Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Kan je hier laten weten als je respons van hen krijgt?
Anders hen misschien vragen van bevestiging te sturen van je aanvraag en wat ze nu precies gedaan hebben, anders weet je van niks. Vriendelijk zijn ze mss wel maar behulpzaam toch niet echt.
Quality growth investor
Re: Santander
Eens zien of Sandander gaat reageren op het nieuws van Medirect. Dat ze de rente in november hadden opgetrokken (terwijl er geen concurrentiële spaarrekeningen waren) was al een signaal dat ze hun doel nog niet hadden bereikt. Als ik dan de problemen hier lees van stortingen die geweigerd worden,helpdesk niet altijd snel +slecht nederlands, onduidelijk vraag over RV...dan lijkt het mij dat veel mensen de voorkeur gaan geven aan Medirect.
Re: Santander
Medirect heeft nieuwe spaarrekening met 0,85% rente (0,80 getrouwheidspremie)
Kan ik weer een nieuwe rekening openen :-)
Kan ik weer een nieuwe rekening openen :-)
Re: Santander
Ik heb vorige week een Vision+ rekening proberen te openen via EiD. Na wat gepruts met de reader alles kunnen invullen . Het blijft nu oorverdovend stil: nog niets ontvangen qua rekeningen ed. Kan me ook niet herinneren dat ik een tegenrekening heb moeten vermelden.
Moet ik wachten op paperassen (!! weekend +de feestdagen) of is er iets misgegaan?
Moet ik wachten op paperassen (!! weekend +de feestdagen) of is er iets misgegaan?
Re: Santander
Normaliter is de 'referentierekening' verplicht bij opening.
Zelf nooit een email met de gegevens van de rekening gehad.
Geen reactie op wat ik via het contactformulier heb gevraagd (weken terug):
1) Tweede voornaam meegenomen van identiteitskaart (onmogelijk om zelf te veranderen), terwijl al mijn rekeningen op 1 staan (inclusief referentierekening). 'k Wou weten of dit ging werken.
2) Geen bevestiging met rekeningnummer en klanten login.
3) Verwarrende vraag over roerende voorheffing
Eenmaal een poging gedaan om ze op te bellen. Het Nederlands was geen probleem, maar de computer liep vast bij hen en ze konden niets doen. Ze vroegen om terug te bellen wat ik vreemd vond sinds ik alles al via het contactformulier gevraagd had en geen reactie. Wel wisten ze te vertellen dat ze soms een probleem hebben met yahoo email adressen.
Onlangs een automatische herinnering gekregen dat rekening nog niet actief is en of ze iets konden doen om te helpen. Ook al 1 commerciële email gekregen. Blijkbaar gaan alleen de relevante emails er niet door.
Als je je rekening niet activeert, wordt die automatisch gesloten? 'k Heb al een afsluitingsformulier maar daarvoor moet ik ofwel mijn rekeningnummer of klantennummer weten en aangezien ik over geen een van de twee beschik, is het een beetje moeilijk.
Zelf nooit een email met de gegevens van de rekening gehad.
Geen reactie op wat ik via het contactformulier heb gevraagd (weken terug):
1) Tweede voornaam meegenomen van identiteitskaart (onmogelijk om zelf te veranderen), terwijl al mijn rekeningen op 1 staan (inclusief referentierekening). 'k Wou weten of dit ging werken.
2) Geen bevestiging met rekeningnummer en klanten login.
3) Verwarrende vraag over roerende voorheffing
Eenmaal een poging gedaan om ze op te bellen. Het Nederlands was geen probleem, maar de computer liep vast bij hen en ze konden niets doen. Ze vroegen om terug te bellen wat ik vreemd vond sinds ik alles al via het contactformulier gevraagd had en geen reactie. Wel wisten ze te vertellen dat ze soms een probleem hebben met yahoo email adressen.
Onlangs een automatische herinnering gekregen dat rekening nog niet actief is en of ze iets konden doen om te helpen. Ook al 1 commerciële email gekregen. Blijkbaar gaan alleen de relevante emails er niet door.
Als je je rekening niet activeert, wordt die automatisch gesloten? 'k Heb al een afsluitingsformulier maar daarvoor moet ik ofwel mijn rekeningnummer of klantennummer weten en aangezien ik over geen een van de twee beschik, is het een beetje moeilijk.
Re: Santander
Bij mij ging alles heel vlot.stranger schreef: ↑1 januari 2019, 17:49 Ik heb vorige week een Vision+ rekening proberen te openen via EiD. Na wat gepruts met de reader alles kunnen invullen . Het blijft nu oorverdovend stil: nog niets ontvangen qua rekeningen ed. Kan me ook niet herinneren dat ik een tegenrekening heb moeten vermelden.
Moet ik wachten op paperassen (!! weekend +de feestdagen) of is er iets misgegaan?
Alles ingevuld via eID kaartlezer. Wel hiervoor eerst nog software geïnstalleerd.
Referentierekening heb ik ook moeten opgeven.
Daarna het ik openingsdocument ondertekend via eID.
Nadien kreeg ik via mail bevestiging met daarin rekeningnummer etc.
Voor activatie heb ik gestort vanaf mijn referentierekening.
Wel proberen contact opnemen via beveiligde bankomgeving ivm die verwarrende vraag over vrijstelling roerende voorheffing. Geen enkele reactie gehad.
Re: Santander
Ik heb juist gebeld naar de help-desk: kwaliteit van de wachtmuziek is VERSCHRIKKELIJK!
Er is 1 (één ) persoon die zich bezighoudt met het verwerken van de aanvragen en het beantwoorden van de telefoon. Hij zegt dat ik zeker nog ACHT dagen geduld moet hebben voor ik mijn bevestigingsmail ontvang.
Nog even uit hun reclame: "Open uw spaarrekening online. Met een eID en kaartlezer gaat dit nog sneller:5 minuten"
Er is 1 (één ) persoon die zich bezighoudt met het verwerken van de aanvragen en het beantwoorden van de telefoon. Hij zegt dat ik zeker nog ACHT dagen geduld moet hebben voor ik mijn bevestigingsmail ontvang.
Nog even uit hun reclame: "Open uw spaarrekening online. Met een eID en kaartlezer gaat dit nog sneller:5 minuten"
Re: Santander
Ik heb in december rekening vision plus geopend met EID.
Ging perfect. Zeer makkelijk en snel.
Ging perfect. Zeer makkelijk en snel.
Re: Santander
Als alles van den eerste keer correct ingevuld wordt, is het een fluitje van een cent. Ook ondertekening met E-ID.
Maar in november maakte ik een fout in de referte-rekening, en dan was dat langs geen kanten recht te trekken. Ook de helpdesk kon niets doen.
Ik wachtte dan 45 dagen (tot jan. 2019), zodat de foute aanvraag automatisch gewist werd door het systeem.
Maar in november maakte ik een fout in de referte-rekening, en dan was dat langs geen kanten recht te trekken. Ook de helpdesk kon niets doen.
Ik wachtte dan 45 dagen (tot jan. 2019), zodat de foute aanvraag automatisch gewist werd door het systeem.
Re: Santander
Wat bedoel je dat helpdesk niks koen doen? Heb je hen gebeld of bericht gestuurd via platform?
Quality growth investor
Re: Santander
Hier belde een vriendelijke dame me zelf op. Intern persoonlijke gegevens veranderen blijkt zeer omslachtig. Om veiligheidsredenen moet je dan telkens kopies van ID kaart meesturen en blijkbaar zijn ze administratief inderdaad onderbemand. Ze adviseerde om opnieuw een rekening te openen.
Re: Santander
Als je reeds rekening geopend hebt, kan je toch niet meer op dezelfde naam opnieuw een rekening openen? Systeem zal dat toch weigeren? Hoe zou dat moeten gaan?
Quality growth investor
Re: Santander
Het is de 2de getrouwheidsverhoging waarbij ik een nieuwe rekening van hetzelfde type open en alles naar die nieuwe overbreng.
Geen probleem, vervaldagen getrouwheidspremie wijzigen niet, getrouwheidspremie (%) wel. Is gewoon de wet.
Zou niet verbaasd zijn als grootbanken een clausule voorzien hebben in de genre van max per klant 1 per soort spaarrekening, om binnenkort hun klanten die 0.10% getrouwheidspremie genieten niet de 0.05 verhoging te moeten betalen...
Geen probleem, vervaldagen getrouwheidspremie wijzigen niet, getrouwheidspremie (%) wel. Is gewoon de wet.
Zou niet verbaasd zijn als grootbanken een clausule voorzien hebben in de genre van max per klant 1 per soort spaarrekening, om binnenkort hun klanten die 0.10% getrouwheidspremie genieten niet de 0.05 verhoging te moeten betalen...
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 05 jan 2019
Re: Santander
Ik probeerde een rekening te openen, maar dat mislukte omdat je tegenrekening géén internetbank mag zijn. En ik heb geen andere! Wat nu?
Re: Santander
Veertien dagen geleden via EID Vision+rekening trachten te openen. Alles conform ingevuld en verstuurd. Wacht nog steeds op een eerste bevestiging in welke vorm dan ook.





