Saxo Bank : Onmogelijk aandelenfondsen bij te kopen
TIP
-
koendebouck
- Newbie

- Contacteer:
Saxo Bank : Onmogelijk aandelenfondsen bij te kopen
Het is al meerdere maanden onmogelijk om bij Saxo-Bank eenvoudige aandelenfondsen aan- of bij te kopen. De uitleg is nog altijd dat "de wettelijke autoriteiten" de herziene vragenlijsten van Saxo-Bank ter bescherming van de beleggers nog niet hebben kunnen of willen goedkeuren. Dit duurt nu al meerdere maanden !!
Waarheid of onzin, en is dit ook het geval bij andere beleggingsplatforms?
Groet.
Koen
Groet.
Koen
Re: Saxo Bank : Onmogelijk aandelenfondsen bij te kopen
Over welk fonds gaat het bijvoorbeeld?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
koendebouck
- Newbie

- Contacteer:
Om heel eenvoudige fondsen van vb Triodos, Blackrock, Comgest, Allianz etc.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Het probleem zit bij Saxo. Hun vragenlijsten of een product geschikt is voor een klant zijn nog steeds niet in orde. Ook niet mogelijk om aandelen, obligaties, opties, futures, ... te kopen.koendebouck schreef: ↑22 november 2022, 16:29 Het is al meerdere maanden onmogelijk om bij Saxo-Bank eenvoudige aandelenfondsen aan- of bij te kopen. De uitleg is nog altijd dat "de wettelijke autoriteiten" de herziene vragenlijsten van Saxo-Bank ter bescherming van de beleggers nog niet hebben kunnen of willen goedkeuren. Dit duurt nu al meerdere maanden !!
Groet.
Koen
Is al meer dan 8 maanden zo.
De helpdesk in Belgie kan er niets aan doen. Ze zijn zelf de wanhoop nabij. Ik heb ze meerdere keren aan de telefoon gehad. Het probleem zit bij het hoofdkwartier waar ze niets snappen van Europese en (daarvan afgeleide) Belgische wetgeving.
Je moet er niet snel op hopen dat het snel in orde komt. Bij Binck was het gemakkelijk. Dat was klein.
Anderzijds: een grote bank heeft ook zijn voordelen. Veel meer obligaties, aandelen, opties, futures, ... verhandelbaar. Maar het duurt lang om rommel op te ruimen.
Een aantal producten kan je ondertussen terug kopen, welke weet ik niet van buiten. Aandelen zijn altijd mogelijk gebleven.
Mifid en co zijn Europese regelgeving.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 november 2022, 17:26Het probleem zit bij Saxo. Hun vragenlijsten of een product geschikt is voor een klant zijn nog steeds niet in orde. Ook niet mogelijk om aandelen, obligaties, opties, futures, ... te kopen.koendebouck schreef: ↑22 november 2022, 16:29 Het is al meerdere maanden onmogelijk om bij Saxo-Bank eenvoudige aandelenfondsen aan- of bij te kopen. De uitleg is nog altijd dat "de wettelijke autoriteiten" de herziene vragenlijsten van Saxo-Bank ter bescherming van de beleggers nog niet hebben kunnen of willen goedkeuren. Dit duurt nu al meerdere maanden !!
Groet.
Koen
Is al meer dan 8 maanden zo.
De helpdesk in Belgie kan er niets aan doen. Ze zijn zelf de wanhoop nabij. Ik heb ze meerdere keren aan de telefoon gehad. Het probleem zit bij het hoofdkwartier waar ze niets snappen van Europese en (daarvan afgeleide) Belgische wetgeving.
Je moet er niet snel op hopen dat het snel in orde komt. Bij Binck was het gemakkelijk. Dat was klein.
Anderzijds: een grote bank heeft ook zijn voordelen. Veel meer obligaties, aandelen, opties, futures, ... verhandelbaar. Maar het duurt lang om rommel op te ruimen.
Saxo was Deens, dus in principe ook Europees.
Ik begrijp niet dat het zolang kan duren, geen handel is geen inkomsten. Hoe kan een broker zo blijven voortbestaan?
Ik heb mijn conclusies al getrokken.
En dan sturen ze nog enquetes van dure bureau's, alsof ze niet weten waar de pijnpunten zitten.