SES
TIP
Re: SES
De winstnemers zijn er als de kippen bij, precies.
SES klimt de laatste stevig door, voor zover ik kan zien enkel door speculatie over de C-band. Ik begin eraan te denken om als het aandeel rond de €16 euro staat mijn positie wat af te bouwen (een derde verkopen bv.).
Mijn redenering: C-band is speculatief (het succes van 5G is verre van gegarandeerd en dat de C-band daarin een cruciale rol zou spelen is al helemaal niet zeker). Voor het overige zijn de perspectieven van SES niet drastisch veranderd. Bijgevolg vind ik de recente klim een beetje te veel van het goede. Daarom misschien wat winst veilig stellen?
Zijn er hier SES-volgers die iets zien dat ik niet zie?
Mijn redenering: C-band is speculatief (het succes van 5G is verre van gegarandeerd en dat de C-band daarin een cruciale rol zou spelen is al helemaal niet zeker). Voor het overige zijn de perspectieven van SES niet drastisch veranderd. Bijgevolg vind ik de recente klim een beetje te veel van het goede. Daarom misschien wat winst veilig stellen?
Zijn er hier SES-volgers die iets zien dat ik niet zie?
Ik weet niet of die C-band nu een goede of slechte zaak zou zijn. Blijkbaar gaat het gepaard met enorme investeringen, dus wat het effect uiteindelijk zal zijn op de bottom-line is totaal onduidelijk volgens mij (de operators vragen wel financiële compensaties, maar ja). Als je ziet dat de koers van Intelsat 535% gestegen is sinds februari dan lijken beleggers het wel positief te evalueren. Er liggen ook verschillende voorstellen op tafel, dus ook daar onzekerheid.
Verkopen doe ik niet omdat ik al afgebouwd heb - positie is nu 10% van mijn port en da's ok - en het aandeel volgens mij serieus ondergewaardeerd is.
Als je onzeker bent en winst wil veiligstellen dan moet je daar niet over twijfelen. Gemoedsrust is belangrijk.
Verkopen doe ik niet omdat ik al afgebouwd heb - positie is nu 10% van mijn port en da's ok - en het aandeel volgens mij serieus ondergewaardeerd is.
Als je onzeker bent en winst wil veiligstellen dan moet je daar niet over twijfelen. Gemoedsrust is belangrijk.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Mijn verkooporder staat op 15,5. Het aandeel is daar nu mee aan het flirten ...
Sell in May and ... is dus net niet gelukt.
Sell in May and ... is dus net niet gelukt.
@gpv1: bedankt voor de input!
Ga een deeltje verkopen. Mijn SES-positie is wat te groot aan het worden voor wat naar mijn gevoel toch een relatief riskant aandeel is.
Ga een deeltje verkopen. Mijn SES-positie is wat te groot aan het worden voor wat naar mijn gevoel toch een relatief riskant aandeel is.
Idd stevig gestegen, maar ik zie vanaf het huidige niveau toch nog een kleine 30% opwaarts potentieel (tot circa €20). Houdt voor mij dus geen steek om ze in te ruilen voor cash. Neemt niet weg dat ze volgende maand even goed aan €12 kunnen noteren, maar ik laat me daar niet door leiden.
Edit: mogelijk blijft er wel een disconnect tussen koers en waarde door het grote verschil tussen winst en vrije kasstroom de komende 3 boekjaren (depreciation > capex).
Edit: mogelijk blijft er wel een disconnect tussen koers en waarde door het grote verschil tussen winst en vrije kasstroom de komende 3 boekjaren (depreciation > capex).
Ik heb ze iig gisteren verkocht.
Vanmorgen werd SES-12 satelliet gelanceerd door SpaceX. Dat was de laatste launch (en dus operationeel risico) dit jaar.
https://www.ses.com/press-release/ses-1 ... n-9-rocket
https://www.ses.com/press-release/ses-1 ... n-9-rocket
3 calls geschreven voor augustus strike €16
€250 premie ontvangen.
Heb meer dan 300 aandelen SES dus is covered via eigen port.
€250 premie ontvangen.
Heb meer dan 300 aandelen SES dus is covered via eigen port.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
U.S. FCC Expands Market Access for SES O3b MEO Constellation
https://www.ses.com/press-release/us-fc ... stellation
En
https://www.ses.com/press-release/us-fc ... stellation
En
Voor €19,5 zou ik meteen tekenenUBS relève sa recommandation à "achat" contre "neutre" et porte son objectif de cours à 19,50 euros contre 13,60 euros.
Concurrent Inmarsat steeg gisteren met 13% omdat het een bod heeft ontvangen (en geweigerd) van het Amerikaanse EchoStar.
Nog over het advies van UBS:
Nog over het advies van UBS:
Selon les analystes, le marché se montre excessivement prudent quant à SES, qui souffre de la concurrence du très haut débit terrestre via le streaming et la vidéo à la demande. UBS estime que les perspectives de la division vidéo de SES ne sont pas si négatives, selon les conclusions d'une enquête que le bureau d'études maison, l'UBS Evidence Lab, a mené auprès de 100 diffuseurs. Selon une note, SES est en mesure de générer de la croissance dans les années qui viennent grâce aux lancements de nouveaux satellites et à la conclusion de nouveaux contrats.
UBS souligne que le marché est "trop négatif" sur les perspectives de chiffre d'affaires des activités vidéo de SES et d'Eutelsat.
A en croire UBS, le marché serait trop prudent car il surestime les difficultés structurelles des activités de réception directe par satellite, le coeur de métier des deux groupes, mises à mal par le développement des systèmes basés sur internet (comme le streaming et les vidéos sur réseau IP). Les analystes de la banque suisse prévoient un chiffre d'affaires supérieur de 20% au consensus sur les dix prochaines années pour l'activité vidéo de SES.
L'intermédiaire ajoute que les estimations pour l'activité Réseaux pourraient même être revues à la hausse si SES se révèle en mesure de démontrer une bonne exécution après un solide premier trimestre.
SA:
Intelsat now up 27% with FCC set to vote on C-band usage
Jun. 20, 2018 2:33 PM ET|About: Intelsat SA (I)|By: Jason Aycock, SA News Editor
•Intelsat (NYSE:I) keeps building on earlier gains, now up 26.8%, after a blog post from FCC Chairman Ajit Pai signals the panel will take up rules July 12 for intensifying C-band satellite spectrum usage.
•"Our spectrum strategy calls for making low-band, mid-band, and high-band airwaves available for flexible use," Pai writes.
•Now, headlining the agenda at the FCC’s July meeting is a proposal to make more intensive use of mid-band spectrum from 3.7 to 4.2 GHz, commonly called the C-band," he continues. "... In response to a Notice of Inquiry we initiated last summer, stakeholders have come up with a number of creative ideas for making better use of 3.7 to 4.2 GHz.
•That's a reference to an idea from Intelsat, SES (OTCPK:SGBAF) and Intel (INTC +1%) to share that C-band spectrum with wireless providers.
Als de beslissing niet gunstig uitdraait voor Intelsat/SES zal de koers van Intelsat volledig ineenstuiken denk ik, en dat zullen wij bij SES ook wel serieus voelen dan.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Bedoelen ze net proceeds 2 à 5B? of 45% daarvan?Intelsat and SES have a joint proposal to the US FCC to
make 100MHz or C band spectrum available for 5G in the US - MS
estimate SESs c. 45 pc share of net proceeds at EUR 2-5 bln
Als dat zou kloppen zit er wel een gigantisch potentiëel in...
Ik weet het ook niet. Ook niet duidelijk of het om omzet of winst gaat, of het om een jaarlijks bedrag gaat of totaalbedrag over meerdere jaren... Wat we weten is dat het enorm veel geld zou kosten en dat ze financiële compensaties willen, dus dat is voor mij al een rood knipperlicht. Veel onzekerheid.
Soit, zou sowieso maar in voege gaan over een paar jaar geloof ik, dus hopelijk staat de koers ondertussen op een mooi niveau zodat ik mijn aandeeltjes kan buitensmijten.
Soit, zou sowieso maar in voege gaan over een paar jaar geloof ik, dus hopelijk staat de koers ondertussen op een mooi niveau zodat ik mijn aandeeltjes kan buitensmijten.