Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Euhm dat noem ik geen auto, eerder een veredelde rugzak op wielen.Spaarplan schreef: ↑2 maart 2024, 15:17 Nieuwe Renault 5, 25000 euro (kan ook als thuisbatterij dienen).
https://m.youtube.com/watch?v=ypio-zEzZ9s
Nog te duur maar het gaat uiteindelijk misschien toch de goede kant uit. Nu hopen op een uitvoering onder de 10000 euro... Dagdromen vrees ik.
Re: Rijden met EV vs ICE
Prachtige autoSpaarplan schreef: ↑2 maart 2024, 15:17 Nieuwe Renault 5, 25000 euro (kan ook als thuisbatterij dienen).
https://m.youtube.com/watch?v=ypio-zEzZ9s
Nog te duur maar het gaat uiteindelijk misschien toch de goede kant uit. Nu hopen op een uitvoering onder de 10000 euro... Dagdromen vrees ik.
Mijn Franse wagen is ondertussen 21 jaar,was aan het uitkijken naar Clio hybride,toch nog even afwachten...
Re: Rijden met EV vs ICE
Proficiat De beste reclame die je kan maken voor ICE wagens … een 21-jarige Franse wagen
Ik vrees dat je EV niet zo lang zal meegaan … of toch zeker de batterij niet
Ik vrees dat je EV niet zo lang zal meegaan … of toch zeker de batterij niet
Re: Rijden met EV vs ICE
De vorige Premium actie bij BMW is amper een maand afgelopen of ze hebben al een nieuwe lopen. Mercedes doet nog straffer, die geven 5 jaar waarborg op geselecteerde occasie modellen. Ge moet zowat zot zijn als particulier als je een nieuwe BMW of Mercedes koopt. Alhoewel die occasies de laatste 2 jaar ook ferm duurder geworden zijn.
In 2009 betaalde ik mijn occasie 75% lager dan de catalogusprijs. Vandaag is die 'korting' gedaald naar 45%. But hey, they don't fool me!
In 2009 betaalde ik mijn occasie 75% lager dan de catalogusprijs. Vandaag is die 'korting' gedaald naar 45%. But hey, they don't fool me!
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja, want zo'n klein ding op wieltjes staat inderdaad minder in de weg.
Re: Rijden met EV vs ICE
In Nederland mag je EV's al niet meer tussen 17.00 en 22.00h opladen. Lekker is dat.
Zal hier ook wel komen.
Zal hier ook wel komen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Zelfs de traditionele tuk-tuks moeten eraan geloven.
Een reisbatterij op wieltjes.
https://m.youtube.com/watch?v=vGHTEAUFYy0
Een reisbatterij op wieltjes.
https://m.youtube.com/watch?v=vGHTEAUFYy0
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Omdat het elektriciteitsnet anders overbelast geraakt. Om alles te elektrificeren hebben we een veel zwaarder elektriciteitsnet nodig. Dat kost miljarden euro’s maar de groene jongens “vergeten” die kosten steeds mee in rekening te brengen als het gaat om de kostprijs van EV.
Re: Rijden met EV vs ICE
Valt nogal mee hoor:m-peeters schreef: ↑3 maart 2024, 08:37Omdat het elektriciteitsnet anders overbelast geraakt. Om alles te elektrificeren hebben we een veel zwaarder elektriciteitsnet nodig. Dat kost miljarden euro’s maar de groene jongens “vergeten” die kosten steeds mee in rekening te brengen als het gaat om de kostprijs van EV.
https://www.solarchamp.eu/nl/webshop/zo ... abels.html.
Ik ben er van overtuigd dat het netto resultaat een forse besparing zal zijn. Vergeet niet dat een diesel alleen al 15000 euro kost aan de samenleving ivm gezondheidskosten. De kostprijs van fossiele onzin voor de samenleving is zeer hoog, dat is alvast zeker.
4 miljard als ik het mij goed herinner om het netwerk te versterken.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Een mini-zonnepaneleninstallatie is geen elektriciteitsnet
Je bewijst juist mijn punt over de rare kostprijsberekeningen van groene jongens: hoe kom je aan die 15.000 euro extra “”gezondheidskosten” voor een diesel?
En aan die amper 4 miljard euro voor het versterken van het volledige elektriciteitsnetwerk?
Voor Ventilus alleen wordt de kostprijs al op 1,4 miljard euro geraamd. Dat is dan nog maar de raming ende raming voor het bovengronds project. Ondergronds zou daar nog eens 4,6 miljard euro bijkomen.
Je bewijst juist mijn punt over de rare kostprijsberekeningen van groene jongens: hoe kom je aan die 15.000 euro extra “”gezondheidskosten” voor een diesel?
En aan die amper 4 miljard euro voor het versterken van het volledige elektriciteitsnetwerk?
Voor Ventilus alleen wordt de kostprijs al op 1,4 miljard euro geraamd. Dat is dan nog maar de raming ende raming voor het bovengronds project. Ondergronds zou daar nog eens 4,6 miljard euro bijkomen.
Re: Rijden met EV vs ICE
De kosten van een diesel heb ik hier al eens gepost.
We moeten sowieso investeren in onze infrastructuur, die kosten worden afhankelijk van de bron op 3 tot 7 procent van het bnp geraamd per jaar. We staan al jaren achter (zoniet decennia) met het investeren in onze infrastructuur. Ik kijk niet alleen naar de kosten maar ook naar de besparingen en levenskwaliteit. De kosten kunnen we spreiden over 5 a 10 jaar, niet iedereen heeft morgen een EV maar misschien wel longkanker...
We moeten sowieso investeren in onze infrastructuur, die kosten worden afhankelijk van de bron op 3 tot 7 procent van het bnp geraamd per jaar. We staan al jaren achter (zoniet decennia) met het investeren in onze infrastructuur. Ik kijk niet alleen naar de kosten maar ook naar de besparingen en levenskwaliteit. De kosten kunnen we spreiden over 5 a 10 jaar, niet iedereen heeft morgen een EV maar misschien wel longkanker...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Longkanker krijg je vooral door (actief of passief) roken.Spaarplan schreef: ↑3 maart 2024, 10:25Die kosten van een diesel heb ik hier al eens gepost.m-peeters schreef: ↑3 maart 2024, 09:45
Een mini-zonnepaneleninstallatie is geen elektriciteitsnet
Je bewijst juist mijn punt over de rare kostprijsberekeningen van groene jongens: hoe kom je aan die 15.000 euro extra “”gezondheidskosten” voor een diesel?
En aan die amper 4 miljard euro voor het versterken van het volledige elektriciteitsnetwerk?
Voor Ventilus alleen wordt de kostprijs al op 1,4 miljard euro geraamd. Dat is dan nog maar de raming ende raming voor het bovengronds project. Ondergronds zou daar nog eens 4,6 miljard euro bijkomen.
We moeten sowieso investeren in onze infrastructuur, die kosten worden afhankelijk van de bron op 3 tot 7 procent van het bnp geraamd per jaar. We staan al jaren achter (zoniet decennia) met het investeren in onze infrastructuur. Ik kijk niet alleen naar de kosten maar ook naar de besparingen en levenskwaliteit. De kosten kunnen we spreiden over 5 a 10 jaar, niet iedereen heeft morgen een EV maar misschien wel longkanker...
Al is dus ook fijn stof ook een mogelijke oorzaak. Heb je dan ook de fijn stof afkomstig van de banden van EV's en hun gezondheidskost (een goede 900 euro) mee gerekend in de kostrprijsberekening van EV's? Ik vrees van niet ...De meeste mensen die longkanker krijgen roken, hebben gerookt of meegerookt.
Er kunnen ook andere oorzaken zijn: schadelijke stoffen inademen. luchtvervuiling, zoals fijnstof.
Voor benzineauto's is de gezondheidskost slechts 1600 euro.Rekening houdende met de veel lagere aankoopprijs voor een benzinewagen lijkt me een benzinewagen kosten/baten momenteel de beste beslissing ...
Re: Rijden met EV vs ICE
Vorig jaar 1500 miljard euro subsidies wereldwijd voor de fossiele onzin. In België 20 miljard, schaf die subsidies af en er is geld in overvloed voor een snelle energietransitie.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Hmm, subsidies? je bedoelt vast 20 miljard taksen, accijnzen en BTW op fossiele brandstoffen?