Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Santander bank
Als je niet meewerkt en Santander de zaak als verdacht beschouwt, dan zullen ze vermoedelijk de gelden blokkeren en melden.Kurt schreef: ↑5 juli 2022, 21:08 Kan dit zomaar? En wat gebeurt er als je dit niet doet? Rekeningen afgesloten? En zelfs al zou ik dit correct willen invullen, dan is die opstelling van die vragenlijst ook ruim ontoereikend of toch tenminste verre van ideaal en relevant aangezien het hier om direct doorsturen van loonstortingen gaat en verschuiving van spaargeld (ook enkel opgebouwd door decennialange loonstortingen) gaat.
Geld dat direct afkomstig is van loon, bewijs je bv. met een loonfiche of belastingaanslag.
Geld afkomstig van een spaarrekening bewijs je a.d.h.v. een uittreksel van de spaarrekening naar de rekening vanwaar je naar Santander hebt overgeschreven.
Net een mail binnen gekregen dat Santander de rentes verhoogt vanaf 17/10:µ
Vision van 0,25 + 0,10 naar 0,40 + 0,20
Vision Plus van 0,05 + 0,55 naar 0,20 + 0,80
Vision Max van 0,05 + 0,40 naar 0,05 + 0,70 (tot 125.000 euro en + 200.000 euro) en van 0,25 + 0,40 naar 0,50 + 0,70 bij bedragen tussen 125.000 tot 200.000 euro
Vision van 0,25 + 0,10 naar 0,40 + 0,20
Vision Plus van 0,05 + 0,55 naar 0,20 + 0,80
Vision Max van 0,05 + 0,40 naar 0,05 + 0,70 (tot 125.000 euro en + 200.000 euro) en van 0,25 + 0,40 naar 0,50 + 0,70 bij bedragen tussen 125.000 tot 200.000 euro
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Yep! Dus 1% voor de Vision +
Vanaf 17 oktober 2022 verhoogt Santander Consumer Bank de rentevoorwaarden op uw spaarrekeningen Vision, Vision Plus en Vision Max.
Vision Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,25% + 0,10%
Nieuwe voorwaarden 0,40% + 0,20%
Vision Plus Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,05% + 0,55%
Nieuwe voorwaarden 0,20% + 0,80%
Vision Max Basisinterest Getrouwheidspremie
Tot 125.000 euro
Oude voorwaarden 0,05% + 0,40%
Nieuwe voorwaarden 0,05% + 0,70%
Vanaf 17 oktober 2022 verhoogt Santander Consumer Bank de rentevoorwaarden op uw spaarrekeningen Vision, Vision Plus en Vision Max.
Vision Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,25% + 0,10%
Nieuwe voorwaarden 0,40% + 0,20%
Vision Plus Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,05% + 0,55%
Nieuwe voorwaarden 0,20% + 0,80%
Vision Max Basisinterest Getrouwheidspremie
Tot 125.000 euro
Oude voorwaarden 0,05% + 0,40%
Nieuwe voorwaarden 0,05% + 0,70%
Joepie, we worden rijk ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik heb 1 oktober mijn getrouwheidspremie ontvangen over mijn gehele saldo. Hoe zit dat nu, krijg ik nu 1 jaar lang de lagere oude getrouwheidspremie of vanaf 17 oktober ook de nieuwe getrouwheidspremie over dit saldo?
Dan krijg je de lagere intrestvoet. Je kan wel even je bedrag overschrijven en dan na/op 17 oktober terug storten op die rekening. Dan heb je wel de meeste recente intrestvoet.
Hoe ga je nog bewijzen hoe je elke 100 euro 10-20-30 jaar geleden van je loon spaarde? Laat staan hoe je zelf nog weet hoe het hele bedrag tot stand is gekomen.
Maar wat gaat iemand dan doen als hij een groter bedrag met de jaren heeft gespaard? En die persoon schrijft dat bedrag dan in 1 keer over van bank x naar Santander.VLblokpate schreef: ↑5 juli 2022, 22:09 Grote bedragen of meerdere bedragen zijn echter voldoende om extra info te vragen. Het wordt pas verdacht als je geen plausibele uitleg kunt geven over de herkomst van het geld of dit niet kunt bewijzen.
Hoe ga je nog bewijzen hoe je elke 100 euro 10-20-30 jaar geleden van je loon spaarde? Laat staan hoe je zelf nog weet hoe het hele bedrag tot stand is gekomen.
Grote bedragen die van een andere bank overgeschreven worden zijn niet verdacht. Want dan is het de andere bank die de herkomst had moeten controleren.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is compleet onjuist. Een bank kan zich niet verschuilen achter een andere bank. Elke bank moet de controles doen.
Je kunt ook gewoon een nieuwe spaarrekening openen bij Santander en vervolgens het bedrag van de oude naar de nieuwe overschrijven.
Ik denk dat ik het bedrag maar terugstort en opnieuw op de rekening van Santander zet. Wat omslachtig zeg....maar scheelt wel fors bedrag in rente
Het is echt wel voordeliger om een tweede rekening bij Santander te openen omdat je zo de opgebouwde getrouwheidspremie (pro rata) kan behouden.
Open ik dan gewoon exact dezelfde rekening bij santander de vision plus? Gaat dat dan gewoon ? Want dat zou dan toch bijna iedereen doen ?
Ik heb dat in het verleden alleszins succesvol gedaan op deze manier. In de essentiële spaardersinformatie staat overigens het volgende:
https://www.santanderconsumerbank.be/si ... plus_0.pdfDe verworven getrouwheidspremie op bedragen van minimaal 500 euro die u van die gereglementeerde
spaarrekening overdraagt naar een andere gereglementeerde spaarrekening waarvan u eveneens houder bent bij
dezelfde bank, blijft verworven op voorwaarde dat het aantal overdrachten beperkt blijft tot drie per jaar.
Ik vind dit dus compleete onzin deze melding iedere keer dat ik geld verplaats van hoofdbankrekenning naar alternatieve rekennning als het dan terugkomt naar de hoofdbankrekenning moet het opnieuw gemeld worden.....ik word er knetter van ....nog erger of je bent de grootste gangster omdat je een eurotje gespaard hebt voor je oude dag.....ik vind de bemoeienis uit de hand lopen....Men heeft kadaster men weet dus perfect wanneer je een huis verkoopt...en wanneer er geld op uw rekenning komt loon pensioen....ipv u enkel lastig te vallen wanneer er geld toekomt waar men niet automatisch de oorsprong v herkent....of als je een dubbele nationaliteit hebt dat men het dan automatish altijd controle uitvoerd.Het stoort me bijna even erg als moeten betalen voor een water of net aansluiting als je er geen hebt...of moeten betalen voor een ziekenkas die niet uitbetaald omdat je je rechten hebt verloren omdat je te lang op reis bent geweest Pure waanzin.....of typysh BelgishDat is compleet onjuist. Een bank kan zich niet verschuilen achter een andere bank. Elke bank moet de controles doen
Uit de e-mail van Santander:
Er staat nergens dat deze alleen geldt voor nieuwe bedragen, toch?
Waarom zouden jullie dan denken dat het spaargeld moet herplaatst worden om te kunnen genieten van de nieuwe renteDe nieuwe basisrente is van toepassing op uw uitstaande spaargeld vanaf 17 oktober 2022. De nieuwe getrouwheidspremie geldt voor nieuwe stortingen en nieuwe getrouwheidsperiodes die starten vanaf 17 oktober 2022.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Er staat nergens dat deze alleen geldt voor nieuwe bedragen, toch?