Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Ik kreeg die mail ook net binnen! Da's pas verrassend nieuws.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Hun grote concurrent MeDirect trok onlangs ook hun rente op hun Max maandspaarrekening op: met een maximale inleg van €5.000/maand is dat een geduchte concurrent van Santanders Vision+ rekening...
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
In die context ergens logisch.
Toont wel aan dat er nog steeds Eurozone-banken zijn waarvoor spaardeposito's een meerwaarde hebben.
Toont wel aan dat er nog steeds Eurozone-banken zijn waarvoor spaardeposito's een meerwaarde hebben.
Beste klant,
Vanaf 1 november 2020 verhoogt Santander Consumer Bank de rentevoorwaarden op uw spaarrekeningen Vision en Vision+.
VISION Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,15% 0,10%
Nieuwe voorwaarden 0,25% 0,10%
VISION+ Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,03% 0,47%
Nieuwe voorwaarden 0,05% 0,55%
Even wachten tot 1 november voor mijn volgende storting.
Vanaf 1 november 2020 verhoogt Santander Consumer Bank de rentevoorwaarden op uw spaarrekeningen Vision en Vision+.
VISION Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,15% 0,10%
Nieuwe voorwaarden 0,25% 0,10%
VISION+ Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,03% 0,47%
Nieuwe voorwaarden 0,05% 0,55%
Even wachten tot 1 november voor mijn volgende storting.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hun simulaties zijn extreem onduidelijk, ik kan er eigenlijk niet uit opmaken hoe lang een bedrag nog moet uitzitten voor de 366 dagen zijn voltooid. Er is onderweg wat weggehaald, en daardoor is het niet meer direct af te leiden uit de stortingen... Ik zou het huidige bedrag dat daar staat en wellicht ongeveer nu vervalt, eerst willen weghalen en dan na 1 november willen terugzetten.
Geen telefonisch contact mogelijk, inderdaad zeer bedenkelijke service.
Je kan toch een afhalingssimulatie doen?woodpeckerbird schreef: ↑20 oktober 2020, 15:03 Hun simulaties zijn extreem onduidelijk, ik kan er eigenlijk niet uit opmaken hoe lang een bedrag nog moet uitzitten voor de 366 dagen zijn voltooid. Er is onderweg wat weggehaald, en daardoor is het niet meer direct af te leiden uit de stortingen... Ik zou het huidige bedrag dat daar staat en wellicht ongeveer nu vervalt, eerst willen weghalen en dan na 1 november willen terugzetten.
dan kan je een PDF downloaden die toont hoeveel getrouwheidsrente je hebt en hoeveel dagen tot verwerving ervan.
Als je het totale bedrag van je spaarrekening ingeeft op de dag van vandaag, dan heb je exact wat je moet hebben: een volledig en actueel overzicht van de huidige toestand.
Santander is m.i. met hun VISION+ rekening voorlopig de winnaar in de race voor het aantrekken van spaargeld.
De Medirect Max rekening is nl. beperkt tot €5000/maand en bij Aion moet je al minimum €57500 op de rekening zetten om netto 0.60% over te houden na aftrek van hun €19/maand abonnementskosten.
De Medirect Max rekening is nl. beperkt tot €5000/maand en bij Aion moet je al minimum €57500 op de rekening zetten om netto 0.60% over te houden na aftrek van hun €19/maand abonnementskosten.
Santander heeft nog een voordeel: je kan meerdere Vision+ rekeningen openen. Ik heb er alvast 2.
Dus op 2 november zet ik het volledige bedrag van mijn ene vision+ over naar de andere vision+ en zo geniet ik zonder verlies aan opgebouwde intresten vanaf die datum van de nieuwe verhoogde getrouwheidspremie.
Dus op 2 november zet ik het volledige bedrag van mijn ene vision+ over naar de andere vision+ en zo geniet ik zonder verlies aan opgebouwde intresten vanaf die datum van de nieuwe verhoogde getrouwheidspremie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Edward, dat is voor mij ook de tip denk ik. Is er dan een maximaal bedrag voorzien in die regeling van behoud van interesten?
En inderdaad, het pdf'je van de afhaalsimulator is veel duidelijker, dank ook!
En inderdaad, het pdf'je van de afhaalsimulator is veel duidelijker, dank ook!
Een maximum bedrag niet, wel een minimum: 500 euro.
En je kan maximaal 3 zo een overboekingen doen per kalenderjaar.
Verder geen zorgen.
En je kan maximaal 3 zo een overboekingen doen per kalenderjaar.
Verder geen zorgen.
Is dat minimum verplicht? Ik kom daar wel maar daar wist ik niks van.
Wel chapeau in deze tijd van negatieve rente voor Santander.
Ik lees dat dit ook zou werken tussen rekeningen waarvan je medetitularis bent. Zowel mijn vriendin als ik hebben een individuele spaarrekening en een gezamenlijke spaarrekening bij Santander. Die regeling ivm 3 stortingen en meeneembaarheid getrouwheidspremie werkt per gereglementeerde spaarrekening per kalenderjaar. Dus je zou er nu enkel voordeel mee doen om je geld even over en weer te storten tussen je individuele en gezamenlijke spaarrekening?edward schreef: ↑20 oktober 2020, 15:28 Santander heeft nog een voordeel: je kan meerdere Vision+ rekeningen openen. Ik heb er alvast 2.
Als er veel spaargeld op sommige van die rekeningen staat, lijkt het me zelfs bij een verhoging van 0,10% dan wel de moeite al zou ik toch grote twijfels hebben of dit allemaal automatisch wel correct zou verlopen.
Dank je voor de tip, Edward. Net ook een tweede Vision+ geopend.edward schreef: ↑20 oktober 2020, 15:28 Santander heeft nog een voordeel: je kan meerdere Vision+ rekeningen openen. Ik heb er alvast 2.
Ik begrijp niet goed waarom je zou overschrijven van een vision+ naar een andere vision+
Het bedrag op je huidige Vision+ gaat toch automatische mee naar de verhoogde rente begin november?
Het bedrag op je huidige Vision+ gaat toch automatische mee naar de verhoogde rente begin november?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Heb je dat zelf eerder al eens toegepast bij Santander?edward schreef: ↑20 oktober 2020, 15:28 Santander heeft nog een voordeel: je kan meerdere Vision+ rekeningen openen. Ik heb er alvast 2.
Heb je dan op het bedrag proportioneel getrouwheidpremie ontvangen voor de reeds verlopen termijn van de getrouwheidsperiode op je "ene" vision+ (aan de "oude" getrouwheidsrente) en aan de "nieuwe" verhoogde getrouwheidrente op de nog resterende periode van de getrouwheidperiode op de "andere" vision+?
Ik vraag me af of Santander dit zo wel toepast. Ik vrees namelijk dat je hierdoor de opgebouwde getrouwheidspremie op het bedrag op de "ene" vision+ hierdoor kwijt bent en dat op de "andere" vision+ voor je overgezet bedrag je getrouwheidsperiode (weliswaar aan verhoogde getrouwheidsrente) herbegint aan dag 1 vanaf de dag van overzetting.