Roularta
TIP
Re: Roularta
En uw punt, Kaohsiung? Dat er geen dividend wordt/werd uitgekeerd weten we al vijf maanden, sinds maart, en werd in de vier of vijf posts boven uw bericht besproken.
Roularta min 6%? What's going on? Ik vind niet meteen nieuws 

1 jaar later:
Koers: €15
Beurskap: €176m
Net cash: €89
Ondernemingswaarde: €87m
Vrije kasstroom excl. werkkapitaal in H1: €12m als je die eenmalige aankoop van klantenportefeuilles uit de CapEx filtert.
Een Roularta kan op jaarbasis makkelijk €20m vrije cash per jaar binnenharken. Dat is €1,7 per aandeel. Men zou dat bedrag dus in theorie jaarlijks kunnen uitkeren zonder de bestaande net cash aan te wenden... 11,3% per jaar.
Mijn koersdoel is €32.
De beste bestemming voor hun grote nettokaspositie is Rossel uitkopen bij Mediafin. Of een inkoopprogramma uiteraard

2 jaar laterjens_dev schreef: ↑22 augustus 2021, 13:041 jaar later:
Koers: €15
Beurskap: €176m
Net cash: €89
Ondernemingswaarde: €87m
Vrije kasstroom excl. werkkapitaal in H1: €12m als je die eenmalige aankoop van klantenportefeuilles uit de CapEx filtert.
Een Roularta kan op jaarbasis makkelijk €20m vrije cash per jaar binnenharken. Dat is €1,7 per aandeel. Men zou dat bedrag dus in theorie jaarlijks kunnen uitkeren zonder de bestaande net cash aan te wenden... 11,3% per jaar.
Mijn koersdoel is €32.
De beste bestemming voor hun grote nettokaspositie is Rossel uitkopen bij Mediafin. Of een inkoopprogramma uiteraard![]()
Koers €17,5
Beurscap: €229m
Net cash: €84,5m
Vrij kasstroom €17,8m
Dus €6,43 net cash per aandeel, €1,35 FCF per aandeel. €1 dividend oftewel 5,7% bruto. Zeer aantrekken dividendaandel, gigantische margin of safety. Delisting van Exmar in het achterhoofd: "Belegger heeft het aandeel nooit begrepen", gaat evengoed op voor Roularta en zijn familiale aandeelhouders.
Trouwens, die cash die daar de laatste jaren stof lag te vergaren kan dezer dagen opnieuw relatief risicoloos rendement genereren. Wordt interessant om in de gaten te houden.
Oeps. Min 12%, dat ziet je toch niet vaak in Brussel voor een 'klassiek' aandeel. Zal wel terug wat omhoog kruipen (hoop ik). Is of was een van mijn schaarse stille winnaars, ook door hoge dividend van € 1.
De Tijd: Het eindresultaat voor de Roularta-groep is een omzetdaling met 6 procent tot 159,4 miljoen euro en een bedrijfswinst (ebit) die een half miljoen in het rood gaat, na een winst van 8,3 miljoen euro een jaar eerder. Netto schrijft Roularta bijna een miljoen verlies (958.000 euro) in de boeken, waar er vorig jaar nog 7,2 miljoen winst was.
De Tijd: Het eindresultaat voor de Roularta-groep is een omzetdaling met 6 procent tot 159,4 miljoen euro en een bedrijfswinst (ebit) die een half miljoen in het rood gaat, na een winst van 8,3 miljoen euro een jaar eerder. Netto schrijft Roularta bijna een miljoen verlies (958.000 euro) in de boeken, waar er vorig jaar nog 7,2 miljoen winst was.