Spaargeld moet naar aandelen volgens Vanackere
TIP
Spaargeld moet naar aandelen volgens Vanackere
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 6-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spaargeld moet naar aandelen volgens Vanackere
Enkel en alleen naar goede huisvadersaandelen, zoals bv Fortis en Dexia ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
of aandelen van ARCO
????????????????? superveilig
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Kunnen ze na afschaffing vd "rijkentax" op een andere manier een vermogenskadaster aanleggen....
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Msch een website om een overzicht te geven van koopwaardigste aandelen? Om de mensen te helpen die door t bos de bomen niet meer zien.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Het probleem is dat geen kat weet wat de "koopwaardige" aandelen momenteel zijn... Wat ik soms denk is dat die "rating" bureau's gewoon zeggen dat je een aandeel moet sellen terwijl ze weten dat er goed nieuws gaat komen en zelf massaal beginnen aan te kopen terwijl "de rest" die naar hun advies luisteren beginnen te verkopen... tot het goed nieuws er komt natuurlijk en dan gaan die "rating" bureau's met de winst lopen.
Wat ik maar wil zeggen : wees voorzichtig met advies van anderen want die denken meestal (niet altijd) in wat goed is voor hun en niet wat goed is voor jou.
Wat ik maar wil zeggen : wees voorzichtig met advies van anderen want die denken meestal (niet altijd) in wat goed is voor hun en niet wat goed is voor jou.
Kan er iemand Vanackere eens uitleggen dat dynamisch pensioensparen = met spaargeld aandelen kopen, en dat hij dat vorig jaar fiscaal heeft beknot.
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Niet alleen dat...wat heeft de regering Di rupo het laatste jaar met de belasting op beurstransacties gedaan steven?
-
pattataolivia
- Sr. Member

Goed initiatief van Vanackere. Het haast dwangmatig spaargedrag van de Belgen maakt onze economie kapot. Mensen klagen dat ze maar 2% op hun spaargeld krijgen, terwijl ze de crisis zelf in standhouden door niet meer te consumeren. Wat willen mensen eigenlijk? 4% op hun spaargeld zonder enige consumptie? Totaal onrealistisch.
Laat maar wat kapitaal verschuiven naar de beurzen. Het zal onze economie, en ons resterende spaargeld redden. Trouwens het argument dat de regering Di Rupo dividenden eerst zwaarder is gaan belasten, en nu gaat aanmoedigen, houdt geen steek. Evenwicht tussen lasten op arbeid en kapitaal, remember.
Laat maar wat kapitaal verschuiven naar de beurzen. Het zal onze economie, en ons resterende spaargeld redden. Trouwens het argument dat de regering Di Rupo dividenden eerst zwaarder is gaan belasten, en nu gaat aanmoedigen, houdt geen steek. Evenwicht tussen lasten op arbeid en kapitaal, remember.
'United in diversity' - E.U.
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Dat er een een link bestaat tussen het spaargedrag van burgers en het vertrouwen in hun overheid via de grootte en trend vd staatsschuld.
Wie het schoentje past trekke het aan, steven vanarco.
Wie het schoentje past trekke het aan, steven vanarco.
Dit is een uitspraak van een man, die ons bestempelde als speculanten.
pattataolivia: mensen willen vooral dat hun zuurverdiende centen niet plots in rook opgaan zoals dat bij de gekende 'goede-huisvaderaandelen' gebeurd is de afgelopen jaren.
Op zich heb je gelijk natuurlijk maar het zal nog jaren duren alvorens 'jan-met-de-pet' weer wat meer vertrouwen krijgt in aandelen vrees ik.
Zonder stevige garanties zal Vanackere weinig succes hebben vermoed ik.
Op zich heb je gelijk natuurlijk maar het zal nog jaren duren alvorens 'jan-met-de-pet' weer wat meer vertrouwen krijgt in aandelen vrees ik.
Zonder stevige garanties zal Vanackere weinig succes hebben vermoed ik.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Kan de staat dan niet goedkoop lenen en daarmee op de beurs spelen en aandelen kopen? Als ik Vanarco's logica volg zou dit wel es DE oplossing kunnen zijn.
Waarom moet de burger - volgens pata de schuldige vd aanhoudende crisis - de kastanjes uit het vuur halen?
kvraag me trouwens af hoeveel % van het totale aandelenvolume die kleine belegger dan zou uitmaken.
Waarom moet de burger - volgens pata de schuldige vd aanhoudende crisis - de kastanjes uit het vuur halen?
kvraag me trouwens af hoeveel % van het totale aandelenvolume die kleine belegger dan zou uitmaken.
Van Ackere, de ACW-man die minister van Financiën is geworden om de puinhoop rond Arco en Dexia veilig te stellen voor de Christelijke zuil gaat nu eens zeggen wat de mensen met hun zuurverdiend en reeds zwaar belast spaargeld moeten doen. Hij kan het vooral mooi brengen te zien aan de reactie van sommigen in dit topic maar ik wil hem dit wel eens in een wet zien gieten.
Anderzijds is dit wel een teken dat deze regering aan het nadenken is over hoe ze minstens een deel van het spaargeld van de mensen kunnen inpikken.
Anderzijds is dit wel een teken dat deze regering aan het nadenken is over hoe ze minstens een deel van het spaargeld van de mensen kunnen inpikken.
LOL, Maystadt heeft het ooit eens geprobeerd om zelf wat te speculeren.
Het resultaat vindt u hier: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1276070811
Momenteel is de man voorzitter van de EIB dacht ik: de Europese InvesteringBank
Het resultaat vindt u hier: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1276070811
Momenteel is de man voorzitter van de EIB dacht ik: de Europese InvesteringBank