SES
TIP
Re: SES
Ik laat de order openstaan...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou ff wachten. Heb ook interesse maar misschien gaat er nog wat van de koers af?
Hoe zit dat met de lancering van nieuwe satellieten? Is daar al budget voor in rekening genomen of komt dat pas in de volgende cijfers aan bod?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hoe zit dat met de lancering van nieuwe satellieten? Is daar al budget voor in rekening genomen of komt dat pas in de volgende cijfers aan bod?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Je doet het klinken alsof SES jaren moet sparen om hun volgende satelliet af te schieten, maar met een operationele kasstroom van gemiddeld 1,3 miljard per jaar is dat dus niet het geval.
Is deze technologie eigenlijk niet achterhaald ?
Tegenwoordig gaat toch alles via fiber ?
Tegenwoordig gaat toch alles via fiber ?
Satellite is goedkoper (per eenheid van bandbreedte) over lange afstand, zeker naar afgelegen gebieden, en ad-hoc beschikbaar zonder investeringen op elke gewenste locatie.
Een simplistische vergelijking maar bv. ook de transportsector heeft verschillende "technologieën" (ter land ter zee en in de lucht), die elkaar niet per se vervangen maar aanvullen, elk met zijn eigen use case.
Een simplistische vergelijking maar bv. ook de transportsector heeft verschillende "technologieën" (ter land ter zee en in de lucht), die elkaar niet per se vervangen maar aanvullen, elk met zijn eigen use case.
Dat is een vraag die ik me ook heb gesteld, maar waar ik geen antwoord op heb (substitutie-gevaar). Desondanks vorige week wat gekocht. Ik "gok" op een herstel richting €14.50-€15.
Vergeleken met (andere) telecommers is het aandeel hier m.i. overigens nog niet eens heel goedkoop, in termen van EV/EBITDA of FCF-yield.
Ik heb een gedrukte versie van het jaarverslag besteld en vandaag ontvangen. Er zat ook een boek bij (van SES, 112 pgs) over het hoe en waarom van satellieten, de sector en case studies van SES. Heb het nog niet gelezen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Telecom is een lage marge commodity achtige sector.
SES is actief in telecom maar voldoet helemaal niet aan deze beschrijving. Moat en bijgevolg marges zijn torenhoog.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Gisteren ook ingestapt aan 13,1. Interessant aandeel. Moet me eigenlijk nog iets meer verdiepen in het businessmodel om de toekomst wat beter in te schatten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Terug ferme stijging...helaas trein gemist.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom de trein gemist - aandeel staat kleine 10% hoger dan 1 week geleden, er is heus wat meer ruimte toch?
Ja inderdaad. Je kan al deels instappen en eventueel nog bijkopen moest het terug even zakken.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ondertussen ingestapt in Vestas Wind Systems. Ook zwaar afgestraft. We zien wel op de LT of ik er goed aan gedaan heb. Maar denk dat beide aandelen een hoog opwaarts potentieel hebben.