Sociaal VAPZ vs omzetverzekering voor invaliditeit
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
Sociaal VAPZ vs omzetverzekering voor invaliditeit
Ik heb volgende vraag: een omzetverzekering met een carenztijd van 1 maand is in mijn ogen onzinnig. Eender welk griepje duurt toch nooit langer dan een maand. Dus krijg je geen geld. Uw arm breken duurt misschien 3 maanden, maar elke 2.5 jaar betaal je evenveel premie als wat men u voor 1 maand uitbetaalt. Dus als uw firma 5 jaar draait en je breekt eens uw arm voor 3 maanden betaal ik wel met een zelf opgebouwd reservepotje.
Ik wil mij echter indekken tegen dat ik levenslang in een rolstoel zou terecht komen. Ik spreek dus over een omzetverzekering met een carenztijd van 1 jaar en ik ben niet geïnteresseerd in een dekking voor overlijden.
Wat neem ik dan best? een sociaal VAPZ, een omzetverzekering of een dekking binnen de IPT?
sociaal VAPZ
- betalen uw premiebedrag (pensioenopbouw) verder = 3300
- uitbetaling 3 * premie = 9900
------------------------------------------------
Totaal: Je krijgt 13.200 per jaar voor 330 euro kosten.
omzetverzekering
13.200 indekken kost 255 euro. Goedkoper dus. Ik veronderstel dat zowel de uitkering van de SVAPZ als het uitbetalen van loon via de omzetverzekering belast worden in de personenbelasting. Alleen in het geval van de omzetverzekering moet ik met dat belaste privé geld nog mijn premie voor de pensioenopbouw betalen. Ik zou dus een iets hoger bedrag moeten verzekeren?
Losstaande vraag: heeft het zin om in geval van levenslange invaliditeit uw firma open te laten staan? Kan je dan nog iedere 3 jaar een laptop kopen op de zaak (met het geld van de omzetverzekering) of krabt de fiscus zich dan eens in het haar als je geen enkele klant meer hebt?
Ik wil mij echter indekken tegen dat ik levenslang in een rolstoel zou terecht komen. Ik spreek dus over een omzetverzekering met een carenztijd van 1 jaar en ik ben niet geïnteresseerd in een dekking voor overlijden.
Wat neem ik dan best? een sociaal VAPZ, een omzetverzekering of een dekking binnen de IPT?
sociaal VAPZ
- betalen uw premiebedrag (pensioenopbouw) verder = 3300
- uitbetaling 3 * premie = 9900
------------------------------------------------
Totaal: Je krijgt 13.200 per jaar voor 330 euro kosten.
omzetverzekering
13.200 indekken kost 255 euro. Goedkoper dus. Ik veronderstel dat zowel de uitkering van de SVAPZ als het uitbetalen van loon via de omzetverzekering belast worden in de personenbelasting. Alleen in het geval van de omzetverzekering moet ik met dat belaste privé geld nog mijn premie voor de pensioenopbouw betalen. Ik zou dus een iets hoger bedrag moeten verzekeren?
Losstaande vraag: heeft het zin om in geval van levenslange invaliditeit uw firma open te laten staan? Kan je dan nog iedere 3 jaar een laptop kopen op de zaak (met het geld van de omzetverzekering) of krabt de fiscus zich dan eens in het haar als je geen enkele klant meer hebt?