Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Als we de muggezifters hier mogen geloven zitten er steeds meer "groene" naïeve chauffeurs in EVs?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik moet juust niets
Maar als je het dan toch zo wil spelen:
Citroën C3 benzine met een gewicht van 955 kg
GMC Hummer EV met een gewicht van 4.103 kg
Re: Rijden met EV vs ICE
Op hoeveel verkochte wagens in totaal is dat? Of in vergelijking met het aantal ICE wagens?
Neen, de muggenzifters en de "groene" naïevelingen zitten vooral op dit forum
Met het voortdurend manipuleren van cijfers en van argumenten, bereik je net het tegenovergestelde van wat je wil bereiken (of dat denk ik toch).
Het is hetzelfde verhaal als bij zonnepanelen: vermoedelijk rijden we in de toekomst allemaal met een niet-ICE wagen maar of het een EV wordt of iets anders (waterstof?) en wanneer dat is, dat is momenteel nog heel onzeker.
Als ik vandaag een auto zou moeten kopen dan zou het zeker geen EV worden (wegens technologie nog in volle ontwikkeling, in het bijzonder de batterijen, en nog veel te duur). Vermoedelijk zou het een benzinewagen zijn ...
Als ik over 5 jaar een nieuwe wagen zou moeten kopen, dan zal het hoogst waarschijnlijk geen benzinewagen zijn.
Re: Rijden met EV vs ICE
Mijn buurman was op zoek naar een wagen met +- 300 pk , de enige betaalbare optie voor hem is helaas een electrische Tesla model 3 met maar 283 pk voor € 34.990,-…
Re: Rijden met EV vs ICE
Er zijn zoveel foute trends.
Toen ik klein was reden we met een Opel Record break. Lekker handig zo'n grote auto. De honden konden mee op reis en alle bagage paste er in.
Re: Rijden met EV vs ICE
Opweg naar een ev onder de 5000 euro in Europa.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Laatst gewijzigd door Sammy2 op 7 maart 2024, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rijden met EV vs ICE
CarpeNoctem schreef: ↑7 maart 2024, 12:01Uitstoot is een moeilijke. Werd die EV opgeladen door onze kerncentrales of door de gascentrales van Tinne? En bedoel je enkel CO₂ of tellen we die rubberpartikels er ook bij? De gascentrales van Tinne gaan we ff negeren. Het fijnstof van de banden tellen we wel mee.
Gewicht is duidelijker.
Voor afgelegde kilometers betalen we al door het verbruik. Kloppt. Verbruik en prijs van de brandstof zijn de bepalende elementen. En dat volstaat.
En tijdstip van gebruik? Hoe gaan we dat implementeren zonder volledig naar een Big Brother-maatschappij te gaan? Dit is pas een moeilijke ... Hoe gaan we dat 'regelen'? Maar het zou wel een eerlijk element zijn om tot een faire taks te komen.
Re: Rijden met EV vs ICE
De volgende president van de VS zal dit regelen. "Green deal" into the toilet. Misschien een nieuwe "defense deal"?
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik sluit niets uit, toegegeven het is onwaarschijnlijk.
1 op 4 gezinnen heeft geen auto, sommigen omdat ze er voor "kiezen" anderen omdat ze te weinig geld hebben. Het zou een mooi gebaar zijn van de auto-industrie... in China kan het.
Ik ben blijkbaar toch niet alleen met "hoop":
https://www.businessinsider.com/electri ... ict-2021-3
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Een EV moet goedkoper kunnen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Of misschien worden ze juist duurder. Toch zeker die goedkope Chinese EV’s …
https://www.hln.be/mobiliteit/elektrisc ... ~a08f6a6d/
Elektrische auto’s mogelijk weer duurder na EU-uitspraak: over welke wagens gaat het?
De Europese Commissie oordeelt dat China aan concurrentievervalsing doet bij Chinese elektrische wagens. Hogere importtaksen dreigen nu. “Prijsstijgingen liggen dan voor de hand”, zegt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn.