Slechte service, van kwaad naar erger!
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Dat hangt van de bedragen en de beurs af.
Voor bedragen tot €2500 en op Euronext beurzen is Bolero iets goedkoper. Is je bedrag hoger of koop je bv op de Duitse beurs Xetra dan is Binck goedkoper.
Voor bedragen tot €2500 en op Euronext beurzen is Bolero iets goedkoper. Is je bedrag hoger of koop je bv op de Duitse beurs Xetra dan is Binck goedkoper.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Ben benieuwd wanneer dit voor België zal gebeuren. Heeft er iemand al ondervinding met het Saxo platform?
Op 1 juli dit jaar is de naam BinckBank uit Nederland verdwenen. Vandaag en morgen krijgen de eerste 40.000 klanten van de internetbank een mail met de boodschap dat hun beleggingen de komende weken worden overgezet naar Saxo Bank
Zo moeilijk is dat niet hoor.Jhn schreef: ↑9 maart 2021, 09:19 Beste Binckbank,
Wat is er met jullie aan de hand?
Jullie opbellen is al maanden een probleem.
Ik wordt zot van die eindeloze voice mail message.
Jullie zeggen dat het nu zeer druk is op de beurs
Hoe moeilijk kan het zijn om wat volk extra aan te nemen?
Van de 5 keer dat ik jullie heb proberen bellen kreeg ik 1 keer iemand aan de lijn.
Die mij nog niet kon antwoorden en mij ging terugbellen!
Dat is nog steeds niet gebeurd.
Ik zit er echt aan te denken om bij jullie op te stappen.
Wanneer gaat dit eens opgelost zijn?
Wie heeft hier nog last van?
Check de jaarverslagen van Binckbank op hun website:
Van 2016 tot en met 2018 hadden ze stabiel 40 FTE medewerkers bij Binckbank België: Bron blz. 41 op https://www.binck.com/docs/librariespro ... g-2018.pdf )
In het jaarverslag van 2019 zie ik dat het aantal FTE medewerkers van 2018 naar 2019 van 40 naar 35 gezakt is (bron: blz. 10 op https://www.binck.com/docs/librariespro ... -final.pdf ).
Dit was dan nog voor de overname van Binckbank door Saxo bank. Overal in het jaarverslag van 2019 lees je over "herorganiseren" en "efficiëntie". Allez, ik moet er geen tekening bij maken he? Overname door Saxo Bank => imo nog verdere daling personeelsbestand.
En die 35 FTE was dan nog van 2019. Hoeveel zouden er nu nog anno 2021 bij Binckbank België werken? Een daling van het personeelsbestand leidt zowiezo tot slechtere service. Nu, kanttekening. Het volume van retail transacties & beleggen is ook wel sterk gestegen sinds 2020. Combineer die twee samen en voila, logisch dat ze minder gemakkelijk bereikbaar zijn of minder goede service geven (te veel werk met te weinig personeel = minder zorgvuldig werk).
Dat is de algemene trend in de bedrijfswereld: besparen op personeel en altijd meer werk laten doen door altijd minder mensen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beetje zoals de trend bij de consumenten... alles moet zo goedkoop mogelijk en liefst "gratis".
Alles moet gratis maar de kwaliteit en service moeten wel optimaal zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op Euronext Brussel is Binck.be ook goedkoper voor <2500 transacties, dacht ik. Wel maar 0,25 verschil.
En Bolero rekent 5,00 kosten aan voor corporate actions en Binck niet als ik het goed heb.
Ja, maar bij binck moet je dan langer wachten op je geld. Zie maar hij OPA van sioen, uitbetaling bingo was pad na 3 dagen.
Het probleem is dat Binck er maar één aanbiedt in plaats van twee. (Relatief) Cheap.
when you pay peanuts you get monkeys!
De invloed van saxo laat zich gelden, nog even en boem.optibear schreef: ↑11 maart 2021, 11:34 Beste Binck,
Ik kan begrijpen dat het soms wat drukker kan zijn doch ik kan enkel de mening van menig spaargidser op dit forum bevestigen. Waarom doet de afhandeling omtrent Sioen zo lang? Dit is toch geen complex dossier?
Tot nu toe was ik erg tevreden doch in dit geval begin ik me toch vraagtekens te stellen bij de service van Binck.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Produceer zelf eens een product ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 maart 2021, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.