S&P 500 INDEX
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Uiteraard, maar zijn imperium is ondertussen zo gigantisch groot. Het gaat niet over een paar miljoen, maar eerder over tientallen of zelfs honderden miljarden...
En ik hoef echt niet al zijn gelul te lezen of te bekijken. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand enerzijds zo'n groot visionair is, en anderzijds de mentale stabiliteit van een peuter heeft. Bovendien is het beangstigend dat iemand zoveel macht en rijkdom heeft dat hij zijn stempel op de wereldpolitiek kan drukken. (Maar bon, ik wil niet verder afwijken. Da's een andere kwestie.)
Correctie is een daling van meer dan 10% vanaf het recentste hoogtepunt, toch?Kempen123 schreef: ↑22 oktober 2024, 13:23Het probleem met correcties is dat ze pas achteraf te herkennen zijn als correcties, en dan is het te laat om er gebruik van te maken. Als ze plaatsvinden kunnen ze ook (het begin van) een terechte daling zijn, niemand kan dat zeggen.CaesarDL schreef: ↑22 oktober 2024, 11:38 Ik wacht met nieuwe aankoop CSPX tot het wat lager staat.
Ik lees soms dat de mensen een correctie afwachten. Een correctie is dat iets dat enkel aan de beurs ligt en kan je dat zien aankomen?
Of heeft dat ook te maken met mogelijke gebeurtenissen zoals bvb Israel-Iran en de US verkiezingen of is dat iets anders?
Mensen die zeggen dat ze wachten op een correctie houden zichzelf voor de gek. Soms zal later blijken dat ze gelijk hadden, en soms niet, maar dat is met kop-of-munt ook zo.
Een filosofische vraag is: is er uberhaupt een verschil tussen een correctie en een daling....?
"Een correctie is een eufemisme om te zeggen dat je veel geld verloor op korte tijd" (Peter Lynch).
Het is geen filosofische discussie, doch een semantische discussie. Maar de strikte definitie is inderdaad 10% vanaf de top.
Het is geen filosofische discussie, doch een semantische discussie. Maar de strikte definitie is inderdaad 10% vanaf de top.
Kereltje!
Dank voor de link, best interessant.
Ik las ooit op een ander forum (vloeken in de ker hier zeker? ) iemand die S&P500 enkel bijkocht op dagen dat de daling 1% of meer was en eigenlijk vond ik dat idee nog zo slecht niet. Dat komt immers niet zo heel vaak voor en vaak gaat het er dan kort daarna weer beter mee.
Vorige week ergens een rendement/grafiek gezien van wanneer de s&p500 steeds op de top aangekocht werd en dat was nog een heel mooi resultaat op lange termijn.
Deze grafiek?
Dat lijkt er op.