Spaarders nog maar eens geviseerd
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spaarders nog maar eens geviseerd
Het militair-industrieel complexNTO schreef: ↑4 oktober 2019, 18:35Je maakt mij benieuwd wie dan wel. De marsmannetjes? De goden van de Olympus? De body snatchers?SparSpaar schreef: Denk dat men de ware bedoelingen van de ECB schromelijk onderschat. Die heeft duidelijk bewezen niet het belang van de Europese bevolking te dienen.
En hoe precies worden zij geholpen door lage rentevoeten op de spaarboekjes? Want hierover gaat deze discussie.
De ECB helpt gewoon de deelstaten om door de extreem lage rente hun historische en huidige oplopende begrotingsschulden onder controle te houden.
-
- VIP member
- Contacteer:
Als je gelooft dat mensen hun geld gaan weghalen bij de grootbanken (tegen zijn het er vijf, argenta heeft er ook al veel van weg), ben je wel heel naïef. Het grootste deel van de bevolking vertrouwt die alternatieve/internet banken niet en blijft hondstrouw bij zijn/haar grootbank.
Als de rente negatief zou gaan, worden die gewoon door hun grootbank gepusht naar fondsen/termijnrekeningen ....
Win win voor de grootbank, ze moeten geen bankentaks meer betalen op de spaargelden en rijven instapkosten/beheerskosten, .... binnen!!!
OK, mijn foutMoreOrLess schreef: ↑4 oktober 2019, 19:10NTO, mijn reactie was een grapje....
Om de soixantehuitards onder ons te jennen...
Je hebt zeker voor een stuk, al dan niet groot, gelijk. Ik herken mezelf daarin. Ik vertrouw MeDirect niet, Izola ook niet.. en zo kan ik er wel een stuk of acht opnoemen.Sebastiaan1985 schreef: ↑4 oktober 2019, 19:19 Als je gelooft dat mensen hun geld gaan weghalen bij de grootbanken (tegen zijn het er vijf, argenta heeft er ook al veel van weg), ben je wel heel naïef. Het grootste deel van de bevolking vertrouwt die alternatieve/internet banken niet en blijft hondstrouw bij zijn/haar grootbank.
Maar ik ben deze week klant geworden bij Santander en NIBC.
Mijn grootbank zakt met haar intrest naar 0,11 of 0,21 %... Mijn andere grootbanken deden dat daarvoor al.
Ooit is de leegloop bij Electrabel ook ergens begonnen.
Of al die mensen die een Pay and Go hadden en nu bij de alternatieve operatoren klant zijn geworden.
Het kan ook gebeuren met de banken.. Ooit.. Op een dag.
Het is moeilijker omdat het hier over meer geld gaat.
Maar het verschil tussen positieve intrest en negatieve intrest zou meer de doorslag geven dan de keuze tussen bv 0,11 of 0,35.
Ik denk dat het naief is om te denken dat succes niet vergankelijk is.
Je moest een weten wat er allemaal in de geheime nota met cijfer van Jan Hesp staat
Ik wil het ook wel eens weten. We gaan nog heimwee naar Kris Peeters krijgen. 'Meer met minder'. Nu zal het waarschijnlijk meer belastingen voor minder return worden.
Alleen de wet beschermt ons tegen een nog lagere rente. In Nederland zijn er al twee banken die een nulrente hanteren.
De Standaard schreef:Tweede Nederlandse bank voert nulrente in
Nederlanders die geld sparen via de beleggings-app Evi van de bank Van Lanschot Kempen zullen voortaan niets meer verdienen aan hun spaargeld. Evi verlaagde de spaarrente naar nul, raakte gisteren bekend. In 2017 ging Triodos Evi voor als eerste Nederlandse bank met een nulrente.
Evi (en ook Triodos) is ook in België actief, maar hier geldt een wettelijke minimumrente van 0,11 procent (0,01 procent basisrente en 0,10 procent getrouwheidspremie) bij gereglementeerde spaarboekjes.
Alleen MeDirect, een prijsbreker van Maltese komaf, heeft één spaarrekening met 0,07 procent. Maar het gaat om een niet-gereglementeerd boekje.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ik pleit hier al langer voor het afschaffen van die archaïsche wet. Laat de concurrentie spelen en het verschil tussen de hoogste en de laagste rentes zal snel meer bedragen dan die luttele 0.7%.
Maar we hebben de politici die we verdienen, ze durven het niet aan om die wet af te schaffen.
’Rentebeleid ECB kan volgende crisis veroorzaken’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Niets belet de banken om niet-gereglementeerde spaarrekeningen aan te bieden. Dan kan de concurrentie volop spelen.
Als schuld, en gedrukte valuta gebaseerd op deze schuld, geen waarde hebben dan hebben bezittingen ook geen waarde. Huizen, aandelen, obligaties zijn NUL EURO waard want de EURO is niets waard omdat deze gebaseerd is op schuld welke uit de gebakken lucht wordt getoverd door de ‘tovenaar’ en OPLICHTER bankier met hulp van de regerende politici die voor hen wetten hebben goedgekeurd om deze diefstal van het volk in eerste instantie te laten gebeuren en daarna door te laten gaan.
http://www.echtekrant.be/
Bevestiging van mijn eerder bericht op Spaargids van 4 okt
Haast je want het spel lijkt begonnen.
Ongelooflijk dat er op Spaargids personen zijn die dergelijke dwaasheden geloven.SparSpaar schreef: ↑8 oktober 2019, 10:42 Als schuld, en gedrukte valuta gebaseerd op deze schuld, geen waarde hebben dan hebben bezittingen ook geen waarde. Huizen, aandelen, obligaties zijn NUL EURO waard want de EURO is niets waard omdat deze gebaseerd is op schuld welke uit de gebakken lucht wordt getoverd door de ‘tovenaar’ en OPLICHTER bankier met hulp van de regerende politici die voor hen wetten hebben goedgekeurd om deze diefstal van het volk in eerste instantie te laten gebeuren en daarna door te laten gaan.
Als je grafieken en statistieken toont, geloven ze er niets van.
Maar de eerste de beste idioot die een website maakt over de meest dwaze complotten, en ze zijn direct mee.
Klopt!
De website bevat geen enkele bron. Geen enkele verwijzing naar een auteur, 'wie zijn we' of dergelijke.
Domein is geregistreerd met een gmail.com adres...
Zéér geloofwaardig
De website bevat geen enkele bron. Geen enkele verwijzing naar een auteur, 'wie zijn we' of dergelijke.
Domein is geregistreerd met een gmail.com adres...
Zéér geloofwaardig