Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Enkel je eerste deel van de zin is geloofwaardig
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik ben 100 % pro EV. Wat is er verkeerd aan niet al te hard en veel werken ?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zeg niet dat het verkeerd is. Enkel dat dit het enige geloofwaardige is uit je vorige post.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik heb geen EV. Dat moet dan weer wel raar zijn voor jou.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie wel ... We zouden een poll, maar met al de Trollen hier kan het weer al de kanten uitgaan, kunnen doen wie er van plan is om voor zijn volgende wagen een EV te kiezen ( of te blijven bij een EV indien men er al eentje heeft ) en wie blijft bij eentje met een motor op brandstof.
Bedrijfswagens tellen natuurlijk niet mee, enkel particuliere wagens.
Zou een leuke poll kunnen zijn indien eerlijk en correct ingevuld.
Make Spaargids " Great Again ! "
Met 8000 km per jaar : nee, laat maar. Ik blijf vermoedelijk bij benzine of hybride.
Mijn volgende wagen zal een camionette op diesel zijn. Lekker makkelijk. Ik ga namelijk veel en lang op reis en dan heb ik plaats genoeg om al mijn spullen mee te nemen. Als ik een mooi plekje zie, aan de kant, tafel, stoeltjes en parasol eruit, bbq in gang steken en genieten maar.
Een goeie ouwe camionette op diesel en dan door de fjorden trekken... het leven kan mooi zijn he.
Weet nog niet wat mijn volgende zal worden nu Passat break op diesel. Hangt af van wat mijn werkgever qua keuzes geeft. Een Passat break plugin hybride zou voor mij wel een goede optie zijn. Het woon/werk verkeer kan dan volledig elektrisch. Enkel wat vaker benzine tanken bij de grote afstanden.
ID4 kan misschien ook.
Als ik zelf zou mogen kiezen doe maar een BMW i5
ID4 kan misschien ook.
Als ik zelf zou mogen kiezen doe maar een BMW i5
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Het voordeel van zo'n ouwe VW Transporter is dat ze eeuwig meegaan. En als er al eens iets stuk gaat zijn ze te herstellen met een stuk ijzerdraad en wat zilverpapier. Je kan er ook een matras in gooien en er in slapen of je laat een schrijnwerker er een opklapbed in monteren.
Ik rij een goeie 30k per jaar voor het werk (en minder dan 10k privé). Met de eigen wagen, met ruime onkostenvergoeding (0,43€/km netto) van de werkgever (persoonlijke afweging tussen deze manier of een bedrijfswagen, zoals steeds een afweging met voor- en nadelen).voorheenCP1234 schreef: ↑18 september 2024, 22:51Wie wel ... We zouden een poll, maar met al de Trollen hier kan het weer al de kanten uitgaan, kunnen doen wie er van plan is om voor zijn volgende wagen een EV te kiezen ( of te blijven bij een EV indien men er al eentje heeft ) en wie blijft bij eentje met een motor op brandstof.
Bedrijfswagens tellen natuurlijk niet mee, enkel particuliere wagens.
Zou een leuke poll kunnen zijn indien eerlijk en correct ingevuld.
Mijn huidige benzinewagen heeft nu 200.000km (7j oud, tweedehands gekocht voor 14k in 2020 met 52.000km).
Zonder tegenslag door ongeval of grote defecten (hout vasthouden) hoop ik nog door te rijden tot 300k. En dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een ev. Zelfs al heb ik niet de mogelijkheid om thuis te laden.
Dus binnen 2 á 3j is het van dat.
Oei zeg. Zo veel vervuiling door zo veel te rijden. En dan maar met een belerend vingertje naar een ander staan zwaaien. Hoe zielig kun je zijn.
Zeg je dat ook tegen de piloot van een vliegtuig omdat die aan het stuur zit?
Of lach je de bakker uit met zijn hoge energierekening omwille van de broden die hij heeft gebakken?
De arbeider in de fabriek is de vervuiler want die bedient de productiemachines?
De oogklepjes staan weer wat te strak blijkbaar.
Of lach je de bakker uit met zijn hoge energierekening omwille van de broden die hij heeft gebakken?
De arbeider in de fabriek is de vervuiler want die bedient de productiemachines?
De oogklepjes staan weer wat te strak blijkbaar.
Zielig commentaar, inderdaad.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen