Rookmelders VERPLICHT vanaf 01-01-20
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Rookmelders VERPLICHT vanaf 01-01-20
Die merkloze batterijen die er bij aankoop bij zitten gaan meestal niet lang mee. Ik denk dat die bij mij al na 6 maanden begonnen piepen dat ze bijna leeg waren. Toen ik dan om nieuwe blokjes van 9 volt ging snapte ik ook waarom... dergelijke batterijen van een degelijk merk kosten al de helft van die rookmelder met batterij erbij.
Ik heb wel staan twijfelen omdat er naast die 9volt alkalinebatterijen ook 9volts lithiumbatterijen hingen die pretendeerden 10 jaar mee te gaan. Zagen er juist hetzelfde uit van vorm en kostten niet echt veel meer. Maar is dat compatibel? Kan elk toestel waar zo een alkalinebatterij in zit werken op lithiumbatterijen?
Ik heb voor de zekerheid maar de gewone alkalinebatterijen genomen waar opstond dat ze ideaal waren voor gebruik in rookmelders en extra lang meegaan.
Ik heb wel staan twijfelen omdat er naast die 9volt alkalinebatterijen ook 9volts lithiumbatterijen hingen die pretendeerden 10 jaar mee te gaan. Zagen er juist hetzelfde uit van vorm en kostten niet echt veel meer. Maar is dat compatibel? Kan elk toestel waar zo een alkalinebatterij in zit werken op lithiumbatterijen?
Ik heb voor de zekerheid maar de gewone alkalinebatterijen genomen waar opstond dat ze ideaal waren voor gebruik in rookmelders en extra lang meegaan.
Elektriciteit is elektriciteit, volgens mij maakt het helemaal niet uit of het alkaline of lithium is, zolang het maar hetzelfde type is qua vorm en voltage.
Ik heb onlangs ook de batterijen van de rookmelders vervangen. Die zijn inderdaad duur, maar als je de prijs door 5 jaar deelt, dan valt dat nog wel mee.
En als je bovendien bedenkt dat die je leven kunnen redden, dan is dat toch zijn prijs waard, vind ik.
Hoeveel zouden die ergens ver weg hangen omdat het niet past in hun interieur?
Het is geen " from out of space " toestelletje .Denk dat dit kleine ding toch al wel voldoende gekend en aanvaard is,dat niemand er nog een probleem van maakt om dit in zijn huis tegen het plafond te hangen,ongeacht welk interieur.