Smart Wifi van Proximus vs publicwifi
Smart Wifi van Proximus vs publicwifi
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_smar ... publicwifi
De Smart Wifi wordt vervangen door Public wifi.
Ik heb nog altijd enkel een internetabonnement bij Proximus.
Al lang vertellen ze dat je er alleen maar gebruik kan van maken met een toestel waarin een Proximus simkaart zit maar mij lukt het bij Smart Wifi nog altijd om te verbinden.
Hun aankondiging zegt dat vanaf 22 juli de Publicwifi zou moeten actief zijn op de modem maar ik zie die nergens. Niet thuis en niet op verplaatsing.
Zouden ze het zo geflikt hebben dat dat toegangspunt onzichtbaar is en dat het nu alleen met de app (met simkaart van Prox) kan gebruikt worden ?
Een Pay and go lukt volgens Proximus ook niet. Op een toestel zonder simkaart zou het wel moeten lukken..
Als je de naam van het toegangspunt kent zou het al iets makkelijker worden en kan je misschien toch terug verbinden, ook zonder app of Prox simkaart.
Smart wifi zou verdwijnen vanaf 15 augustus.
Misschien kunnen we hier eens proberen om een naam te gebruiken die analoog is met Smart Wifi.
Gewoon Public Wifi maar dan hetzelfde geschreven..
Is er daar op userbase al iets over te vinden ? Ik ga straks eens zoeken..
Gaat Proximus zijn hotspots dicht zetten voor wie enkel internet heeft met of zonder Pay and go ?
Hoe zit het bij Telenet daaromtrent ?
De Smart Wifi wordt vervangen door Public wifi.
Ik heb nog altijd enkel een internetabonnement bij Proximus.
Al lang vertellen ze dat je er alleen maar gebruik kan van maken met een toestel waarin een Proximus simkaart zit maar mij lukt het bij Smart Wifi nog altijd om te verbinden.
Hun aankondiging zegt dat vanaf 22 juli de Publicwifi zou moeten actief zijn op de modem maar ik zie die nergens. Niet thuis en niet op verplaatsing.
Zouden ze het zo geflikt hebben dat dat toegangspunt onzichtbaar is en dat het nu alleen met de app (met simkaart van Prox) kan gebruikt worden ?
Een Pay and go lukt volgens Proximus ook niet. Op een toestel zonder simkaart zou het wel moeten lukken..
Als je de naam van het toegangspunt kent zou het al iets makkelijker worden en kan je misschien toch terug verbinden, ook zonder app of Prox simkaart.
Smart wifi zou verdwijnen vanaf 15 augustus.
Misschien kunnen we hier eens proberen om een naam te gebruiken die analoog is met Smart Wifi.
Gewoon Public Wifi maar dan hetzelfde geschreven..
Is er daar op userbase al iets over te vinden ? Ik ga straks eens zoeken..
Gaat Proximus zijn hotspots dicht zetten voor wie enkel internet heeft met of zonder Pay and go ?
Hoe zit het bij Telenet daaromtrent ?
-
- Newbie
Re: Smart Wifi van Proximus vs publicwifi
Het antwoord daarop is volgens mij dat de smartwifi bijna door niemand gebruikt wordt, en men het nu wil opengooien met toegang voor iedereen (van proximus)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"Voor iedereen (van Proximus)"
Wat bedoel je daarmee ? Ieder Proximusproduct is goed ?
Daar zou ik heel content mee zijn. Ik heb Telenet, maar opdat de zakelijke klanten mij op een fixe kunnen bellen - dat willen ze graag - heb ik ook nog een Discovery op authentiek koper.
Als ik dan ineens WiFi bij krijg... dat zou een leuke bonus zijn. Telenet WiFree is ook heel aardig, maar op sommige plekken zit er geen WiFree en toch Proximus.
Wat bedoel je daarmee ? Ieder Proximusproduct is goed ?
Daar zou ik heel content mee zijn. Ik heb Telenet, maar opdat de zakelijke klanten mij op een fixe kunnen bellen - dat willen ze graag - heb ik ook nog een Discovery op authentiek koper.
Als ik dan ineens WiFi bij krijg... dat zou een leuke bonus zijn. Telenet WiFree is ook heel aardig, maar op sommige plekken zit er geen WiFree en toch Proximus.
Ik denk het omgekeerde. Veel klanten gebruiken het en ze willen het nu beperken tot wie internet en gsm abonnement heeft.
Dat lijkt me heel duidelijk als je zelfs met een pay and go kaart geen toegang krijgt.
Dixit : niet te goedgelovig zijn man. Als het te mooi is om waar te zijn (Proximus ? Cadeautjes
?)...
Karel doet, vrees ik, een veronderstelling (vanuit Thailand ?).
Hun nieuwe public wifi is voor mij nog steeds onzichtbaar.
Edit : Smart Wifi staat bij mij thuis en bij de buren nog actief zo te zien. Het zou verdwijnen tegen 15 augustus..
Als ze dit systeem afbouwen zet ik natuurlijk direct mijn hotspot op de modem uit.
Dat lijkt me heel duidelijk als je zelfs met een pay and go kaart geen toegang krijgt.
Dixit : niet te goedgelovig zijn man. Als het te mooi is om waar te zijn (Proximus ? Cadeautjes

Karel doet, vrees ik, een veronderstelling (vanuit Thailand ?).
Hun nieuwe public wifi is voor mij nog steeds onzichtbaar.
Edit : Smart Wifi staat bij mij thuis en bij de buren nog actief zo te zien. Het zou verdwijnen tegen 15 augustus..
Als ze dit systeem afbouwen zet ik natuurlijk direct mijn hotspot op de modem uit.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifisp ... #/activate
Gratis .. My ass.
Zelfs tegen bijbetaling als je alleen maar een GSM abonnement neemt bij Proximus.
Gratis .. My ass.
Zelfs tegen bijbetaling als je alleen maar een GSM abonnement neemt bij Proximus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Geen idee hoe je het juist bedoelt , dan ga ik maar deze toer op :
Smart Wifi = the past.
Public Wifi = the present and the future (volgens die aankondiging van Proximus)..
Smart wifi = oud systeem, voorzien om te verdwijnen vanaf 15 augustus.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_smar ... -wifi.html
Smart Wifi = the past.
Public Wifi = the present and the future (volgens die aankondiging van Proximus)..
Smart wifi = oud systeem, voorzien om te verdwijnen vanaf 15 augustus.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_smar ... -wifi.html
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik bedoel dat we 16 augustus zijn en ik hier nog steeds geconnecteerd ben met Smart Wi-Fi?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Tja ... Mij verbaast het niet dat Proximus er een datum opplakt en dat het na die datum ergens zal worden veranderd / uitgeschakeld.
Het is daar nu waarschijnlijk een brugdag. Er is niemand om de stekker eruit te trekken.
Wat ik me meer afvraag is waarom ik die nieuwe Public Wifi niet kan zien die al actief zou moeten zijn sinds 22 juli volgens Prox zelf.
Verborgen ?
Ik denk alleszins dat het gedaan is voor mij als internetklant om wifi hotspot toegang te hebben, in de prijs van mijn vast internet inbegrepen.
Indien niet vandaag, dan wel ergens morgen of nog een beetje later.^
Ik haal mijn mobiel internet wel bij een andere operator + mijn hotspot uit als het waar is.
Het is daar nu waarschijnlijk een brugdag. Er is niemand om de stekker eruit te trekken.
Wat ik me meer afvraag is waarom ik die nieuwe Public Wifi niet kan zien die al actief zou moeten zijn sinds 22 juli volgens Prox zelf.
Verborgen ?
Ik denk alleszins dat het gedaan is voor mij als internetklant om wifi hotspot toegang te hebben, in de prijs van mijn vast internet inbegrepen.
Indien niet vandaag, dan wel ergens morgen of nog een beetje later.^
Ik haal mijn mobiel internet wel bij een andere operator + mijn hotspot uit als het waar is.
-
- Newbie
DE laatste dagen van wifi zijn geteld, immers, 5G vervangt zowel wifi als data. Allesomvattend! ja, dat is het woord dat ik zogt.
De 'Trol van de week' - prijs gaat naar ................. ?KArelKArton schreef: ↑16 augustus 2019, 12:30 DE laatste dagen van wifi zijn geteld, immers, 5G vervangt zowel wifi als data. Allesomvattend! ja, dat is het woord dat ik zogt.
Wifi of 5G leveren data aan... Hoe kan de kraan het water vervangen, of hoe vervangt 5G de data ?
Als je dan zou zeggen 'Mobiele data' is 5G een technologie waarover je mobiele data binnenhaalt.
5G : de licenties zijn nog niet eens geveild. Voor BE nog toekomstmuziek.
Er komt schot in , al heeft het allemaal vertraging tegen de data die vooropgesteld waren.
Ik zie nu ook 'public wifi' in mijn persoonlijke zone op de website van Proximus.
Bij de wifi hotspots zie ik zowel de Smart Wifi nu als de Public Wifi.
Als ik dezelfde gegevens invoer voor de Public Wifi als voor de Smart Wifi, dan lukt de toegang met de Smart nog altijd maar met de Public lukt het niet ..
Daar schijnt toch wel iets verschillend aan te zijn.
Voor enkel een gsm abonnement zou je 5 euro moeten bijbetalen om er gebruik van te maken maar met enkel internet zie ik dat ik er nog altijd recht op heb.
Volgens de uitleg zou het moeten lukken op een toestel zonder simkaart maar niet op een toestel met een simkaart van een andere operator en ook niet met een Pay and Go simkaart.
Iemand iets aan toe te voegen ? Ervaringen ?
Ik zie nu ook 'public wifi' in mijn persoonlijke zone op de website van Proximus.
Bij de wifi hotspots zie ik zowel de Smart Wifi nu als de Public Wifi.
Als ik dezelfde gegevens invoer voor de Public Wifi als voor de Smart Wifi, dan lukt de toegang met de Smart nog altijd maar met de Public lukt het niet ..
Daar schijnt toch wel iets verschillend aan te zijn.
Voor enkel een gsm abonnement zou je 5 euro moeten bijbetalen om er gebruik van te maken maar met enkel internet zie ik dat ik er nog altijd recht op heb.
Volgens de uitleg zou het moeten lukken op een toestel zonder simkaart maar niet op een toestel met een simkaart van een andere operator en ook niet met een Pay and Go simkaart.
Iemand iets aan toe te voegen ? Ervaringen ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Lol.. mobiele data op een gsm bestaat al 20 jaar of zoKArelKArton schreef: ↑16 augustus 2019, 12:30 DE laatste dagen van wifi zijn geteld, immers, 5G vervangt zowel wifi als data. Allesomvattend! ja, dat is het woord dat ik zogt.

Sebastiaan : Sjarel Karton is al geen bestaande nick meer. ik denk dat we allebei weten waarom 

Op dit moment is er hier alleen nog 'publicwifi' te zien.
Ik ben er in geslaagd om te verbinden, zowel met een toestel zonder simkaart als met een toestel met een simkaart erin van een andere operator (in tegenstelling met wat Prox daarover beweert).
Wel ingelogd zonder de app van Proximus te gebruiken daarvoor.
Of het zal blijven duren : we zien wel.
Deze week was ik in een pietluttig Ardens dorpje waar ik op straat meerdere Proximus boxen oppikte maar geen hotspot.
Zetten ze die daar ginder massaal af ? Zet Proximus ze daar zelf uit ? Of heeft iedereen daar nog een oude BBox2 die daarvoor niet uitgerust is ? Geen idee..
Ik ben er in geslaagd om te verbinden, zowel met een toestel zonder simkaart als met een toestel met een simkaart erin van een andere operator (in tegenstelling met wat Prox daarover beweert).
Wel ingelogd zonder de app van Proximus te gebruiken daarvoor.
Of het zal blijven duren : we zien wel.
Deze week was ik in een pietluttig Ardens dorpje waar ik op straat meerdere Proximus boxen oppikte maar geen hotspot.
Zetten ze die daar ginder massaal af ? Zet Proximus ze daar zelf uit ? Of heeft iedereen daar nog een oude BBox2 die daarvoor niet uitgerust is ? Geen idee..