Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Kunnen we niet gewoon de Chinese superioriteit in batterijproductie en -technologie omarmen?
We kunnen daar misschien ook gewoon ons voordeel mee doen en op andere zaken focussen die meer in de waardecreatie zitten.
Liever Chinese bulkgoederen zoals batterijen en PV panelen dan hun electronica en social media tbh.
We kunnen daar misschien ook gewoon ons voordeel mee doen en op andere zaken focussen die meer in de waardecreatie zitten.
Liever Chinese bulkgoederen zoals batterijen en PV panelen dan hun electronica en social media tbh.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Nadat we ons eerst economisch afhankelijk hebben gemaakt van Russisch aardgas moeten we ons nu dus afhankelijk laten maken van de Chinese batterijproductie en -technologie?reteiP schreef: ↑Vandaag 10:41 Kunnen we niet gewoon de Chinese superioriteit in batterijproductie en -technologie omarmen?
We kunnen daar misschien ook gewoon ons voordeel mee doen en op andere zaken focussen die meer in de waardecreatie zitten.
Liever Chinese bulkgoederen zoals batterijen en PV panelen dan hun electronica en social media tbh.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Je hebt niet de capaciteiten om het verschil te zien he
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Rijden met EV vs ICE
Er zijn economen die tot ongeveer dezelfde conclusie komen: laten we die accu's massaal importeren vanuit China, en wij leggen ons 100% toe op de recyclage ervan. Eens er zich voldoende accu's in circulatie bevinden kan de import gedecimeerd worden.
Ik heb gezegd.
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat is ook nog relevanter geworden sinds Trump over zijn tariefheffingen is begonnen. Want China wil die goederen wel ergens kwijt natuurlijk.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Rijden met EV vs ICE
De Chinezen maken ijzerfosfaat batterijen, die zijn het economisch niet waard om gerecycleerd te worden. Enkel het lithium heeft momenteel nog enige waarde maar ook dat zal binnen enkele jaren niet meer de moeite zijn om te recycleren. Daarnaast vormt de import van Chinese accu's geen groot probleem voor onze industrie om de simpele reden dat Europa amper zelf batterijen produceert, wegens veel te laat wakker geworden en de verkeerde keuzes. De import van goedkope Chinese auto's daarentegen zal onze industrie wel zwaar treffen, niet enkel de assemblage fabrieken maar ook de ganse keten van toelevering tot en met de staal industrie en chemische sector.
Re: Rijden met EV vs ICE
Tesla is ook afhankelijk van Chinese LFP.
Europa verdienstelijke poging om een batterijhub te worden, tevergeefs. Vooral enorme sprongen voorwaarts in China op korte termijn.
Iets te veel leeft nog het idee dat China enkel kopieert en op kosten komt concurreren. Nee, ze kunnen dus ook toonaangevend zijn.
Tesla dit jaar aan een LFP fabriek op Chinees idee geïnspireerd (en met Chinese equipment) begonnen in Nevada.
Zal net op tijd klaar zijn voor de komst van de importtarieven om de concurrenten een hak te zetten.
Er zijn nu ook al CATL fabrieken in Europa, kunnen imo ook beter daarop inzetten. Kunnen misschien ook toevallig spinoffs uit voortkomen.
Europa verdienstelijke poging om een batterijhub te worden, tevergeefs. Vooral enorme sprongen voorwaarts in China op korte termijn.
Iets te veel leeft nog het idee dat China enkel kopieert en op kosten komt concurreren. Nee, ze kunnen dus ook toonaangevend zijn.
Tesla dit jaar aan een LFP fabriek op Chinees idee geïnspireerd (en met Chinese equipment) begonnen in Nevada.
Zal net op tijd klaar zijn voor de komst van de importtarieven om de concurrenten een hak te zetten.
Er zijn nu ook al CATL fabrieken in Europa, kunnen imo ook beter daarop inzetten. Kunnen misschien ook toevallig spinoffs uit voortkomen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241127_96637163
“Onder meer het gebrek aan laadinfrastructuur zorgt ervoor dat mensen de overstap naar een volledig elektrische wagen niet durven te maken”, zegt directeur-generaal Sigrid de Vries.
Neenee
..... de infrastructuur blijft ongebruikt staan. De kostprijs per kwh is gewoon gek duur.
Dat is zo'n leugentje als over de werkloosheid en de werklozen die niet willen werken terwijl er ZOveel jobs open staan.
“Onder meer het gebrek aan laadinfrastructuur zorgt ervoor dat mensen de overstap naar een volledig elektrische wagen niet durven te maken”, zegt directeur-generaal Sigrid de Vries.
Neenee
..... de infrastructuur blijft ongebruikt staan. De kostprijs per kwh is gewoon gek duur.
Dat is zo'n leugentje als over de werkloosheid en de werklozen die niet willen werken terwijl er ZOveel jobs open staan.