Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Santander
Het nieuws is intussen enkele dagen oud: Santander wil met twee gereglementeerde spaarrekeningen Belgische spaarders verleiden.
Twee observaties / vragen:
1. Er is op dit forum nog geen woord gezegd over de marktintroductie van Santander. Dat is bij het verschijnen van een aantal andere (ex-)spelers (Moneyou, NIBC, PSA,...) wel anders geweest. Is de interesse voor spaarrekeningen intussen nog lager gezakt dan de geboden interest?
2. Over interest gesproken: Santander biedt 0,35% en 0,50% op jaarbasis voor respectievelijk de Vision en de Vision+-rekening. Hun voorgangers plaatsten zich in de markt met rentes die ook voor de komma iets anders hadden staan dan een sombere nul. Tegelijk plaatst Santander zich hiermee in de kopgroep. Is deze marktintroductie een voorbode van héél geleidelijk stijgende rentevoeten of zijn de Spanjaarden gewoon hopeloos op zoek naar geld?
O ja, mocht iemand ervaringen met deze bank willen delen, mag dat ook. Als er überhaupt iemand van plan is om bij die jongens klant te worden, uiteraard.
Twee observaties / vragen:
1. Er is op dit forum nog geen woord gezegd over de marktintroductie van Santander. Dat is bij het verschijnen van een aantal andere (ex-)spelers (Moneyou, NIBC, PSA,...) wel anders geweest. Is de interesse voor spaarrekeningen intussen nog lager gezakt dan de geboden interest?
2. Over interest gesproken: Santander biedt 0,35% en 0,50% op jaarbasis voor respectievelijk de Vision en de Vision+-rekening. Hun voorgangers plaatsten zich in de markt met rentes die ook voor de komma iets anders hadden staan dan een sombere nul. Tegelijk plaatst Santander zich hiermee in de kopgroep. Is deze marktintroductie een voorbode van héél geleidelijk stijgende rentevoeten of zijn de Spanjaarden gewoon hopeloos op zoek naar geld?
O ja, mocht iemand ervaringen met deze bank willen delen, mag dat ook. Als er überhaupt iemand van plan is om bij die jongens klant te worden, uiteraard.
Re: Santander
Johan,
Probeer eens de zoekfunctie.
Ik heb er hier toch al iets over gelezen, ben ik redelijk zeker. (zoveel fora bezoek ik niet)
Maar geen zin om te zoeken in jouw plaats op m'n telefoon terwijl ik op m'n eten wacht.
Probeer eens de zoekfunctie.
Ik heb er hier toch al iets over gelezen, ben ik redelijk zeker. (zoveel fora bezoek ik niet)
Maar geen zin om te zoeken in jouw plaats op m'n telefoon terwijl ik op m'n eten wacht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier geen interesse voor een bank die voor hun getrouwheidsrekening 0,50 % geeft.
Voorlopig laat ik het grootste deel van mijn spaargeld liever op de ME3 van MeDirect staan aan een netto rente van 0,55 %.
Nauwelijks méér dan Santander, maar toch nog altijd beter. En daar kan ik (indien nodig) mijn geld reeds na 3 maand opvragen ipv een gans jaar te moeten wachten en dan een nóg lagere rente te krijgen.
Voorlopig laat ik het grootste deel van mijn spaargeld liever op de ME3 van MeDirect staan aan een netto rente van 0,55 %.
Nauwelijks méér dan Santander, maar toch nog altijd beter. En daar kan ik (indien nodig) mijn geld reeds na 3 maand opvragen ipv een gans jaar te moeten wachten en dan een nóg lagere rente te krijgen.
Twee opmerkingen :
Santander was reeds op de Belgische markt actief om leningen aan te bieden via professionelen, bv winkelketens. Het is redelijk normaal dat een bank die zelf leningen uitgeeft in een land daarvoor spaargelden gaat inzamelen.
Santander is bv een major brand bij de banken in de UK, waar het trouwens een volledige service biedt aan particulieren. Zichtrekeningen, kredieten, ... de hele hutsekluts.
Santander was reeds op de Belgische markt actief om leningen aan te bieden via professionelen, bv winkelketens. Het is redelijk normaal dat een bank die zelf leningen uitgeeft in een land daarvoor spaargelden gaat inzamelen.
Santander is bv een major brand bij de banken in de UK, waar het trouwens een volledige service biedt aan particulieren. Zichtrekeningen, kredieten, ... de hele hutsekluts.
Dat klopt allemaal wel, maar ik blijf me verbazen over de ongerijmdheid dat enerzijds de Nationale Bank met enige regelmaat benadrukt dat in België teveel banken actief zijn en anderzijds eveneens met enige regelmaat 'nieuwe' spelers op de markt verschijnen met - als ik dat zo even populair mag uitdrukken - flutproducten van dertien in een dozijn.
Goed, deposito's beheren zal niet de duurste bankdienst zijn die men zich kan inbeelden en het zal wel niet die activiteit zijn die de NBB als de meest problematische beschouwt, maar toch stel ik me vragen bij de rentabiliteit van de Evi's, NIBC's, etc. van deze wereld. Overigens heb ik er absoluut geen belang bij en huldig ik het adagio "laat duizend bloemen bloeien"; ik vind het alleen hoogst merkwaardig, zeker binnen de huidige marktomstandigheden.
Goed, deposito's beheren zal niet de duurste bankdienst zijn die men zich kan inbeelden en het zal wel niet die activiteit zijn die de NBB als de meest problematische beschouwt, maar toch stel ik me vragen bij de rentabiliteit van de Evi's, NIBC's, etc. van deze wereld. Overigens heb ik er absoluut geen belang bij en huldig ik het adagio "laat duizend bloemen bloeien"; ik vind het alleen hoogst merkwaardig, zeker binnen de huidige marktomstandigheden.
Rendabel zal het zeker zijn, aangezien het in Be goedkoper is om cash op te halen en dat dan in het buitenland uit te lenen. Waarom denk je dat BNP zo happig was op Fortis indertijd?
rekening openen ging zeer snel met EID
Tegenrekening van keytrade werd niet aangenomen in hun formulier. Bij uitleg staat 'bij bank met kantorennet' , 1 kantoor zal niet genoeg zijn
Tegenrekening van keytrade werd niet aangenomen in hun formulier. Bij uitleg staat 'bij bank met kantorennet' , 1 kantoor zal niet genoeg zijn
Johann, het gaat hier niet om een nieuwe speler. Santander is al sinds de jaren '90 in België actief als bank in de B2B markt. Enkel dat ze zich nu ook in België tot de consumentenmarkt richten met spaarproducten is nieuw.johann schreef:Dat klopt allemaal wel, maar ik blijf me verbazen over de ongerijmdheid dat enerzijds de Nationale Bank met enige regelmaat benadrukt dat in België teveel banken actief zijn en anderzijds eveneens met enige regelmaat 'nieuwe' spelers op de markt verschijnen met - als ik dat zo even populair mag uitdrukken - flutproducten van dertien in een dozijn..
Santander is trouwens de grootste bank van de Eurozone.
Een 'flutproduct' zou ik het ook niet noemen. Voor zover ik kan zien is dit het beste tarief in de markt voor online spaarrekeningen zonder voorwaarden.
Ik vermoed dat het gewoon om geografische spreiding gaat. Santander heeft in bijna alle landen van Europa zowel financierings als spaarproducten in B2C. België is gewoon een extra land dat aan het rijtje wordt toegevoegd.johann schreef:Is deze marktintroductie een voorbode van héél geleidelijk stijgende rentevoeten of zijn de Spanjaarden gewoon hopeloos op zoek naar geld?
Echt spectaculair is het ook allemaal niet hé.
Een hoogrentende spaarrekening staat er in het nieuwsoverzicht, ik had minstens 2% verwacht
Voor die 0,10% of 0,15% meer is het de moeite niet om te veranderen.
Een hoogrentende spaarrekening staat er in het nieuwsoverzicht, ik had minstens 2% verwacht
Sinds enkele dagen heeft Keytrade een kantorennet.Filip285 schreef:rekening openen ging zeer snel met EID
Al de Fortuneo-kantoren hebben een nieuw kleurtje, naam en logo's gekregen. Vlak bij mijn werk is er een, zo heb ik het gezien.
Tja, ik heb ooit m'n geld van Rabobank weggehaald omdat de rente onder de 4% gezakt was. Vond ik toen echt niet kunnen.JackPot schreef:Echt spectaculair is het ook allemaal niet hé.
Ik denk dat de NB hier alleen maa rmoet controleren of aan alle voorwaarden voldaan is om in ons land bankactiviteiten uit te oefenen. Of de markt die extra bank echt nodig heeft is niet de vraag die gesteld wordt, denk ik.johann schreef:Dat klopt allemaal wel, maar ik blijf me verbazen over de ongerijmdheid dat enerzijds de Nationale Bank met enige regelmaat benadrukt dat in België teveel banken actief zijn en anderzijds eveneens met enige regelmaat 'nieuwe' spelers op de markt verschijnen met - als ik dat zo even populair mag uitdrukken - flutproducten van dertien in een dozijn.
Al vinden ze dat er al banken teveel zijn, .. als er morgen in een gemeente met 10 frietkoten er 1 bij komt is dat het probleem van de uitbater om zich in die markt te vechten. Niet van het bestuur dat de vergunning geeft om een handelspand te gaan vullen.
Intrest lijkt me ook niet interessant genoeg om er klant te worden.
Nogmaals, Santander is al vele jaren actief als bank in België, dus het gaat hier niet om een nieuwe bank of nieuwe licentie.haelewyn schreef: Ik denk dat de NB hier alleen maa rmoet controleren of aan alle voorwaarden voldaan is om in ons land bankactiviteiten uit te oefenen. Of de markt die extra bank echt nodig heeft is niet de vraag die gesteld wordt, denk ik.
Al vinden ze dat er al banken teveel zijn, .. als er morgen in een gemeente met 10 frietkoten er 1 bij komt is dat het probleem van de uitbater om zich in die markt te vechten. Niet van het bestuur dat de vergunning geeft om een handelspand te gaan vullen.
Hangt er van af waar je nu zit natuurlijk, maar volgens deze site biedt enke CKV hetzelfde tarief zonder voorwaarden, maar daar kan je niet niet online klant worden. Anderzijds, de verschillen tussen de verschillende aanbieders zijn klein natuurlijk.haelewyn schreef: Intrest lijkt me ook niet interessant genoeg om er klant te worden.
Op 1 oktober 2010 lanceerde Rabobank een rekening met hoge getrouwheidspremie. Omdat Rabobank toen nog de hoogste spaartarieven in de markt aanbood waren de verwachtingen hooggespannen. Groot was de ontgoocheling toen ze "maar" 1,25% basis +1,50% getrouwheid gaven.JackPot schreef:Echt spectaculair is het ook allemaal niet hé.
Een hoogrentende spaarrekening staat er in het nieuwsoverzicht, ik had minstens 2% verwacht.