Slechte service, van kwaad naar erger!
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Op het nummer 03-500 52 11 ?EarthNvstr1 schreef: ↑25 november 2021, 00:06
Welja... ik heb al 2 keer gebeld en heb nooit langer dan 30 sec moeten wachten én direct antwoord op mijn vragen gekregen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, zoals gevonden op https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... t-support-
Zijn er nog andere nummers ?
Als het goed is mag het ook wel gezegd worden.
4 portefeuilles dit weekend prima overgezet geweest op een detail na, zelfs telefonisch verbinding na een aanvaardbaar minuutje wachten.
Vooral de TraderGo werkt veel sneller en geeft meer info dan de Protrader van BinckBank.
Ik was blijkbaar, mede door de vele klachten hier en op andere fora, een beetje overdreven bezorgd geweest.
4 portefeuilles dit weekend prima overgezet geweest op een detail na, zelfs telefonisch verbinding na een aanvaardbaar minuutje wachten.
Vooral de TraderGo werkt veel sneller en geeft meer info dan de Protrader van BinckBank.
Ik was blijkbaar, mede door de vele klachten hier en op andere fora, een beetje overdreven bezorgd geweest.
Helaas iets te vroeg gejuicht.
De Saxo "dictators" in Denemarken hebben blijkbaar beslist dat ze zogezegd "vreemde" stortingen op de portefeuille rekeningen terug sturen naar "afzender", wegens gevaar voor witwaspraktijken. Dat wordt bij 2 beleggingsclubs en willekeurige weigeringen natuurlijk totaal onwerkbaar.
Het ergste is dat Saxo België daar enkel kan gaan "smeken" om deze onzin uit de wereld te helpen.
We gaan het nu trachten zelf op te lossen door de maandelijkse stortingen te "verzamelen" op de tegenrekening en vandaar door te storten via één overschrijving.
Als dat niet werkt dan wordt het allicht Bolero.
De Saxo "dictators" in Denemarken hebben blijkbaar beslist dat ze zogezegd "vreemde" stortingen op de portefeuille rekeningen terug sturen naar "afzender", wegens gevaar voor witwaspraktijken. Dat wordt bij 2 beleggingsclubs en willekeurige weigeringen natuurlijk totaal onwerkbaar.
Het ergste is dat Saxo België daar enkel kan gaan "smeken" om deze onzin uit de wereld te helpen.
We gaan het nu trachten zelf op te lossen door de maandelijkse stortingen te "verzamelen" op de tegenrekening en vandaar door te storten via één overschrijving.
Als dat niet werkt dan wordt het allicht Bolero.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal dat ze met dergelijke dingen komaf willen maken.Nete schreef: ↑15 februari 2022, 08:28 De Saxo "dictators" in Denemarken hebben blijkbaar beslist dat ze zogezegd "vreemde" stortingen op de portefeuille rekeningen terug sturen naar "afzender", wegens gevaar voor witwaspraktijken. Dat wordt bij 2 beleggingsclubs en willekeurige weigeringen natuurlijk totaal onwerkbaar.
Ik zou denken dat dat bij alle andere banken/brokers net hetzelfde is of zal zijn.
Dat lijkt mij inderdaad een juistere manier van werken in combinatie met één of andere juridische samenwerkingsvorm.
-
- Verbannen Gebruiker
Geen: feitelijke vereniging is perfectEarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:23 in combinatie met één of andere juridische samenwerkingsvorm.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je wat elaboreren ?VLblokpate schreef: ↑16 februari 2022, 19:50Geen: feitelijke vereniging is perfectEarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:23 in combinatie met één of andere juridische samenwerkingsvorm.
Wat is een feitelijke vereniging juridisch gezien en kan je bij een bank een zichtrekening openen op naam van zo'n feitelijke vereniging ?
-
- Verbannen Gebruiker
Zie Google. Is geen juridische vorm. Je kunt er dus geen rekening voor openen. Alles gebeurt door de leden.EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:53Kan je wat elaboreren ?
Wat is een feitelijke vereniging juridisch gezien en kan je bij een bank een zichtrekening openen op naam van zo'n feitelijke vereniging ?
Kan dus wel: onze Saxo tegenrekening is er zo één. Eens gepolst bij Bolero: kan perfect meneer, als de rekening als FV... geopend wordt.VLblokpate schreef: ↑16 februari 2022, 19:56Zie Google. Is geen juridische vorm. Je kunt er dus geen rekening voor openen. Alles gebeurt door de leden.EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:53
Kan je wat elaboreren ?
Maar zelfs geld storten op de portefeuille rekening via de tegenrekening wordt geweigerd. Redelijk straf, want orders plaatsen die uitgevoerd worden of geld van de portefeuille terugboeken naar die tegenrekening lukt wel als je een volmacht hebt.Nete schreef: ↑16 februari 2022, 23:17Kan dus wel: onze Saxo tegenrekening is er zo één. Eens gepolst bij Bolero: kan perfect meneer, als de rekening als FV... geopend wordt.VLblokpate schreef: ↑16 februari 2022, 19:56
Zie Google. Is geen juridische vorm. Je kunt er dus geen rekening voor openen. Alles gebeurt door de leden.
Een bedrijf dat inkomsten weigert, nog nooit tegengekomen.
Ze zijn daar kompleet paranoïde geworden, zoveel is zeker. Men belooft altijd beterschap, maar het wordt helaas met de dag erger ipv beter.
saxo is toch prul
Krijg bijna alle weken een bericht dat ik mijn gegevens moet actualiseren, ik heb dat éénmaal gedaan.
Als ik de weken nadien nog eens bericht krijg dat ik mijn gegevens moet actualisteren, klik ik daarop en krijg onmiddellijk het bericht dat ik bedankt ben om mijn gegevens aan te passen.
Nog iemand die dat regelmatig heeft ?
Krijg bijna alle weken een bericht dat ik mijn gegevens moet actualiseren, ik heb dat éénmaal gedaan.
Als ik de weken nadien nog eens bericht krijg dat ik mijn gegevens moet actualisteren, klik ik daarop en krijg onmiddellijk het bericht dat ik bedankt ben om mijn gegevens aan te passen.
Nog iemand die dat regelmatig heeft ?
Je kan zeker wel een bankrekening openen voor een feitelijke vereniging!VLblokpate schreef: ↑16 februari 2022, 19:56 Zie Google. Is geen juridische vorm. Je kunt er dus geen rekening voor openen. Alles gebeurt door de leden.
Na veel informatie ingewonnen te hebben: beleggingsclubs zijn zo goed als zeker (als ze met periodieke stortingen werken) ten dode opgeschreven.
Ik ben volmachthouder op een tegenrekening van onze Saxo rekening en zelfs van daaruit geen overschrijving mogelijk naar de portefeuille rekening.
De brokers moeten zo'n stortingen elke keer opnieuw handmatig inbrengen, zoniet worden ze geweigerd (want dat moet van de overheid).
De brokers vertikken het om dat voor alle beleggingsclubs te doen, dus er schiet weinig anders op dan onze clubs uit te betalen en te liquideren.
Diezelfde overheid zit constant te smeken om spaargeld van de boekjes te halen en in de bedrijven te investeren en tegelijk vermoorden ze degenen die dat willen in groep doen om te leren.
Ik ben volmachthouder op een tegenrekening van onze Saxo rekening en zelfs van daaruit geen overschrijving mogelijk naar de portefeuille rekening.
De brokers moeten zo'n stortingen elke keer opnieuw handmatig inbrengen, zoniet worden ze geweigerd (want dat moet van de overheid).
De brokers vertikken het om dat voor alle beleggingsclubs te doen, dus er schiet weinig anders op dan onze clubs uit te betalen en te liquideren.
Diezelfde overheid zit constant te smeken om spaargeld van de boekjes te halen en in de bedrijven te investeren en tegelijk vermoorden ze degenen die dat willen in groep doen om te leren.
Van cynisme gesproken:
Alle beleggingsclubs moeten buiten, maar de transactiekosten die je verplicht moet maken omdat zij contractbreuk plegen weigeren ze terug te betalen.
Alle beleggingsclubs moeten buiten, maar de transactiekosten die je verplicht moet maken omdat zij contractbreuk plegen weigeren ze terug te betalen.