Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
E-auto opladen bijna nergens duurder dan in België, het blijft een traditie hé.
De reden dat de Belgische elektriciteitsprijzen in Europees perspectief zo hoog zijn, ligt onder meer bij de stevige nettarieven. Bij de openbare laadpalen komt daar nog 21 procent btw bovenop, terwijl op stroom voor huishoudelijk gebruik maar 6 procent wordt geheven.
Stevige nettarieven, stevige accijns op elektriciteit (6x meer per kWh dan gas), ...
Ik weet niet wat de Vlaamse Regering van plan is om dat te doen keren, maar ik denk dat het ook bij de Federale Regering op dat vlak nog werk aan de winkel is.
Ik weet niet wat de Vlaamse Regering van plan is om dat te doen keren, maar ik denk dat het ook bij de Federale Regering op dat vlak nog werk aan de winkel is.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, ze gaan de 6% BTW optrekken naar 9%, wordt de stroom nog duurder ...
Make Spaargids " Great Again ! "
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Kan je er niet van slapen?Spaarplan schreef: ↑18 november 2024, 05:38 Tot 20 procent minder verlies:
Check out the ‘world’s first’ DC-to-DC solar-powered EV charger
Waarom? Lees je niet graag goed nieuws over EVs? Het goed nieuws over EVs zal alleen maar aanhouden, ook Trump gaat het niet kunnen tegenhouden, daarvoor is het te laat.Finny10 schreef: ↑18 november 2024, 08:37Kan je er niet van slapen?Spaarplan schreef: ↑18 november 2024, 05:38 Tot 20 procent minder verlies:
Check out the ‘world’s first’ DC-to-DC solar-powered EV charger
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien hebben mensen problemen met je zeer gekleurde en eenzijdige berichtgeving?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Projectie misschien?VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 09:47Misschien hebben mensen problemen met je zeer gekleurde en eenzijdige berichtgeving?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
In jouw geval: zelfprojectieSpaarplan schreef: ↑18 november 2024, 09:50Projectie misschien?VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 09:47
Misschien hebben mensen problemen met je zeer gekleurde en eenzijdige berichtgeving?
Gaat onze Spaarplan ook heen en weer naar verre zonnige oorden met een elektrisch vliegtuig op groene stroom?
Zo'n vliegtuigmet zonnepanelen en windmolens op de vleugels die de batterijen opladen.
Of telt het milieu ineens niet meer als hij op vakantie gaat naar zonnige oorden?
En dan zijn geld daar uitgeven i.p.v. de economie en staat hier te steunen.
Zo'n vliegtuigmet zonnepanelen en windmolens op de vleugels die de batterijen opladen.
Of telt het milieu ineens niet meer als hij op vakantie gaat naar zonnige oorden?
En dan zijn geld daar uitgeven i.p.v. de economie en staat hier te steunen.
Ik kan het hem alleen maar aanraden.
Wat ik opzij zet is ook niet meer om in België uit te geven.
Ik heb problemen met trollen als VV.VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 09:47 Misschien hebben mensen problemen met je zeer gekleurde en eenzijdige berichtgeving?
Who cares.. ? Zelfs ik niet meer.
Ik alvast niet. Ik apprecieer berichtgeving ronde technologische evolutie.VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 09:47 Misschien hebben mensen problemen met je zeer gekleurde en eenzijdige berichtgeving?
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb liever geen selectieve informatie.
De ganse transitie naar EV's is lopende maar kampt ook met enkele problemen, zoals:
- de batterij (het zwakke punt in de huidige werking van EV's, zwaar en milieuonvriendelijk)
- de beperkte actieradius
- de hogere prijs
- de milieuonvriendelijke productiewijze
- ...
Ook dat mag belicht worden.
Momenteel vertaalt zich dat ook in een tanende verkoop in de EU (ook omwille van de stopzetting of vermindering van subsidies voor EV's).
De verkoopcijfers van volledig elektrische wagen zijn dalende in verschillende landen. Momenteel doen vooral de hybride wagens het goed.
De ganse transitie naar EV's is lopende maar kampt ook met enkele problemen, zoals:
- de batterij (het zwakke punt in de huidige werking van EV's, zwaar en milieuonvriendelijk)
- de beperkte actieradius
- de hogere prijs
- de milieuonvriendelijke productiewijze
- ...
Ook dat mag belicht worden.
Momenteel vertaalt zich dat ook in een tanende verkoop in de EU (ook omwille van de stopzetting of vermindering van subsidies voor EV's).
De verkoopcijfers van volledig elektrische wagen zijn dalende in verschillende landen. Momenteel doen vooral de hybride wagens het goed.
Het staat u vrij om de -volgens u- onderbelichte kant van de zaak in de klaarte te brengen. Doch in de praktijk komt het meestal neer op het eindeloos reciteren van steeds dezelfde bezwaren. Het brengen van nieuws (zoals een technologische doorbraak) is inherent iets anders. De essentie zit in het woord "nieuws".
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Uw interesse in de technologische evolutie siert u als nimmer tevoren. Van mijner kant uit gaat mijn interessesfeer eerder uit naar de onderbelichte kant van de zaak om deze in de klaarte te brengen teneinde ook een kritische noot aan bod te laten komen.Rhijnvis schreef: ↑18 november 2024, 12:16 Het staat u vrij om de -volgens u- onderbelichte kant van de zaak in de klaarte te brengen. Doch in de praktijk komt het meestal neer op het eindeloos reciteren van steeds dezelfde bezwaren. Het brengen van nieuws (zoals een technologische doorbraak) is inherent iets anders. De essentie zit in het woord "nieuws".