Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Van waar zouden die E-motoren komen die in de Duitse premiummerken zitten? Uit Duitsland?
Dat is de prijs die hij mij zei. Ik heb zijn factuur niet gevraagd. Misschien koopt hij ze online en laat ze dan thuis opleggen. Ik doe dat ook. Ze komen met een bestelwagen en komen bij je thuis je banden opleggen. Goedkoper en makkelijker dan naar een bandencentrale rijden.
Pirelli's High Speed voor m'n Jaguar Cabrio 500 euro. Tijdens de Rally van Hongarije 2 naar de kl...n gereden op die slechte wegen.
En het balanceren en uitlijnen dan?Trivium schreef: ↑24 maart 2024, 22:01Dat is de prijs die hij mij zei. Ik heb zijn factuur niet gevraagd. Misschien koopt hij ze online en laat ze dan thuis opleggen. Ik doe dat ook. Ze komen met een bestelwagen en komen bij je thuis je banden opleggen. Goedkoper en makkelijker dan naar een bandencentrale rijden.
Balanceren doen ze aan huis.
En je moet toch niet telkens uitlijnen wanneer je nieuwe banden legt.
Voorbeeld van eentje die aan huis komt.
https://autobandenpe.eu/page/montage-locatie
En je moet toch niet telkens uitlijnen wanneer je nieuwe banden legt.
Voorbeeld van eentje die aan huis komt.
https://autobandenpe.eu/page/montage-locatie
Volkswagen groep staat nu niet echt bekend voor baanbrekende EV ontwikkeling. Integendeel ze proberen vaak zelfs hun eigen ideeën door te pushen naar de eigenaar, ondanks geleverde kritiek.
Het verslijten van de banden hangt vooral af van de rijstijl. Als je bij elk groen licht vol je gas induwt, dan …..Trivium schreef: ↑24 maart 2024, 17:54 Het meest in het oog springende is echter dat hij een lopende rekening heeft bij de bandenboer. In anderhalf jaar tijd heeft hij al 4 keer nieuwe banden moeten laten steken. Ze verslijten terwijl hij erop staat te kijken. Prijs voor 1 bandje = 241 euro.
Erg milieuvriendelijk ook zoveel bandjes verslinden.
Dat een EV band meer kost, is normaal gezien dat geen normale banden zijn. Die zijn ontwikkeld om om te kunnen te gaan met het extra gewicht.
Maar je zegt idd, zoals al aangehaald, hoeveel km dat hij gereden heeft. Dat is wel een must-info om het te kunnen inschatten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Sommige ICE moeten om de 4.000 km wisselen van banden .
https://www.ad.nl/auto/dit-kost-het-ond ... gle.com%2F
https://www.ad.nl/auto/dit-kost-het-ond ... gle.com%2F
Ik heb even de prijs opgezocht en ik moet dat wel wat nuanceren. Blijkt dat ik wel de duurste winterband onthouden heb.
Zomerbanden :
Het goedkoopste beschikbare merk (Falken) is wel 75 per band voor mijn kleine Toyota.
Michelin (mijn voorkeurmerk) kost vanaf een goeie 100 euro.
De duurste ¨Primacy van Michelin kost 146 euro.
Winterbanden :
De goedkoopste winterband (Falken) kost 114 euro.
De duurste winterband (Continental) komt op 200 euro per stuk.
Zelf gebruik ik geen winterbanden. De meerkost is me te groot en ik doe te weinig km. In de winter val ik bij heel slecht weer terug op openbaar vervoer / te voet of ik herschik mijn bezigheden.
Zomerbanden :
Het goedkoopste beschikbare merk (Falken) is wel 75 per band voor mijn kleine Toyota.
Michelin (mijn voorkeurmerk) kost vanaf een goeie 100 euro.
De duurste ¨Primacy van Michelin kost 146 euro.
Winterbanden :
De goedkoopste winterband (Falken) kost 114 euro.
De duurste winterband (Continental) komt op 200 euro per stuk.
Zelf gebruik ik geen winterbanden. De meerkost is me te groot en ik doe te weinig km. In de winter val ik bij heel slecht weer terug op openbaar vervoer / te voet of ik herschik mijn bezigheden.
Ik vond al dat de prijs die je zei erg duur was
Ja man... Ouderdom is niks maar die dementie er bovenop. Dat is vaak teveel he.
Maar allee. Gelukkig krijgt ge in een dergelijke toestand gratis busvervoer en gratis geld van de staat.
Wat op zich dan ook weer maakt dat de jaloezie en afgunst tov mensen met alzheimer alsmaar groter wordt in de maatschappij.
Maar allee. Gelukkig krijgt ge in een dergelijke toestand gratis busvervoer en gratis geld van de staat.
Wat op zich dan ook weer maakt dat de jaloezie en afgunst tov mensen met alzheimer alsmaar groter wordt in de maatschappij.
De motor van de BMW i4 wordt geproduceerd in Dingolfing, in de Duitse deelstaat Beieren. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Group ... Dingolfing
Ik heb het even opgezocht voor de ID3 , daar noemt de motor de APP310.
""The motor is produced at component sites in Kassel, Germany and Tianjin, China, while the rotor and stator are produced in Italy by Eurotranciatura S.p.a.""
(Wikipedia)
""The motor is produced at component sites in Kassel, Germany and Tianjin, China, while the rotor and stator are produced in Italy by Eurotranciatura S.p.a.""
(Wikipedia)