven betalen. Ik stel vast dat de ecologisten bij verschillende verkiezingen in meerdere landen zetels verliezen, en dat er specifiek in ons land formatie-onderhandelingen zonder groenen worden gevoerd.
We zullen snel genoeg merken of de bedrijfswereld nog bereid gaat zijn om geld te pompen in groene investeringen als ze dat zonder tussenkomst van de belastingbetaler moeten doen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
We zullen binnen een jaar de verkoopcijfers bij particulieren van EV's eens gaan bekijken als ze geen 5000 euro subsidie meer ontvangen ...Nipo schreef: ↑6 september 2024, 23:08 De bedrijfswereld investeert in oplossingen die geld opleveren, inderdaad met zo weinig mogelijk emotie. De reden waarom groene investeringen en transitie naar EV geld opleveren ligt in het stevig subsidiëren ervan.
En inderdaad bedrijven investeren in wat ze moeten of wat hun het meeste voordeel oplevert, zonder al te veel emotie; enerzijds gelukkig, anderzijds de reden waarom de ene firma na de andere hier de deuren sluit en weggaat ... Onze "groene" vrienden kunnen toch pronken dat zij het meeste hebben verwezenlijkt van al de partijen in hun 2 periodes aan de macht; de totale vernietiging van onze industrie ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Is niet enkel bij ons, ook bij onze oosterburen zien ze de bui al hangen na de Groene Gekte:voorheenCP1234 schreef: ↑6 september 2024, 23:15En inderdaad bedrijven investeren in wat ze moeten of wat hun het meeste voordeel oplevert, zonder al te veel emotie; enerzijds gelukkig, anderzijds de reden waarom de ene firma na de andere hier de deuren sluit en weggaat ... Onze "groene" vrienden kunnen toch pronken dat zij het meeste hebben verwezenlijkt van al de partijen in hun 2 periodes aan de macht; de totale vernietiging van onze industrie ...
Wirtschaftsdrama
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Aangezien de prijzen van EV’s zienderogen dalen (een 300 pk Tesla kost nu al nauwelijks meer dan een Golf) en die van de stinkers blijven stijgen zie ik geen enkele reden meer om als particulier geen EV te kopen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De nieuwe fossiele Volkswagen Trol , stinkt inderdaad vreselijk zoals alle niet electrische VW’s. Zou begin volgend jaar op de markt komen bij gebrek aan investeringen in toekomstgerichte technologien aangezien ze miljarden hebben verloren door dieselgate. ‘Vorsprung durch Technik’ stond er indertijd op de achterruit van mijn Audi 80. Laat me niet lachen.
Uiteraard allemaal de schuld van de Chinezen …
Uiteraard allemaal de schuld van de Chinezen …
Je kan natuurlijk ook even simplistisch doen alsof EV's al die fossiel verbrande en uitgestrooide moleculen gaan op stofzuigen. Face it, het klimaat zal verder opwarmen, verwoestijning zet voort, bossen branden af waarbij nog meer CO2 vrijkomt, smeltende permafrost zet methaan vrij, een nog sterker broeikas gas, energie consumptie en CO2 uitstoot van de wereldbevolking blijft toenemen, enz... Je kan jezelf een wit zieltje aanpraten door een EV (+500kg extra grondstoffen) te kiezen die onder de streep misschien net iets minder CO2 over zijn volledige levenscyclus veroorzaakt, toch blijft ook jouw CO2 bijdrage veel te groot, plooi dat belerend vingertje maar rap weer in een vuistje. Je beseft het allicht niet maar hoe meer klimaat (schijn)heiligen doordrammen hoe groter de afkeer tegen gans die noodzakelijke omschakeling. Met andere woorden jij bent hier mede verantwoordelijk voor het verzet tegen verduurzaming, jouw bijdrage tegen de klimaat opwarming is dus echt niet positief.Woz schreef: ↑6 september 2024, 20:19 Er is tenminste het potentieel om batterijen te recycleren.
Bij uitlaatgassen is dat potentieel er helemaal niet. De fossiele verbrande moleculen zijn over de volledige aardbol uitgestrooid.
En dan heb je natuurlijk maar 1 simplistische optie over: doen alsof er geen probleem is.
Klopt, toename van de globale energie en grondstoffen consumptie, klimaat opwarming, ontbossing, smelten permafrost, smelten ijskappen en gletsjers, woestijn vorming, uitsterven van soorten, uitputting van resources, toenemende conflicten over resterende resources, enz... allemaal gestaagd stijgende langetermijntrends.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessant interview met de grote baas van Lanxess, een groot chemisch bedrijf. De industrie investeert niet meer in Duitsland En trekt naar elders omdat ze in Duitsland voor alles en nog wat tegengewerkt worden. Het doet me denken aan het Ineosdossier in Antwerpen. Met de industrie verdwijnende natuurlijk ook de afgeleide activiteiten, zoals handel en diensten, en blijft een economische woestijn over.CarpeNoctem schreef: ↑6 september 2024, 23:36't Is niet enkel bij ons, ook bij onze oosterburen zien ze de bui al hangen na de Groene Gekte:voorheenCP1234 schreef: ↑6 september 2024, 23:15En inderdaad bedrijven investeren in wat ze moeten of wat hun het meeste voordeel oplevert, zonder al te veel emotie; enerzijds gelukkig, anderzijds de reden waarom de ene firma na de andere hier de deuren sluit en weggaat ... Onze "groene" vrienden kunnen toch pronken dat zij het meeste hebben verwezenlijkt van al de partijen in hun 2 periodes aan de macht; de totale vernietiging van onze industrie ...
Wirtschaftsdrama
De ecologisten of moralisten hebben enkel oog voor hun dogma’s (zoals geen kernenergie, geen uitstoot …) maar geen enkele aandacht voor (of benul van) economie. Het resultaat zal een industrievrij, rookvrij en groen land zijn maar zonder arbeidsplaatsen en met veel armoede. Not my cup of tea …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het zonnetje schijnt, dus ik ga morgenochtend maar eens voor een aantal weken op pad naar het zuiden met mijn dakloze stinker. Mijn 0% coupon obligaties doen ondertussen hun dagelijks werk.
I.v.m. met het milieu zal ik een oplaadbare elektrische tandenborstel en dito scheerapparaat meenemen.
I.v.m. met het milieu zal ik een oplaadbare elektrische tandenborstel en dito scheerapparaat meenemen.
Hopla, een volgende investering in batterij materialen valt in het water. Chinese Nuode annuleert batterijfabriek van half miljard euro in Wallonië Al die Europese ambities en politieke grootspraak smelt ondanks de vette subsidies als sneeuw voor de zon.
Veel plezier. Ik heb een ritje met mijn stinkende motorfiets achter de rug. Een paar keer goed doorgetrokken op de rechte stukken kwestie van het motorgebrul goed te kunnen horen. Efkes de 200 per uur aangetikt. Ik kan er weer tegenaan.Finny10 schreef: ↑7 september 2024, 11:14 Het zonnetje schijnt, dus ik ga morgenochtend maar eens voor een aantal weken op pad naar het zuiden met mijn dakloze stinker. Mijn 0% coupon obligaties doen ondertussen hun dagelijks werk.
Zo is datKwakkie schreef: ↑7 september 2024, 14:51Veel plezier. Ik heb een ritje met mijn stinkende motorfiets achter de rug. Een paar keer goed doorgetrokken op de rechte stukken kwestie van het motorgebrul goed te kunnen horen. Efkes de 200 per uur aangetikt. Ik kan er weer tegenaan.Finny10 schreef: ↑7 september 2024, 11:14 Het zonnetje schijnt, dus ik ga morgenochtend maar eens voor een aantal weken op pad naar het zuiden met mijn dakloze stinker. Mijn 0% coupon obligaties doen ondertussen hun dagelijks werk.
Om het motorlawaai goed te kunnen horen Dan liever een geruisloze Tesla model 3 P die net zo snel is en goedkoper in verbruik.