roerende voorheffing
-
- Jr. Member
- Contacteer:
roerende voorheffing
Ik ontvang op mijn gewone rekening een klein intrestbedrag. Daar is roerende voorheffing van afgehouden. is daar een reden voor?
Re: roerende voorheffing
Het probleem is waarschijnlijk dat de "gewone" rekening een zichtrekening is waarop inderdaad roerende voorheffing verschuldigd is ( zelfs op kleine bedragen) .
Het is enkel op een echte spaarrekeningen ( die aan bepaalde voorwaarden moet voldoen) dat de vrijstelling van R.V. geldt .
Het is enkel op een echte spaarrekeningen ( die aan bepaalde voorwaarden moet voldoen) dat de vrijstelling van R.V. geldt .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wanneer je op je zichtrekening een kleine intrest krijgt, betaal je inderdaad RV op dit bedrag, hoe klein ook.
Aansluitend hierop heb ik ook een vraag aan Rabobank: wanneer gaan jullie op de website de netto intresten op de termijnrekeningen aanpassen aan de nieuwe RV wet ( 21% ipv 15%)? Hier bij Spaargids zijn ze wel al up to date...
ik meen trouwens nog een fout te zien op de website: er wordt gezegd dat de rabo-spaarrekening enkel mogelijk is voor MEERDERjarige particulieren
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De aanpassingen worden momenteel nog op onze website uitgevoerd. Het zijn dit jaar echter uitzonderlijk veel aanpassingen die dienen te gebeuren, en de officiële bevestigingen lieten nogal op zich wachten. Vandaar de kleine vertraging bij de aanpassingen.mouche schreef:Aansluitend hierop heb ik ook een vraag aan Rabobank: wanneer gaan jullie op de website de netto intresten op de termijnrekeningen aanpassen aan de nieuwe RV wet ( 21% ipv 15%)? Hier bij Spaargids zijn ze wel al up to date...
U heeft enigszins gelijk. Op onze website wordt de spaarrekening voor minderjarige klanten eigenlijk onder de noemer 'Rabo Junior Account' toegelicht. Vandaar dat u bij de gewone Rabo Spaarrekening terugvindt dat deze enkel voorzien is voor meerderjarige particuliere klanten.soja schreef:ik meen trouwens nog een fout te zien op de website: er wordt gezegd dat de rabo-spaarrekening enkel mogelijk is voor MEERDERjarige particulieren
Het zou echter verwarring kunnen veroorzaken omdat bij het openen van een rekening op naam van minderjarige kinderen in het online inschrijvingsformulier ook de benaming Rabo Spaarrekening wordt gebruikt. Ik vraag na om het aan te passen. Bedankt voor de tip!
Op een Rabo Zichtrekening is het normaal dat, als u creditintresten ontvangt, hierop een bedrag aan roerende voorheffing wordt ingehouden en dat er eveneens een fiscaal zegel van 0,15 EUR wordt aangerekend.Bucksenraeke schreef:Ik ontvang op mijn gewone rekening een klein intrestbedrag. Daar is roerende voorheffing van afgehouden. is daar een reden voor?
Het gaat hierbij om wettelijk verplichte taksen die bij de uitbetaling van intresten op een zichtrekening verplicht zijn.