Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Uiteraard, ik had van jou ook niks anders verwacht …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Je ziet er in ieder geval steeds meer op de Vlaamse wegen.
In absolute aantallen nog niet veel. Maar ze zijn er wel.
In absolute aantallen nog niet veel. Maar ze zijn er wel.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik zie in ieder geval meer Tesla model 3 of y rond rijden dan even dure Golf 8’s.
Re: Rijden met EV vs ICE
Waarom we hier nog massaal met europese stinkers rondrijden en chinese oplossingen schuwen:
https://www.theguardian.com/environment ... ince-1960s
https://www.theguardian.com/environment ... ince-1960s
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Alle niet EV's zijn ineens stinkers.Spaarplan schreef: ↑17 juli 2024, 15:11 Waarom we hier nog massaal met europese stinkers rondrijden en chinese oplossingen schuwen:
https://www.theguardian.com/environment ... ince-1960s
Ga je je nu ook al dat aanmatigende toontje van Brembos eigen maken?
Re: Rijden met EV vs ICE
Een stinker is het juiste woord voor een ice, uiteraard niet voor een ev zoals jij hierboven schrijft.JOKER247 schreef: ↑17 juli 2024, 15:14Alle niet EV's zijn ineens stinkers.Spaarplan schreef: ↑17 juli 2024, 15:11 Waarom we hier nog massaal met europese stinkers rondrijden en chinese oplossingen schuwen:
https://www.theguardian.com/environment ... ince-1960s
Ga je je nu ook al dat aanmatigende toontje van Brembos eigen maken?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
OK jouw keus. Zullen we dan een EV voortaan dan maar een overprijsde brandbom noemen?
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik zou een ev zeker geen brandbom noemen een stinker daarentegen...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Toch niet het vervuilende Europa !!Spaarplan schreef: ↑17 juli 2024, 13:34Inderdaad, in europa... waar het lobbyen van de gas, olie en auto industrie er al decennia voor zorgen dat de overheden via beleid (of gebrek aan) de ontwikkeling van hernieuwbare energie en evs tegenhouden en ze zelf snoepen van miljarden subsidies. Zou ik een europese auto willen kopen van diezelfde bedrijven? Ik koop misschien nog liever een chinese ev.
Neen, liever het propere China waar steenkoolcentrales branden non-stop net als kern-centrales en waar afval gedumpt word waar ze er maar plaats voor vinden en waar als je vaak genoeg diep inademt je zelfs niet moet roken om later gratis longkanker te krijgen ...
En de vervuiling om je EV van daar naar hier te transporteren zullen we ook maar als "groen" bekijken zeker ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Rijden met EV vs ICE
Blijkbaar is de meerderheid hier er stilaan van overtuigd dat de Ev de toekomst is en dat de oude fossiele technologie langzaam maar zeker op zijn einde loopt. Dat is hoopgevend voor de toekomst.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Je bedoelt ongetwijfeld dat die hybridewagens echte brandbommen zijnSpaarplan schreef: ↑17 juli 2024, 15:36 Ik zou een ev zeker geen brandbom noemen een stinker daarentegen...
https://images.squarespace-cdn.com/cont ... 282%29.png
Los daarvan, misschien in het vervolg beter jouw bronnen checken. Ik wou die cijfers eens meer in detail bekijken maar kwam op Google volgende waarschuwing tegen:
"Please stop sharing anything that cites AutoInsuranceEZ's rates of fire incidents
This article is doing the rounds again. It tells a nice story, but I'm sorry to say that it's complete horseshit, the product of some truly awful research and analysis.
The source study is https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs- ... car-fires/
There's a lot of fluff there, but the part that everybody keeps repeating is the section on fires by vehicle type. In this section, there's a little table that tells us that there were 16,051 Hybrid fires, 199,533 ICE fires and 52 EV fires. A little bit above that, there's a paragraph telling us that these numbers come from the NTSB. All nice and official, trustworthy, right?
Well here's what the NTSB has to say about their fire incident data collection:
There is no NTSB database that tracks highway vehicle fires. We do not know what data AutoInsuranceEZ used for its research, but it did not come from an NTSB database."
En je vergelijkt blijkbaar nieuwe EV's met oudere ICE wagens.
"The problem with sales data is that there are tens of millions of old ICE cars on the road, and very little BEV cars. The right way would be how many fires per mile driven for 2020 ICE cars compared to 2020 BEV cars. Cause there is also data that car fires are more common in older cars. "
AutocarinsuranceEZ zélf maakt ook dat voorbehoud: "You’re more likely to see a gas car fire after a collision than an electric car fire, simply because electric vehicles aren’t as common on the roads as gas vehicles. However, this doesn’t necessarily mean that electric vehicles are less likely to catch fire."
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
En vergeet de specifieke problemen niet voor het blussen van een EV:
"The Difficulty of Putting Out Electric Car Fires
While the data shows that electric fires aren’t as common as gas fires, this doesn’t mean they are any less dangerous.
In fact, lithium-ion battery fires in electric cars are significantly harder to put out than gas fires, and most firefighters aren’t familiar with how to put out EV fires since electric cars are relatively new. If you live in one of the best states for electric vehicles, though, it is more likely that firefighters are experienced in putting out electric vehicle fires."
"The Difficulty of Putting Out Electric Car Fires
While the data shows that electric fires aren’t as common as gas fires, this doesn’t mean they are any less dangerous.
In fact, lithium-ion battery fires in electric cars are significantly harder to put out than gas fires, and most firefighters aren’t familiar with how to put out EV fires since electric cars are relatively new. If you live in one of the best states for electric vehicles, though, it is more likely that firefighters are experienced in putting out electric vehicle fires."
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Trollen kun je ook onder de categorie fossielen zetten, dacht zelfs dat jullie in steen veranderden als jullie in de zon kwamen dan zijn jullie instant-fossielen ...
EV's gaan net als auto's op fossiele brandstoffen nooit de toekomst worden, EV's zullen misschien uitmaken van een gedeeltelijke transitie naar iets dat wel innovatief is en voldoet aan de vereisten van de verschillende consumenten groepen. En wat die oplossing ook zal zijn, wie weet waterstof, het zal alvast iets moeten zijn dat toepasbaar is op al de mobiele transportvormen zoals vrachtwagens, bussen, bestelwagens, professionele wagens, particuliere wagens; ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Rijden met EV vs ICE
Nog een beetje olie op het vuurtje gieten:
Statistically, Tesla Car Fires Are Less And Less Frequent
The company reports that fire incidents are 11x lower for Tesla vehicles than the average vehicle in the US.
Statistically, Tesla Car Fires Are Less And Less Frequent
The company reports that fire incidents are 11x lower for Tesla vehicles than the average vehicle in the US.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Speciaal voor jou, geniet ervan:voorheenCP1234 schreef: ↑17 juli 2024, 16:45Toch niet het vervuilende Europa !!Spaarplan schreef: ↑17 juli 2024, 13:34
Inderdaad, in europa... waar het lobbyen van de gas, olie en auto industrie er al decennia voor zorgen dat de overheden via beleid (of gebrek aan) de ontwikkeling van hernieuwbare energie en evs tegenhouden en ze zelf snoepen van miljarden subsidies. Zou ik een europese auto willen kopen van diezelfde bedrijven? Ik koop misschien nog liever een chinese ev.
Neen, liever het propere China waar steenkoolcentrales branden non-stop net als kern-centrales en waar afval gedumpt word waar ze er maar plaats voor vinden en waar als je vaak genoeg diep inademt je zelfs niet moet roken om later gratis longkanker te krijgen ...
En de vervuiling om je EV van daar naar hier te transporteren zullen we ook maar als "groen" bekijken zeker ...
https://m.youtube.com/watch?v=RDrfE9I8_hs
Toemaatje:
https://m.youtube.com/watch?v=2i4JxWkSYzU
Laatst gewijzigd door Spaarplan op 17 juli 2024, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen