RPS group
TIP
Re: RPS group
Dipje was duidelijk van korte aard, momenteel +4,14%.
Het valt me op dat RPS group vaak vrij sterke schommelingen maakt zonder dat daar nieuws aan verbonden is.
Het valt me op dat RPS group vaak vrij sterke schommelingen maakt zonder dat daar nieuws aan verbonden is.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Vandaag ex-dividend voor £0,0508 per aandeel. Dit is (voor Britten) het nettobedrag zeker?
Bruto zou dat dan £0,0564 per aandeel moeten zijn.
Bruto zou dat dan £0,0564 per aandeel moeten zijn.
Volgens test aankoop is dat idd het nettobedrag voor de Britten en is het voorschot op de taxen daar al afgehouden.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
RPS duikt bijna 20% lager na een korte update over de business dit jaar. Door de lage olieprijs ziet RPS de investeringen van klanten aanzienlijk teruglopen in haar Energy divisie en deels in BNE North-America en AAP (niet nieuw). RPS blijft aan de kosten werken (niet nieuw). BNE Europe blijft goed presteren (niet nieuw).
Kostenbesparingen zorgen voor betere prestaties in de resterende 3 kwartalen. Als de omstandigheden niet verbeteren, zal het jaarresultaat lager uitkomen dan in 2015.
RPS meldt ook een kleine overname ter waarde van maximaal 13 miljoen £. Bedrijf in kwestie haalde vorig haar een omzet van 12,1 miljoen £ en een winst voor belastingen van 2 miljoen £. Niet slecht. Overname draagt naar verwachting onmiddellijk bij tot het resultaat.
Kostenbesparingen zorgen voor betere prestaties in de resterende 3 kwartalen. Als de omstandigheden niet verbeteren, zal het jaarresultaat lager uitkomen dan in 2015.
RPS meldt ook een kleine overname ter waarde van maximaal 13 miljoen £. Bedrijf in kwestie haalde vorig haar een omzet van 12,1 miljoen £ en een winst voor belastingen van 2 miljoen £. Niet slecht. Overname draagt naar verwachting onmiddellijk bij tot het resultaat.
Dus ... een daling van 20% om iets dat iedereen al wist ? Amai
Toch nog te vroeg ingestapt blijkbaar.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Toch nog te vroeg ingestapt blijkbaar.
Het vooruitzicht op een lager jaarresultaat is nieuw. Het is me wel niet duidelijk of RPS het nettoresultaat bedoelt, dat vorig jaar beïnvloed werd door waardeverminderingen.
Letterlijk: "However, without an improvement in market conditions, the Board currently anticipates that the full year outcome for the Group will be lower than in 2015."
Letterlijk: "However, without an improvement in market conditions, the Board currently anticipates that the full year outcome for the Group will be lower than in 2015."
Heb vandaag een substantieel papieren verlies moeten slikken. Het is vooral de bevestiging van wat iedereen al wist dat de 'beleggers' naar de uitgang doet vluchten. Ik verkoop evenwel niet (ben ik blij dat ik geen stop-loss gebruik) - maar ik koop ook niet bij (vermoedelijk ten ontrechte).
Het is een groep in volle transformative: minder olie en energie - meer infrastructuur en ontwikkeling. In die laatste sector zal DBK onmiddellijk bijdragen. (De overname werd cash betaald - zo slecht staat RPS er dus niet voor) Alle kleine beetjes helpen.
'Full year outcome' zal in de eerste plaats op het zakencijfer wijzen. In hoeverre de cost reduction (afdankingen in Energy) dit kunnen ondervangen is op dit ogenblik koffiedik kijken.
Hoe dan ook wordt 2016 een ruw jaar. Maar 2017 kondigt zich 'attractief' aan (hun eigen woorden)
Maw: een turnaround is in de pijplijn.
Het is een groep in volle transformative: minder olie en energie - meer infrastructuur en ontwikkeling. In die laatste sector zal DBK onmiddellijk bijdragen. (De overname werd cash betaald - zo slecht staat RPS er dus niet voor) Alle kleine beetjes helpen.
'Full year outcome' zal in de eerste plaats op het zakencijfer wijzen. In hoeverre de cost reduction (afdankingen in Energy) dit kunnen ondervangen is op dit ogenblik koffiedik kijken.
Hoe dan ook wordt 2016 een ruw jaar. Maar 2017 kondigt zich 'attractief' aan (hun eigen woorden)
Maw: een turnaround is in de pijplijn.
Bij 'outcome' denk ik toch eerder aan winst dan aan omzet.
Wie erin gelooft, 't is precies het moment om bij te kopen 174.5p...
Mocht ik cash hebben zou ik dat inderdaad doen ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik ben terug boven water. Even adem happen en dan vooruit. ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Eventjes -11,7% terwijl er geen nieuws te bespeuren valt.
Ondertussen nog -2,8%
Ondertussen nog -2,8%
Ik zie ook geen onmiddellijke aanleiding voor dit koersgedrag. Lang boven water ben ik niet gebleven
Wat zeggen ze dan? Pompen of verzuipen.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Niet dat ik aan het azen ben op dit aandeel, maar je ziet dat het toch loont om enkele lage limieten in de markt te leggen. Wie er eentje van 170 had ingesteld, zal vandaag al +10% vieren.jens_dev schreef:Eventjes -11,7% terwijl er geen nieuws te bespeuren valt.
Ondertussen nog -2,8%
Eigenlijk doe ik dat zelf veel te weinig.
Opnieuw.
Range 175.00 - 187.50
Orderboekje moet heel dun zijn.
Range 175.00 - 187.50
Orderboekje moet heel dun zijn.