Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Het gaat hem vooral over de TIMING.huisjetuintjefiets schreef: ↑13 maart 2024, 13:02Zegt 99% van de mensheid
Gelukkig zijn er die 1% anderen
Die 1% anderen hebben er in het verleden voor gezorgd dat jij nu internet hebt, een auto, elektriciteit en water in huis, verwarming, met het vliegtuig kunt reizen, er veel medische problemen opgelost kunnen worden, ...
Denken dat je tegen 2025 zonder kernenergie kan …
Denken dat zelfrijdende auto’s op korte termijn in onze straten zullen rondrijden (zonder de aanwezigheid van een chauffeur en met autofabrikanten die de aansprakelijkheid op zich nemen) …
… getuigt niet van veel realisme!
Wie denkt dat autofabrikanten ook maar enige verantwoordelijkheid zullen nemen bij een (dodelijk) ongeval leeft in dromenland en al zeker wanneer je zegt dat dit op korte termijn zal gebeuren.
Zelfrijdende auto's zijn niet alleen een droom op dit moment omdat het systeem niet echt op punt staat maar ook omdat er geen wettelijke omschrijving voor is in de wegcode etc.
Althans ...toch voor zover ik de laatste versies daarvan gelezen heb.
Over dat niet echt op punt staan : met ieder systeem dat momenteel wordt gebouwd zijn er al idiote dingen gebeurd die zeggen dat het niet klaar is om in grote getallen op de weg te gaan.
Althans ...toch voor zover ik de laatste versies daarvan gelezen heb.
Over dat niet echt op punt staan : met ieder systeem dat momenteel wordt gebouwd zijn er al idiote dingen gebeurd die zeggen dat het niet klaar is om in grote getallen op de weg te gaan.
Die systemen zijn ook gewoonweg vervelend. Als je om de haverklap èèn of andere melding krijgt of je auto geeft plots een remstoot of je stuur begint om de zoveel tijd te vibreren dan stap je na een tijdje compleet opgefokt uit je auto. Veel mensen schakelen die ondingen dan ook gewoon uit waardoor ze hun doel compleet missen.
Mijn collega is trouwens onlangs geflitst geweest omdat zijn auto een verkeersbord gemist had of slecht geïnterpreteerd had. Ik heb me kapot gelachen en gezegd dat hij beter zijn ogen op de weg houdt ipv. op zijn schermpjes
Mijn collega is trouwens onlangs geflitst geweest omdat zijn auto een verkeersbord gemist had of slecht geïnterpreteerd had. Ik heb me kapot gelachen en gezegd dat hij beter zijn ogen op de weg houdt ipv. op zijn schermpjes
-
- Verbannen Gebruiker
Akkoord.m-peeters schreef: ↑13 maart 2024, 13:15 Denken dat je tegen 2025 zonder kernenergie kan …
Denken dat zelfrijdende auto’s op korte termijn in onze straten zullen rondrijden (zonder de aanwezigheid van een chauffeur en met autofabrikanten die de aansprakelijkheid op zich nemen) …
… getuigt niet van veel realisme!
Maar ...
Er zijn per jaar 600 tot 800 doden in België, en 100.000 doden in de VS, door de schuld van menselijke chauffeurs.
Ga je alle menselijke chauffeurs dan ook uit het verkeer halen?
Maar deze kwestie is mijn ogen totaal irrelevant op termijn. Auto's kennen we nu 130 jaar. Het is tijd om na te denken over de toekomst. Dat zal er een zijn zonder auto's.
Ik rijd nu met een hybride omdat dit voor mij het gemakkelijkste is. Is morgen de e-versie van mijn auto de gemakkelijkste, dan koop ik die. Is morgen de H-versie (waterstof, niet met kernfusie van mijn auto de gemakkelijkste, dan koop ik die. Enzovoort, tot en met kernenergie. En daarna met iets anders.
Voor mij telt het gemak. Ideologische discussies zijn op emoties gebaseerd, en vind ik niet zeer zinvol. De toekomst zal zijn wat ze zal zijn.
Het zou misschien al helpen om de rijopleiding langer en strenger te maken, een rijbewijs niet eeuwigdurend geldig te laten zijn en om de x aantal jaar opnieuw een examen te moeten afleggen en een rijbewijs met punten in te voeren.
-
- Verbannen Gebruiker
Zeker, maar dat zijn beslissingen die niet goed liggen bij een groot deel van de bevolking, en dus doen de politici niets. Men "vindt het normaal" dat er 600 of 800 doden per jaar zijn. Als elk slachtoffer evenveel aandacht zou krijgen in de media, als elk slachtoffer van een elektrische wagen met alle commentaren, zouden de kranten elke dag 20 pagina's langer zijn.
Ja, dan zal het weer zijn van we mogen niets meer, geldklopperij, regelneverij,...
En in mijnen tijd mochten we gewoon een rijbewijs afhalen op het gemeentehuis.
En in mijnen tijd mochten we gewoon een rijbewijs afhalen op het gemeentehuis.
Mijn moeder (80) heeft zelfs een rijbewijs voor een motorfiets gratis gekregen op het stadhuis.
En met mijn schoonvader ga ik zelfs niet mee in de auto. Hij denkt van zichzelf dat hij goed kan rijden en zit op iedere andere weggebruiker te foeteren maar hij is zelf een gevaar op de weg. Het is niet alleen door zijn ouderdom, hij heeft gewoon nooit goed kunnen rijden. Ook gratis gekregen op het stadhuis.
En met mijn schoonvader ga ik zelfs niet mee in de auto. Hij denkt van zichzelf dat hij goed kan rijden en zit op iedere andere weggebruiker te foeteren maar hij is zelf een gevaar op de weg. Het is niet alleen door zijn ouderdom, hij heeft gewoon nooit goed kunnen rijden. Ook gratis gekregen op het stadhuis.
Een fietsbewijs en koersfietsbewijs zou ook veel verkeersdoden schelen.
En uiteraard een EV fietsbewijs.
Er zijn er steeds meer met die attitude: het kan niet dus we doen niets, we doen niets want het kan toch niet. Misschien kan het ooit toch wel, maar voorlopig doen we niets...m-peeters schreef: ↑13 maart 2024, 13:15huisjetuintjefiets schreef: ↑13 maart 2024, 13:02
Zegt 99% van de mensheid
Gelukkig zijn er die 1% anderen
Die 1% anderen hebben er in het verleden voor gezorgd dat jij nu internet hebt, een auto, elektriciteit en water in huis, verwarming, met het vliegtuig kunt reizen, er veel medische problemen opgelost kunnen worden, ...
Het gaat hem vooral over de TIMING.
Denken dat je tegen 2025 zonder kernenergie kan …
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Het zijn dezelfde die dan roepen dat de overheid geen langetermijnvisie heeft.
Maar zelf vinden alles later dan morgen fantasie en theorie.
Maar zelf vinden alles later dan morgen fantasie en theorie.
Of mijn beste Woz/Spaarplan (want dezelfde persoon met meerdere nicknames) … we nemen pas belangrijke en ingrijpende beslissingen (zoals kerncentrales sluiten) indien de nieuwe technologie in staat is om de vrijgekomen capaciteit van de oude technologie te vervangen
Kwestie om zeker te zijn dat we genoeg elektriciteit kunnen produceren (onder meer om die EV’s te kunnen opladen )
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 13 maart 2024, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.