Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?
Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?
Voor "sparen" verkies ik een spaarbank; in mijn geval SANTANDER; Vision, Vision+. Om te "beleggen" heb ik een rekening bij Keytrade; Keyplan. Bij MeDirect heb ik een moderaat bedrag: verdeeld over sparen en beleggen in fondsen.coenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?
Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?
Waarom zou dat niet werken?coenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?
Ik heb dit zelf bij Keytrade ergens in maart -bij hun vorige renteverhoging- gedaan en toen werkte het wél???
Het is trouwens de wet: een overboeking tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen op naam van dezelfde persoon bij dezelfde bank, MOET de eerste 3 maal (per uitgaande rekening) deze regel volgen.
Bent u zeker dat er geen fout is gebeurd door u, bv doordat de rekeningen niet op naam ven één en dezelfde persoon staan?
Of bent u per ongeluk via de zichtrekening gepasseerd ipv via een andere spaarrekening.
Heb je Keytrade al geïnterpelleerd, per "aangetekend"schrijven"?inquirer schreef: ↑7 juni 2023, 20:45Waarom zou dat niet werken?coenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.
Ik heb dit zelf bij Keytrade ergens in maart -bij hun vorige renteverhoging- gedaan en toen werkte het wél???
Het is trouwens de wet: een overboeking tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen op naam van dezelfde persoon bij dezelfde bank, MOET de eerste 3 maal (per uitgaande rekening) deze regel volgen.
Bent u zeker dat er geen fout is gebeurd door u, bv doordat de rekeningen niet op naam ven één en dezelfde persoon staan?
Of bent u per ongeluk via de zichtrekening gepasseerd ipv via een andere spaarrekening.
-
- Newbie
- Contacteer:
Begin maart net hetzelfde voorgehad: High Fidelity naar Azur en 1 bankwerkdag later terug naar High Fidelity. Weg opgebouwde getrouwheidspremiecoenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Ombudsdienst "Banken" al aangesproken?muggenbeet schreef: ↑7 juni 2023, 21:08Begin maart net hetzelfde voorgehad: High Fidelity naar Azur en 1 bankwerkdag later terug naar High Fidelity. Weg opgebouwde getrouwheidspremiecoenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.![]()
Absoluut zeker! Ik ken de regels en werkwijze maar al te goed en bij Santander bvb. werkt dit perfect en heb ik zulke farce niet voor (vandaag overboeking tussen vision max prima verlopen met behoud getrouwheidspremie).inquirer schreef: ↑7 juni 2023, 20:45Waarom zou dat niet werken?coenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.
Bij mij werkte het in maart dus wel... raar.
Omzetting gebeurde tussen 2 high fidelity type rekeningen, dus geen Azur rekening aan te pas gekomen zelfs... misschien ligt het -foutief- daaraan? Daardoor ook slechts 1 ipv 2 overschrijvingen nodig zelfs.
Of zou het kunnen dat u 2 rekeningen gebruikt hebt die oorspronkelijk niet tot dezelfde bank behoorden en dat daardoor hun computersysteem de overschrijving niet correct heeft geidentificeerd?
Keytrade heeft een samenraapsel van klanten en rekeningnummers, veelal geerfd van andere spelers op de Belgische markt.
Niet dat het de oorzaak is, maar waarom wacht u trouwens 1 dag tussen die 2 overschrijving bij Keytrade?? Een interne overschrijving ziet u bij hen toch na enkele seconden al geboekt staan, dus in principe kan u zo goed als onmiddellijk terug storten...
Omzetting gebeurde tussen 2 high fidelity type rekeningen, dus geen Azur rekening aan te pas gekomen zelfs... misschien ligt het -foutief- daaraan? Daardoor ook slechts 1 ipv 2 overschrijvingen nodig zelfs.
Of zou het kunnen dat u 2 rekeningen gebruikt hebt die oorspronkelijk niet tot dezelfde bank behoorden en dat daardoor hun computersysteem de overschrijving niet correct heeft geidentificeerd?
Keytrade heeft een samenraapsel van klanten en rekeningnummers, veelal geerfd van andere spelers op de Belgische markt.
Niet dat het de oorzaak is, maar waarom wacht u trouwens 1 dag tussen die 2 overschrijving bij Keytrade?? Een interne overschrijving ziet u bij hen toch na enkele seconden al geboekt staan, dus in principe kan u zo goed als onmiddellijk terug storten...
Rekeningen die oorspronkelijk tot een andere bank hoorden zijn zeker na een jaar, waar eventuele oude voorwaarden aan vast zaten, identiek aan de bestaande spaarrekeningen van Keytrade.
OPGELET De tarieven zijn wel het zelfde maar het kan wel zijn dat het een niet gereglementeerde rekening blijft en dus onderheving aan 30% RV. (oude rekening van Moneyou dacht ik is mogelijks een probleem). Topic misschien best verplaatsen naar Keytrade ipv Santander
Elke bank heeft zijn eigen werkwijze.
Heeft te maken met hoe men alles verwerkt.
Beste manier op maandag en donderdag terug boeken als geen feestdag er tussen.
Vrijdag overschrijving en zaterdag terug boeken geeft gewoonlijk problemen.
Het ging niet over niet gereglementeerde spaarrekeningen bij Moneyou... een gewone en een getrouwheidsrekeningjv1 schreef: ↑8 juni 2023, 08:34OPGELET De tarieven zijn wel het zelfde maar het kan wel zijn dat het een niet gereglementeerde rekening blijft en dus onderheving aan 30% RV. (oude rekening van Moneyou dacht ik is mogelijks een probleem). Topic misschien best verplaatsen naar Keytrade ipv Santander
Ja kijk, blijft toch een raar verhaal; ik heb het bij hen gedaan en bij mij werkte het vlekkeloos.
Er is daar duidelijk toch iets foutgelopen dan...
Er is daar duidelijk toch iets foutgelopen dan...
Ik probeerde eerst even met 100€ en dat werkte niet. Dit is logisch, want het minimum is 500€, hetgeen ik gemist had.
Daarna opnieuw met 600€ en toen werd de getrouwheidstermijn wel meegenomen.
Gewoon een tweede Vision+ rekening geopend met zelfde titularis en één overschrijving tussen de twee en het is geregeld.
Ik vraag mij nu wel af of ik door het geld in 3 moten over te schrijven mijn 'drie' overschrijvingen per jaar heb opgebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Daarna opnieuw met 600€ en toen werd de getrouwheidstermijn wel meegenomen.
Gewoon een tweede Vision+ rekening geopend met zelfde titularis en één overschrijving tussen de twee en het is geregeld.
Ik vraag mij nu wel af of ik door het geld in 3 moten over te schrijven mijn 'drie' overschrijvingen per jaar heb opgebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dus, eigenlijk maakt het niet uit wat je hebt gezegd bij het openen van de rekening ("ja" of "nee") ?Moneyman schreef: ↑12 september 2019, 16:40 Eindelijk duidelijkheid
Uw aanvraag bij Santander Consumer Bank
Geachte ,
We hebben uw aanvraag betreffende het recht op vrijstelling van roerende voorheffing goed ontvangen.
Er is geen roerende voorheffing verschuldigd op de eerste renteschijf (geplafonneerd op 980 euro voor het inkomstenjaar 2019). Als u niet meer dan 122.500 euro's plaats, word u automatisch vrijgestelt van betaling, als u meer dan dat bedrag plaats wordt de roerende voorheffing automatisch ingehouden. Hopend duidelijk genoeg te zijn geweest op uw vraag, wens ik u namens Santander een heel fijne middag toe.
Met vriendelijke