Smartphone wisselen voor gewone GSM
Re: Smartphone wisselen voor gewone GSM
Het is een pest dat mensen de hele tijd met hun smartphone bezig zijn. Zelfs moeders die met de kinderwagen gaan wandelen. Dat is nefast voor de ontwikkeling van het kind. Want dat ziet dat de moeder haar aandacht aan iets anders schenkt dan aan hem en voelt zich onbelangrijk en onbemind.
Heel bewust heb ik nooit de overstap naar een smartphone gemaakt. Ik ergerde me eraan hoe iedereen bij elke ping slaafs naar zijn toestel keek. Ook tijdens een gesprek vergeten ze je soms, omdat dat kastje ineens veel belangrijker is .MeOnline schreef: ↑16 februari 2023, 12:26 Ben ik nu echt de enigste?
Ik twijfel hard om mijn smartphone in te wisselen voor een gewone GSM, die kan bellen en SMS'en met een batterijduur van 1-2 weken.
Gedaan met het gevoel dat je constant alle apps moet refreshen, whatsapp berichten moet beantwoorden.
Ik weet dat ik de smartphone ook gewoon minder kan gebruiken, maar een stemmetje in mijn hoofd dwingt mij er altijd toe om te kijken of er iets nieuws op FB staan, een whatsapp binnen is of weet ik veel wat. Een kleine verslaving dus.
Ben dit echt beu. Waar is de tijd dat we tijdens het 'ergens staat wachten', rond keken of met mekaar begonnen praten... Nu kijkt iedereen, inclusief mezelf, naar beneden op dat stomme toestel...
Aan de andere kant is het handig voor sommige dingen, maar is het nodig?
Ben ik de enigste die hierover nadenkt?
Ik ben me er bewust van dat ik soms dingen mis, omdat die via whatsapp groepen verlopen. Maar dan is dat maar zo.
Ik ben heel tevreden van mijn oude Nokia.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Amai, dat moet een zalig leven zijn. Ik erger me blauw aan gsm gebruik, maar ben er zelf ook aan verslaafd. Af en toe smijt ik eens alle apps weg, maar na een tijdje installeer ik ze altijd weer. Ni genoeg karakter, denk ik
idem hier, bewust bij gewone gsm gebleven, al vrees ik op termijn er geen andere keus meer zal zijn.annetje schreef: ↑17 februari 2023, 12:01Heel bewust heb ik nooit de overstap naar een smartphone gemaakt. Ik ergerde me eraan hoe iedereen bij elke ping slaafs naar zijn toestel keek. Ook tijdens een gesprek vergeten ze je soms, omdat dat kastje ineens veel belangrijker is .MeOnline schreef: ↑16 februari 2023, 12:26 Ben ik nu echt de enigste?
Ik twijfel hard om mijn smartphone in te wisselen voor een gewone GSM, die kan bellen en SMS'en met een batterijduur van 1-2 weken.
Gedaan met het gevoel dat je constant alle apps moet refreshen, whatsapp berichten moet beantwoorden.
Ik weet dat ik de smartphone ook gewoon minder kan gebruiken, maar een stemmetje in mijn hoofd dwingt mij er altijd toe om te kijken of er iets nieuws op FB staan, een whatsapp binnen is of weet ik veel wat. Een kleine verslaving dus.
Ben dit echt beu. Waar is de tijd dat we tijdens het 'ergens staat wachten', rond keken of met mekaar begonnen praten... Nu kijkt iedereen, inclusief mezelf, naar beneden op dat stomme toestel...
Aan de andere kant is het handig voor sommige dingen, maar is het nodig?
Ben ik de enigste die hierover nadenkt?
Ik ben me er bewust van dat ik soms dingen mis, omdat die via whatsapp groepen verlopen. Maar dan is dat maar zo.
Ik ben heel tevreden van mijn oude Nokia.
Apps hier, apps daar en er komen er steeds bij.
We worden door de regeringen a.h.w. zachtjes aan verplicht, alles komt nog enkel digitaal.
Al hoop ik dat het nog een tijdje zonder dat kastje kan.