S&P 500 INDEX
TIP
Re: S&P 500 INDEX
Neen en daar heb ik nu "spijt" van. Dat bewijst idd dat dip buying zeer moeilijk is en dat het me niet altijd zal lukken.
Maar dat jaren maandelijks X inbrengen, zelfs in tijden van" toppen" van 40%, meer opbrengt dan minder frequent periodiek inleggen maar op meer "aanvaardbare" koersen, geloof ik ook niet en dus mijnheer Schneider zijn theorie geloof ik totaal niet.
Laatst gewijzigd door CaesarDL op 2 november 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat die pipo die beweert om op zijn 36ste 'retired' te zijn en dat illustreert met een systeem waarbij je 40 jaar lang 200$ per maand investeert?CaesarDL schreef: ↑2 november 2023, 10:45 Ik volg gewoon de setting en premissen van mijnheer Schneider met zijn groteske theorie op https://www.personalfinanceclub.com/how ... he-market/ en zijn bijhorende excel sheet met maandelijkse dividenden van 4%.
-Ten eerste kan die pipo nooit 40 jaar dat systeem gevolgd hebben en wie dat wel doet sinds zijn meerderjarigheid zal omtrent 60 jaar zijn.
-Ten tweede kon je 40 jaar geleden nog niet op die manier maandelijks in een index beleggen.
-Ten derde was 40 jaar geleden 200$ een dik maandinkomen en onmogelijk te sparen voor een doorsnee verdiener.
-Ten vierde wie vandaag met een vast bedrag van pakweg €200 belegt gaat over 40 jaar misschien €1.300.000 hebben waarmee hij door de inflatie over die 40 jaar misschien nog een auto kan kopen, het gaat zeker niet de koopkracht hebben die het vandaag heeft.
-Ten vijfde is dit gebaseerd op resultaten uit het verleden (synthetische resultaten dan nog) niks garandeert dat het in de toekomst ook zo zal verlopen of bv dat het fiscaal gezien interessant blijft om op die manier te beleggen.
Wat ook belangrijk is: al die theorieën zijn opgebouwd in en gebaseerd/getest op de langste stierenmarkt ooit.
Maar die tijd ligt achter ons, dus of al die theorieën nog geldig zijn, is ook maar de vraag... (voor mij is het antwoord nee)
Omdat mensen niet omkunnen met de onzekerheid van een nieuwe situatie, baseren ze zich daarom op regels van de oude situatie, denk ik.
Maar die tijd ligt achter ons, dus of al die theorieën nog geldig zijn, is ook maar de vraag... (voor mij is het antwoord nee)
Omdat mensen niet omkunnen met de onzekerheid van een nieuwe situatie, baseren ze zich daarom op regels van de oude situatie, denk ik.
Je moet niets "geloven". Je kan je eigen berekeningen doen.CaesarDL schreef: ↑2 november 2023, 11:15Neen en daar heb ik nu "spijt" van. Dat bewijst idd dat dip buying zeer moeilijk is en dat het me niet altijd zal lukken.
Maar dat jaren maandelijks X inbrengen, zelfs in tijden van" toppen" van 40%, meer opbrengt dan minder frequent periodiek inleggen maar op meer "aanvaardbare" koersen, geloof ik ook niet en dus mijnheer Schneider zijn theorie geloof ik totaal niet.
Definieer je strategie
Download de lange termijn koersen van een fonds/markt/...
Pas je strategie toe op die koersen.
Bekijk de resultaten.
Vergelijk met andere strategieën.
Trek je conclusies.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik weet niet welk van de 2 het is, maar hij staat al op mijn vijandenlijst. Geen tijd meer in steken.EarthNvstr1 schreef: ↑ Ofwel snapt die zelf niet wat die schrijft, ofwel komt die hier bewust gewoon wat onnozel doen.
Ach onnozelaars zie ik nooit als vijanden. ;-)
-
- Verbannen Gebruiker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Buy-the-dip is eigenlijk zeer makkelijk. Bv. bij elke 5% daling koop je bij. Buy-the-bottom is een heel ander verhaal.
Nogmaals: daarin wordt gedurende jaren helemaal niet ingelegd! Gewoon de dingen correct lezen/interpreteren ...
5% daling tov van wat? de absolute top, de laatste top, .....EarthNvstr1 schreef: ↑2 november 2023, 17:56Buy-the-dip is eigenlijk zeer makkelijk. Bv. bij elke 5% daling koop je bij. Buy-the-bottom is een heel ander verhaal.
En dan is dat is dat nog het gemakkelijk gedeelte:
- hoeveel beleg je? alles wat je gespaard hebt, of 1/x van het gespaarde, of ....
+ wanneer beleg je dan de rest?
- wat met het geld van de volgende maand?
+ beleg je dit direct - als je nog 5% onder de top staat?
+ of wordt dit toegevoegd aan de pot?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sarah Steady auto-invests every monthEarthNvstr1 schreef: ↑2 november 2023, 17:56Nogmaals: daarin wordt gedurende jaren helemaal niet ingelegd! Gewoon de dingen correct lezen/interpreteren ...
On the day she opened her account in 1982, she set up a $200 per month auto investment in an S&P 500 index fund. Then she never looked at her account again.
https://www.personalfinanceclub.com/how ... he-market/
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voila, minder frequent dus tov 40 jaar maandelijks...