Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Hopelijk gaat hij dan ook automatisch naar de keuring, dan hoef je daar niet meer in de rij te staan.huisjetuintjefiets schreef: ↑13 maart 2024, 10:56De auto kan ondertussen brood meebrengen, de boodschappen ophalen, naar de car wash gaan, de kinderen van school afhalen, je ouders en grootouders gaan halen voor een bezoekje, ...
En hopelijk repareert hij ook zichzelf als hij kapot is en kan hij zelf een lekke band verwisselen. Dat scheelt ons ook weer heel wat geld en tijd.
Waarom niet? Er worden momenteel reuzensprongen gemaakt op gebied van AI en zelfrijdende auto's.
Kijk maar eens op YouTube met zoekterm fsd12.
Het is nog niet perfect maar de evolutie gaat zeer snel. En het hoeft ook niet perfect te zijn, wel substantieel beter dan een menselijke chauffeur wat in veel gevallen niet zo moeilijk is.
Van zodra autofabrikanten zich zeker genoeg voelen zullen ze verkondigen dat ze de aansprakelijkheid bij ongevallen op zich zullen nemen.
En dat moment is niet meer zo ver weg denk ik.
Kijk maar eens op YouTube met zoekterm fsd12.
Het is nog niet perfect maar de evolutie gaat zeer snel. En het hoeft ook niet perfect te zijn, wel substantieel beter dan een menselijke chauffeur wat in veel gevallen niet zo moeilijk is.
Van zodra autofabrikanten zich zeker genoeg voelen zullen ze verkondigen dat ze de aansprakelijkheid bij ongevallen op zich zullen nemen.
En dat moment is niet meer zo ver weg denk ik.
Dat van de even / oneven nummerplaten hebben ze ook al in Madrid toegepast. Elders ook al maar ben vergeten waar.
Anpr camera's: strategisch opgesteld, zoals nu al het geval is.
Nb : ik heb niet gezegd dat die maatregelen een oplossing van het probleem zijn.
Anpr camera's: strategisch opgesteld, zoals nu al het geval is.
Nb : ik heb niet gezegd dat die maatregelen een oplossing van het probleem zijn.
Lijkt allemaal mooi in theorie maar voorlopig is het nog geen praktijk. Zoals wel eens vaker in dit soort discussie lijk je mij nogal het "zweverige type"
Kan je dan ook uitleggen wat er juist zweverig aan is?
Waarom zou je debatteren over de huidige stand van zaken wat betreft mobiliteit?
Het gaat er toch om over welke richting we uit willen?
Over vandaag werd in het verleden al genoeg gesproken.
Je lijkt mij nogal een type die blokkeert op verandering en evolutie.
Als iedereen zwijgt en doet alsof morgen niet bestaat dan is er niets aan de hand..
Waarom zou je debatteren over de huidige stand van zaken wat betreft mobiliteit?
Als iedereen zwijgt en doet alsof morgen niet bestaat dan is er niets aan de hand..
-
- Verbannen Gebruiker
Je hoeft niet direct sarcastisch te doen.
Een auto zal dat allemaal wat ik schreef kunnen doen, wanneer hij automatisch kan rijden.
Maar wie dit objectief bekijkt en erover nadenkt, in plaats van sarcastisch te reageren, komt tot de conclusie:
- brood en boodschappen kun je laten thuisbestellen
- kinderen kunnen met de fiets
- ouders en grootouders afhalen: kan met taxi
- voor eigen verplaatsingen gebruik je deelwagen of taxi
Wie blijft zitten in zijn beperkte visie "ik heb een auto nodig, dus ... " zal nooit zijn blik verruimen.
Dit soort beperkte visies heeft stoommachines afgewezen, computers, de lopende band, automatische fabrieken, ...
Juist: alles wat welvaart voortbracht, werd eerst massaal afgewezen.
Het is bizar te denken: nu is alles perfect, het kan niet meer anders en beter.
Gelukkig zijn er visionairs die zich afvragen: waarom moet men zich verplaatsen, hoe kunnen we verplaatsingen vermijden, hoe kunnen we ons best verplaatsen, ....
En dan moet je durven fantaseren: waarom kunnen we niet vliegen, ....
Als er nooit fantasten geweest waren, deden we nu nog steeds alles met paard en kar.
Musk was een visionair met zijn elektrische wagens. Nu hebben we nieuwe visionairs nodig.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 13 maart 2024, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn stofzuiger gaat zelf naar zijn oplaadpunt , waarom zou een Tesla dat niet kunnen in de toekomst ?
Ik ben vooral realist …Woz schreef: ↑13 maart 2024, 11:51 Kan je dan ook uitleggen wat er juist zweverig aan is?
Fantaseren over de toekomst mag en is zelf aangewezen maar je moet eerst en vooral zorgen voor iets wat praktisch haalbaar is op korte termijn.
Met dromerige types als jij zouden alle kerncentrales tegen eind dit jaar stopgezet zijn … met alle gevolgen van dien.
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 13 maart 2024, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
99% van de mensheid is zo.
Gelukkig bestaat die 1% anderen, of we deden alles te voet, of met paard en kar, werd nieuws te voet gebracht (de basis van de huidige marathon ), hadden we geen telefoon, geen internet, geen vliegtuigen, ....
en geen auto's
Ja, laten we vooral alles gaan overlaten aan de machines. Dan kan iedereen lekker in zijn zetel blijven zitten en er na verloop van tijd gaan uitzien als Jabba the Hut. Werken hoef je dan ook niet meer te doen, de PS zal je wel een minimum loon geven terwijl de machines alles voor jou gaan beslissen. Benieuwd of iedereen tevreden zal zijn met AI als politieagenten of militairen.huisjetuintjefiets schreef: ↑13 maart 2024, 12:32Je hoeft niet direct sarcastisch te doen.
Een auto zal dat allemaal wat ik schreef kunnen doen, wanneer hij automatisch kan rijden.
Maar wie dit objectief bekijkt en erover nadenkt, in plaats van sarcastisch te reageren, komt tot de conclusie:
- brood en boodschappen kun je laten thuisbestellen
- kinderen kunnen met de fiets
- ouders en grootouders afhalen: kan met taxi
- voor eigen verplaatsingen gebruik je deelwagen of taxi
Wie blijft zitten in zijn beperkte visie "ik heb een auto nodig, dus ... " zal nooit zijn blik verruimen.
Dit soort beperkte visies heeft stoommachines afgewezen, computers, de lopende band, automatische fabrieken, ...
Juist: alles wat welvaart voortbracht, werd eerst massaal afgewezen.
Het is bizar te denken: nu is alles perfect, het kan niet meer anders en beter.
Gelukkig zijn er visionairs die zich afvragen: waarom moet men zich verplaatsen, hoe kunnen we verplaatsingen vermijden, hoe kunnen we ons best verplaatsen, ....
En dan moet je durven fantaseren: waarom kunnen we niet vliegen, ....
Als er nooit fantasten geweest waren, deden we nu nog steeds alles met paard en kar.
Musk was een visionair met zijn elektrische wagens. Nu hebben we nieuwe visionairs nodig.
Je kan misschien ook aan een machine vragen om je vrouw of je man te bevredigen daar ben je dan ook vanaf.
Ik heb de indruk dat sommigen inderdaad denken dat ze in Disneyland leven.
Ik ben ook liever realist.
-
- Verbannen Gebruiker
Zegt 99% van de mensheid
Gelukkig zijn er die 1% anderen
Die 1% anderen hebben er in het verleden voor gezorgd dat jij nu internet hebt, een auto, elektriciteit en water in huis, verwarming, met het vliegtuig kunt reizen, er veel medische problemen opgelost kunnen worden, ...
Uw plaat blijft hangen.
-
- Verbannen Gebruiker