RV Geschiedenis
TIP
Re: RV Geschiedenis
Vervang Australië door Nieuw-Zeeland (even mooi, geen giftige beesten) en ik ben akkoord.VTEC schreef: Anders per direct een enkele reis naar Australië of Canada; met een master TEW + een MBA en 20 jaar ervaring bij multinationals geraak je daar wel aan de slag zou ik zo denken...
Alleen is mijn werkgever wel (heel) actief in de USA, maar veel minder in Canada, en totaal niet in Nieuw-Zeeland of Australië. Dat lijkt me nog het mooiste: niet zelf een job moeten zoeken, maar intern binnen je bedrijf die richting uit kunnen.
Er is nooit een r.v. op cps geweest van 13,33. Ik herinner mij wel nog 6% eind jaren 60 op obligatiecps uitgegeven vôôr een bepaalde datum.paul schreef:heb nog een tarief van 13,33 % geweten , maar dat was nog in vorige eeuw
of als de mensen naar holland gingen om hun couponnetjes te knippen
Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de RV?
Belastingtarief bedrijven naar 20 procent tegen 2020...het optrekken van de roerende voorheffing op dividenden van 27 naar 30 procent. Dat ligt evenwel gevoelig, want dat betekent dat iedere Belg met aandelen een deel van de belastingverlaging voor bedrijven moet financieren....
De Tijd: 'Perfect denkbaar om alleen voorheffing op dividenden te verhogen'...Volgens minister van Financiën Johan Van Overtveldt zou bij een hogere roerende voorheffing op dividenden 'de kleine spaarder voor een groot deel buiten het vizier blijven'.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Als de RV naar 30% gaat, verkoop ik nog liever alles voor de ex-dividend en koop ik dag later opnieuw op. Kans is er dat ik dit met wat verlies doe, maar er moet toch al wat misgaan om boven die 30% uit te komen.
Je zou al bijna gaan vloeken als je een dividend krijgt...
SpeculatietaksGulden Draak schreef:Als de RV naar 30% gaat, verkoop ik nog liever alles voor de ex-dividend en koop ik dag later opnieuw op. Kans is er dat ik dit met wat verlies doe, maar er moet toch al wat misgaan om boven die 30% uit te komen.

En dan ook nog eens 2x beurstaks betalen, dat is toch ook al 0.54%.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Mja, dat klopt ook weer...
Enkel nog beleggen in aandelen van bedrijven die geen dividenden uitkeren dan maar...
Enkel nog beleggen in aandelen van bedrijven die geen dividenden uitkeren dan maar...
Als bedrijf 100 euro van de winst vóór tax uitkeert, hou je stuk meer over als belegger in het nieuwe voorstel dan vandaag. Én jet bedrijf (waarvan jij een stuk bezit), houdt meer over om toe te voegen aan de reserves.
beurstaks van 2 x 0,27% moet niet als je een buitenlandse broker kiestThomasDM schreef:SpeculatietaksGulden Draak schreef:Als de RV naar 30% gaat, verkoop ik nog liever alles voor de ex-dividend en koop ik dag later opnieuw op. Kans is er dat ik dit met wat verlies doe, maar er moet toch al wat misgaan om boven die 30% uit te komen.
En dan ook nog eens 2x beurstaks betalen, dat is toch ook al 0.54%.
Is goed voor de werkloosheidscijfers van het beurspersoneel in belgie
RV naar 30%, vennootschapsbelasting naar 20%, speculatietaks nog wat uitbreiden...
Wordt het dan niet heel erg interessant om een vennootschap op te richten?
Maar er is ook nog die liquidatietaks zeker.
Taks-me-dit, taks-me-dat, taks-me-overal-wat. Zouden we daar geen nieuw volkslied van maken?
Taks-me-dit, taks-me-dat, taks-me-overal-wat. Zouden we daar geen nieuw volkslied van maken?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn al een aantal liedjes in die richting. Hier is er eentje:JW1 schreef:RV naar 30%, vennootschapsbelasting naar 20%, speculatietaks nog wat uitbreiden...
https://www.youtube.com/watch?v=cwTTENxqjoE
Wie kent er nog?
Ik dacht dat vennootschappen aan hun zaakvoerders onder de nieuwe regeling een minimum aan loon moesten uitkeren zodat het belastbaar is in de PB.JW1 schreef:RV naar 30%, vennootschapsbelasting naar 20%, speculatietaks nog wat uitbreiden...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hopelijk wordt dan ook de forfaitaire sociale bijdrage van de vennootschap zelf afgeschaft.Vilpu schreef:Ik dacht dat vennootschappen aan hun zaakvoerders onder de nieuwe regeling een minimum aan loon moesten uitkeren zodat het belastbaar is in de PB.JW1 schreef:RV naar 30%, vennootschapsbelasting naar 20%, speculatietaks nog wat uitbreiden...
In ieder geval bestaat geen van die problemen voor een buitenlandse vennootschap. De verplichting een loon uit te keren kan heel ongezond worden voor startende vennootschappen die zichzelf proberen te financieren...
Startende bedrijven zouden de eerste jaren geen belastingen hoeven te betalen op hun winst, op voorwaarde dat de reserve die ze aanleggen wordt geïnvesteerd in terreinen, gebouwen of het aantrekken van personeel