Roerende voorheffing 2023
Re: Roerende voorheffing 2023
Wat een onnodig complex gedoe allemaal. Van een bank die verplicht is om roerende voorheffing af te houden zou je op zijn minst kunnen verwachten dat ze dat correct toepast.
Ik weet niet hoe het is bij MeDirect of andere banken wanneer je over de fiscaal vrijgestelde som komt, maar het zou handig zijn dit op een jaaroverzicht te vermelden. Van mij zou dit zelfs verplicht mogen worden. Of een andere mogelijkheid zou zijn, zonder al te veel moeite voor de bank, om het te vermelden als mededeling bij de gestorte rente op het einde van het jaar.
Basisrente / getrouwheidspremie / totaal / roerende voorheffing van 15% op bedrag x geeft uitbetaalde rente y.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Ik weet niet hoe het is bij MeDirect of andere banken wanneer je over de fiscaal vrijgestelde som komt, maar het zou handig zijn dit op een jaaroverzicht te vermelden. Van mij zou dit zelfs verplicht mogen worden. Of een andere mogelijkheid zou zijn, zonder al te veel moeite voor de bank, om het te vermelden als mededeling bij de gestorte rente op het einde van het jaar.
Basisrente / getrouwheidspremie / totaal / roerende voorheffing van 15% op bedrag x geeft uitbetaalde rente y.
Zo een overzicht zou wettelijk verplicht moeten worden. In de voorbije jaren van lage rentes had dat geen belang omdat de meeste spaarders toch niet boven de vrijgestelde limiet kwamen, maar nu wel.
Gelukkig heb je grote luxe problemen.mver schreef: ↑19 februari 2024, 22:39
Juist ja, allemaal terug naar de dure grootbanken. Stom toch om een goede interest te willen? Dat is er toch om vragen? Iedereen weer bij de plastronnekes gaan zitten om zelfs nog maar hun rates te mogen weten voor termijnrekeningen. Wat zouden we zijn zonder het advies van onze residentiële azijnfles?
Er zijn er hier te lande veel die het graag zelf zouden kunnen willen uitrekenen.
Cashen en van een mug een olifant maken.
En nog iets Me Direct bekijkt het per rekening niet de som van alle rekeningen volgen dus gewoon de wet.
Nog iets waar ze de wet volgen is geen rekening op naam minderjarigen.
Met verschillende rekeningen gaat men boven de limiet is het de klant die het mag optellen en op zijn briefke vermelden.
Nog iets niet te jaloers worden op de beurs en aanverwanten zijn winsten belasting vrij.
De kruimeltjes voor de kleine man he.
Estate Guru believer.
Over MeDirect ben jij dus duidelijk nog altijd niet mee. Voor de rest is het weer duistere poëzie die ik aan mij voorbij ga laten gaan.
Wat is jouw lengte?platin schreef: ↑20 februari 2024, 08:06Gelukkig heb je grote luxe problemen.mver schreef: ↑19 februari 2024, 22:39
Juist ja, allemaal terug naar de dure grootbanken. Stom toch om een goede interest te willen? Dat is er toch om vragen? Iedereen weer bij de plastronnekes gaan zitten om zelfs nog maar hun rates te mogen weten voor termijnrekeningen. Wat zouden we zijn zonder het advies van onze residentiële azijnfles?
Er zijn er hier te lande veel die het graag zelf zouden kunnen willen uitrekenen.
Cashen en van een mug een olifant maken.
En nog iets Me Direct bekijkt het per rekening niet de som van alle rekeningen volgen dus gewoon de wet.
Nog iets waar ze de wet volgen is geen rekening op naam minderjarigen.
Met verschillende rekeningen gaat men boven de limiet is het de klant die het mag optellen en op zijn briefke vermelden.
Nog iets niet te jaloers worden op de beurs en aanverwanten zijn winsten belasting vrij.
De kruimeltjes voor de kleine man he.
Voor mezelf een weet, voor u een raadsel.
Vorig jaar alleen al een kleine 4000 € rente op Estate Guru.
Is men bezig over 1000 € al dan niet voorheffing afgehouden.
Estate Guru believer.
Medirect past de fiscale reglementering NIET correct toe.platin schreef: ↑20 februari 2024, 08:06
... van een mug een olifant maken.
...De kruimeltjes voor de kleine man he.
TS heeft duidelijk aangetoond dat het over de intresten (basis + getrouwheid) gaat op één rekening die hoger zijn dan de fiscale vrijstelling en waarbij Medirect de inhouding van de roerende voorheffing op het bedrag dat de fiscale vrijstelling overschrijdt, NIET inhoudt.
Ik kan me voorstellen dat TS het niet aangenaam vindt dat hij die intresten nu toch op zijn belastingaangifte moet vermelden, waar hij hiervan ontheven zou geweest zijn als Medirect de roerende voorheffing zoals reglementair voorgeschreven had ingehouden. Die flater van Medirect is op geen enkele wijze goed te praten.
En dat heeft allemaal niets te maken met "de kleine man". Of moedig jij "de kleine man" nu om aan belastingontduiking te doen want "ocharme" het gaat hier slechts over "kruimeltjes"? En waarom "maken we van een mug toch een olifant"?
Bij Santander Consumer Bank: jaaroverzicht klopt niet, maar toepassing van roerende voorheffing wordt correct gedaan en op rekeninguittreksels duidelijke vermeldingen. Je kan ook de detailberekeningen van basisintrest en getrouwheidsintresten (per kwartaal) downloaden.Samsara schreef: ↑20 februari 2024, 03:16 Wat een onnodig complex gedoe allemaal. Van een bank die verplicht is om roerende voorheffing af te houden zou je op zijn minst kunnen verwachten dat ze dat correct toepast.
Bij NIBC: hier op het forum gelezen dat zij hiermee ook in orde zijn.
Bij Medirect: fiscale reglementering m.b.t. roerende voorheffing op gereglementeerde spaarrekening wordt niet correct toegepast. Rekeninguittreksels m.b.t het voorgaande jaar pas beschikbaar 1,5 maand na het einde van het jaar: vermeldingen m.b.t. intresten en roerende voorheffing??? Ook geen te downloaden detailberekeningen van basisintrest en getrouwheidsintresten beschikbaar
Vandaag bericht gekregen van Medirect dat er een fout is opgetreden bij de afhouding van de RV op intresten van 2023 en dat het bedrag RV alsnog zal worden afgehouden op 12 maart
-
- Full Member
- Contacteer:
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht.
Geduld toch een mooie zaak.
Estate Guru believer.